پرش به محتوا
جستجو

تلفن کتاب کنکور:

021-66176300

چگونه یک هفته مانده به کنکور دی ماه دروس را جمع بندی کنیم؟

کنکوریوم تجربی مهروماه یکی از ابزار جمع بندی کنکور دی ماه می باشد

در این مقاله قصد داریم نحوه ی مررور و جمع بندی دروس در هفته ی پایانی کنکور دی ماه را به صورت کامل برسی کنیم. دانش آموزانی که داوطلب کنکور دی ماه هستند به 2 دسته تقسیم می شوند:

گروه اول

 این گروه شامل فارغ التحصیلان هستند که از مرداد ماه شروع به خواندن و آماده شدن برای کنکور دی ماه کردند. در واقع هدف اصلی این دسته از دانش آموزان کنکور دی ماه هست و تا الان حجم زیادی از مطالب را آماده کردند.

گروه دوم

 این گروه شامل دانش آموزان مشغول به تحصیل می باشد. یعنی دانش آموزان سال دوازدهم و یا حتی دانش آموزان فارغ التحصیلی که از اول مهر برای کنکور دی ماه شروع به خواندن کردند و هدف نهایی آن ها کنکور تیرماه می باشد.

پس تفاوت اصلی گروه اول و دوم که در اینجا توضیح دادیم شامل چه دانش آموزانی می باشد کنکور هدفشان است. در گروه اول کنکور هدف دی ماه و برای گروه دوم کنکور هدف تیرماه هست.

قبل از اینکه نکات اصلی مربوط به نحوه ی جمع بندی دروس برای کنکور دی ماه را توضیح دهیم یک نکته ی اصلی به دانش آموزان گروه دوم خاطرنشان می کنیم. اکیدا توصیه می کنیم فارغ از اینکه چه مقدار برای کنکور دی ماه درس خوانده اید و چه میزان آمادگی دارید و چه حجمی از مطالب را برای کنکور دی ماه آماده کرده اید این هفته ی پایانی را کاملا با سبک و سیاق کنکور اصلی جمع بندی کنید. یعنی اجازه دهید قبل از اینکه کنکور تیرماه فرا برسد هر انچه را که قرار است برای کنکور تیرماه تجربه کنید و کارهایی که در هفته ی آخر کنکور تیرماه انجام می دهید دقیقا 5 ماه مانده به کنکور اصلی و در همین هفته ی پایانی کنکور دی آن را تجربه کنید. گرچه می دانیم که هدف اصلی شما کنکور تیرماه هست و به کنکور دی ماه به چشم یک آزمون آزمایشی نگاه می کنید. پس لطفا این هفته فقط کارهای دوران جمع بندی را انجام دهید و به فکر خواندن مطالب جدید نباشید. در واقع با این کار شما 5 ماه زودتر به استقبال شرایط کنکور تیر رفتید و خیلی زودتر خود را برای آن آماده کرده اید. سعی کنید دقیقا شرایط را شبیه سازی کنید.

خیلی از دانش آموزان گروه دوم این اشتباه را مرتکب می شوند و با خودشان می گویند چون کنکور دی ماه برای من مهم و حیاتی نیست و هدف من صرفا آشنایی با نحوه ی سوالات است در زمان جمع بندی به همان روش مطالعه ی قبلی خود ادامه داده و فقط سر جلسه حاضرر می شوند. این یک اشتباه بزرگ است.اگر اینگونه عمل کنید کنکور دی ماه هیچ کمکی به شما نخواهد کرد! پس لطفا بایدها و نبایدهای هفته ی آخر کنکور دی ماه را به صورت کامل اجرا کنید تا این کنکور سکوی پرشی شود برای گرفتن نتیجه ی فوق العاده در کنکور تیرماه😊

حالا که اهمیت این هفته برای هر دو گروه اول و دوم مشخص شد به توضیح نکات مربوط به نحوه ی مطالعه در هفته ی آخر کنکور دی ماه می پردازیم:

الف: پیشروی

اولین و مهم ترین نکته این است که شما خواندن مباحث را متوقف کنید! یعنی هیچ مطلب جدیدی را شروع نکنید! فارغ از اینکه چقدر تا الان درس خوانده اید. توجه کنید هفته ی پایانی دیگر زمان خواندن مباحث جدید نیست. چون خوانن مطالب جدید بدون تست زدن و جمع بندی هیچ ارزشی ندارد و باعث سردرگمی شما در هفته ی پایانی می شود. زیرا اگر هم مطالبی که خونده باشید را سر جلسه ی کنکور ببینید احتمال خیلی زیاد نمی توانید به تست هایش پاسخ دهید. چون قبلا هیچ تستی از آن مبحث تمرین نکرده اید. پس برای بار چندم توصیه می کنیم به هیچ عنوان در هفته ی پایانی مطلب جدیدی را شروع نکنید.

ب: مرور مطالب خوانده شده

قادعتا گروه اول یعنی دانش آموزانی که هدفشان کنکور دی ماه هست تا اینجای کار حجم خیلی زیادی از مطالب را خوانده اند و حجم مطالبی که برای مرور و تورق دارند خیلی زیاد هست. گروه دوم یعنی دانش آموزانی که هدفشان کنکور تیرماه هست در بهترین حالت نیم سال اول دوازدهم و سال دهم را به صورت کامل مطالعه کرده اند و حجم زیادی از مطالب پایه و دوازدهمشان باقی مانده است.

توجه کنید تفاوتی نمی کند که شما جزو کدام یک از این گروه ها باشید. باید حتما در هفته ی پایانی تمام مطالبی که تا اینجای کار خوانده اید و یادداشت برداری و یا خلاصه برداری کرده اید تمام این ها یک بار با سرعت زیاد و به صورت فشرده از جلوی چشم شما عبور کند. در واقع در این هفته ی پایانی باید یک مرور فشرده داشته باشید.

چگونه مرور فشرده را برای مطالب خوانده شده انجام دهیم؟

به طور مثال برای درس زیست شناسی و یا حفظیات شیمی مرور فشرده می تواند شامل موارد زیر باشد:

1.تورق سریع نکته برداری ها و نت برداری هایی که در حاشیه ی کتاب درسی نوشته شده اند.

2.تورق سریع حاشیه نویسی ها و مطالب هایلایت شده و خط کشی شده  و هم چنین اشکال درس زیست شناسی

3.تورق سریع بر روی فصل هایی از درس زیست شناسی که قبلا به صورت کامل مطالعه کرده و تست های آن را هم تمرین کرد اید.

4. تورق سریع روی مطالب حفظیات شیمی فصل هایی که قبلا مطالعه کرده اید.)نه فصل های جدید)

5.زدن تست های هایلایت شده ی آزمون های آزمایشی که از ابتدای سال در آن ها شرکت کردید. به طور مثال اگر در آزمون های آزمایشی انتشارات قلم چی شرکت می کنید می توانید از همان آزمون 22 مهر آغاز کرده و تست های هایلایت شده و یا تست هایی را که شامل نکات مهم بوده و قبلا علامت دار کردید مجددا مطالعه کنید. هم چنین می توانید حاشیه نویسی ها و نکته نویسی هایی را که داخل دفترچه های آزمون یادداشت کرده بودید در این هفته برگردید و آن ها را مجددا مطالعه کنید.

6.در درس ریاضی و فیزیک تورق سریع بیشتر شامل نکته برداری و خلاصه برداری ها می شود. که معمولا شامل نکات اصلی و هم چنین فرمول های کاربردی و پرتست هستند. هم چنین یک تورقع سریع روی تمامی فرمول های یک فصل و واحدهای آن ها و کاربردهایشان داشته باشید. این مساله در جلسه ی کنکور کمک زیادی به شما می کند. در اینجا بیشترین استفاده از وقت را دانش آموزانی می توانند داشته باشند که قبلا خلاصه برداری ها و یادداشت های مفیدی را حین درس خواندن آماده کرده اند. پس اگر از گروه دوم هستید و این خلاصه ها و یادداشت ها را ندارید و یا ناقص هستند از همین الان شروع کنید و برای کنکور تیرماه یادداشت برداری های خوب و کاملی را تهیه کنید تا در دوران جمع بندی و تورق سریع بتوانید نهایت استفاده را از آن ها داشته باشید.

یک نکته ی مهم در مورد تورق سریع درس ریاضی و فیزیک این است که اگر خلاصه برداری های زیادی ندارید و یا توانستید یادداشت هایتان را در زمان کوتاهی مرور فشرده کنید یهتر است یک سری تمرین تستی جمع بندی شده داشته باشید.این تست ها می تواند شامل همان تست هایی باشد که در آزمون های آزمایشی یا منابع شبیه سازی که استفاده کردید و غلط زدید.

7.آزمون دادن

همانطورر که حتما مطلع هستید سازمان سنجش تغییرات جدید دفترچه ی کنکور و زمان پاسخ دهی به هر درس را چند وز پیش منتشر کرده است. بر این اساس کنکور ریاضی و انسانی دو دفترچه ای و کنکور تجربی سه دفترچه ای خواهد بود. پیشنهاد می شود این تغییرات و زمان های پاسخ دهی به هر دفترچه را برای رشته ی خودتان به صورت کامل مطالعه کنید و بر اساس آن بین 2 الی 3 آزمون شیه سازی شده در هفته ی پایانی از خودتان بگیرید. کسانی که مطالب زیادی برای تورق سریع دارند 2 آزمون و دانش آموزانی که مطالب کمتری دارند و یا سریع تر مرور فشرده را انجام دادند 3 آزمون در این هفته تمرین کنند. توجه کنید بهتر است از آزمون های 1400 و 1401 شروع کنید. طبیعتا گروه دوم که یک سری از مطالب مربوط به سال دوازدهم و پایه رو مطاله نکردند نمی توانند به همه ی سوالات پاسخ دهند. این مساله باعث نشود شما به بهانه ی اینکه نمی توانید تمام سوالات را پاسخ دهید از آزمون دادن صرف نظر کنید. به هر تعدادی از سوالات که قبلا مطلب مربوط به آن را خوانده اید و تمرین تستی داشتید پاسخ دهید. توجه داشته باشید هدف از این کار بیشتر شبیه سازی جلسه ی کنکور مخصوصا با تغییرات جدید است نه صرفا سرعتی زدن و درصد گرفتن.

بهترین منابع آزمون کنکور دی

در اینجا قصد داریم چند کتاب آزمون مهم که توسط آن ها می توانید برای کنکور دی شبیه سازی داشته باشید را به شما معرفی کنیم:

1.کتاب های کنکوریوم انتشارات مهروماه

یکی از محبوب ترین کتاب های کتاب های شبیه ساز کنکور همین کتاب های کنکوریوم از انتشارات مهروماه هست. این کتاب ها مطابق با آخرین تغییرات دفترچه سراسری کنکور هستند. یکی از دلایلی که باعث محبوب شدن کتاب های کنکوریوم شده این است که همانند کنکور به صورت دفترچه ای هستند. هم چنین پاسخبرگ جدا نیز برای وارد کردن پاسخ های درست داخل این پک های کنکوریوم قرار داده شده است.

کتاب کنکوریوم تجربی مهروماه

برای خرید کنکوریوم تجربی مهروماه کلیک کنید.

کتاب کنکوریوم انسانی مهروماه

برای خرید کنکوریوم انسانی مهروماه کلیک کنید.

2.کتاب های چند کنکور خیلی سبز

انتشارات خیلی سبز هم از جمله انتشاراتی است که برای کنکور دی ماه کتاب های مخصوصی برای شبیه سازی چاپ کرده است. این کتاب ها نیز مانند کتاب های کنکوریوم مهروماه به صورت دفترچه ای به همراه پاسخبرگ سوالات بوده. توجه کنید کتاب های چندکنکور برای دی ماه و تیرماه به صورت جداگانه چاپ شده است. پس اگر قصد خرید این کتاب های شبیه ساز را دارید توجه کنید که روی کتاب ها حتما مخصوص کنکور دی ماه درج شده باشد.

چند کنکور تجربی خیلی سبز ویژه کنکور دی ماه

برای خرید چند کنکور تجربی دی ماه خیلی سبز کلیک کنید.

چند کنکور ریاضی خیلی سبز ویژه کنکور دی ماه

برای خرید چند کنکور ریاضی دی ماه خیلی سبز کلیک کنید.

3.کتاب های دور دنیا گاج

انتشارات گاج نیز همانند انتشارات خیلی سبز توجه ویژه ای به کنکور دی ماه داشته و مخصوص دوران جمع بندی دی ماه کتاب های مخصوص رشته تجربی و انسانی چاپ کرده. تفاوتی که کتاب های دور دنیا با کنکوریوم و چند کنکور دارند این است که به صورت دفترچه ای نیستند و تمامی آزمون ها داخل یک کتاب قرار گرفته است.

دور دنیا تجربی گاج ویژه کنکور دی ماه

برای خرید کتاب دور دنیا تجربی ویژه کنکو دی ماه کلیک کنید.

دور دنیا انسانی گاج ویژه کنکور دی ماه

برای خرید کتاب دور دنیا انسانی ویژه کنکور دی ماه کلیک کنید.

در صورتی که در مورد این مطلب سوالی داشتید می توانید کامنت بگذارید. هم چنین برای ارتباط با مشاورین کتاب کنکور می توانید با پشتیبانی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *