پرش به محتوا
جستجو

تلفن کتاب کنکور:

021-66176300

معرفی منابع کنکور تجربی 1400؛ تضمین قبولی در 5 دقیقه!

با توجه به اهمیتی که کنکور تجربی به بهانه ی رشته های پزشکی/ دندانپزشکی/داروسازی و … در سال های اخیر پیدا کرده لازم دانستیم تا در این مقاله منابع کنکور سراسری تجربی 1400 را به شما همراهان کتاب کنکور معرفی کنیم.

امیدواریم بعد از خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد منابع کنکور این رشته ی مهم و پرطرفدار در اختیار شما قرار داده شود.

رشته ی تجربی در حال حاضر پرطرفدارترین رشته در مقطع متوسطه ی دوم است و معمولا به تنهایی بیش از تمامی رشته های دیگر داوطلب دارد. هر دانش آموزی قبل از اینکه شروع به مطالعه برای کنکور رشته ی تجربی کند لازم است اطلاعات اولیه در مورد ضرایب درس ها/حذفیات و هم چنین تغییرات منابع کنکور تجربی 1400 داشته باشد تا مطالعه ش هدفمند شده و بتواند نتیجه ی بهتری در کنکور سراسری کسب کند.

مطالعه هدفمند

تفاوت منابع کنکور تجربی 1400 با سال های قبل!

یکی از تفاوت های اصلی کنکور 1400 با کنکورهای برگزار شده در سال های قبل این است که دانش آموزانی که درس های نظام قدیم را مطالعه کرده اند نیز باید با منابع نظام جدید کنکور دهند و مباحث مربوط به سال های دهم و یازدهم و دوازدهم را بخوانند.

با توجه به اهمیتی که کنکور تجربی برای داوطلبینش دارد و هم چنین رقابت سخت و سنگینی که بین متقاضیان رشته های پزشکی وجود دارد در این مقاله قصد داریم بهترین  های کتاب کمک درسی با عنوان منابع کنکور تجربی 1400 نظام جدید را معرفی کنیم تا سهم کوچکی در موفقیت داوطلبان این رشته ی مهم و تاثیرگذار داشته باشیم.

بهترین کتاب کمک درسی

اما پیش از آن لازم است برای مطالعه ی هدفمند و جلوگیری از اتلاف وقت منابع کنکور تجربی 1400 سنجش که همه ساله از سوی این سازمان اعلام می شود را به صورت کامل هم برای دروس عمومی و هم برای دروس اختصاصی توضیح دهیم تا از خواندن مطالب اضافی که احتمال آمدن سوال از آن ها در کنکور وجود ندارد جلوگیری شود.

منابع کنکور تجربی 1400 سازمان سنجش

اگر چند ماه قبل از کنکور به سایت سازمان سنجش سری زده باشید متوجه خواهید شد این مرکز به رسم هر سال منابع کنکور سراسری را برای سال جاری به صورت جداگانه برای دروس عمومی و اختصاصی تمام رشته ها اعلام می کند.

این منابع شامل فصل های مربوط به دروسی است که در کنکور از آن ها سوال مطرح می شود. هم چنین ضرایب تمامی دروس برای گرایش های مختلف یک رشته از سوی این سازمان در جداول جداگانه ای آورده خواهد شد.

کتاب کمک آموزشی

دراین بانک کتاب کمک آموزشی کنکور ما تمامی این جداول را به صورت کامل برای شما قرار داده ایم:

جدول مربوط به منابع دروس اختصاصی تجربی کنکور1400:

منابع دروس تخصصی تجربی کنکور 1400
نام درس نام کتاب پایه ی تدریس سال چاپ
زمین شناسی زمین شناسی یازدهم 98
ریاضی ریاضی (1) دهم 97
ریاضی (2) یازدهم 98
ریاضی (3) دوازدهم 99
زیست شناسی زیست شناسی (1) دهم 97
زیست شناسی (2) یازدهم 98
زیست شناسی (3) دوازدهم 99
فیزیک فیزیک  (1) دهم 97
فیزیک  (2) یازدهم 98
فیزیک  (3) دوازدهم 99
شیمی شیمی (1) دهم 97
شیمی (2) یازدهم 98
شیمی (3) دوازدهم 99

جدول مربوط به منابع دروس عمومی کنکور1400:

منابع دروس عمومی کنکور 1400
نام درس نام کتاب پایه ی تدریس سال چاپ
زبان و ادبیات فارسی فارسی 1 دهم 97
فارسی 2 یازدهم 98
فارسی 3 دوازدهم 99
عربی عربی، زبان قرآن 1 دهم 97
عربی، زبان قرآن 2 یازدهم 98
عربی، زبان قرآن 3 دوازدهم 99
فرهنگ و معارف اسلامی دین و زندگی 1 دهم 97
دین و زندگی 2 یازدهم 98
دین و زندگی 3 دوازدهم 99
زبان انگلیسی انگلیسی 1 دهم 97
انگلیسی 2 یازدهم 98
انگلیسی 3 دوازدهم 99

معرفی منابع کنکور تجربی 1400

در این قسمت قصد داریم به معرفی منابع کنکور تجربی 1400 بپردازیم و بهترین منابع کنکور تجربی 1400 را به شما دانش آموزان عزیز معرفی کنیم.

قبل از هر چیز دانش آموزان رشته ی تجربی باید به این نکته توجه داشته باشند که این رشته 5 زیر گروه دارد و بسته به اینکه در کدام زیرگروه هستید ضرایب دروس اختصاصی برای شما متفاوت خواهد بود.

بنابراین با توجه به نوع زیرگروه انتخابی دروس اختصاصی از اهمیت متفاوتی برخوردار خواهند بود. این مساله در برنامه ریزی و اولویت مطالعه ی شما اهمیت زیادی خواهد داشت.

برنامه ریزی

بدون شک تمامی دانش آموزانی که در سال های اخیر موفق به کسب رتبه های برتر در کنکور سراسری شدند و هم اکنون در دانشگاه های خوب مشغول به تحصیل هستند در کنار کتاب های درسی شان از کتاب های کمک درسی استفاده کردند.

یکی از چالش های مهم برای همه ی دانش آموزان هنگام خرید کتاب کمک درسی تنوع و تعدد منابع و نداشتن مشاور برای راهنمایی هنگام خرید کتاب است.

زیرا هر کتاب کمک درسی برای یک گروه از دانش آموزان خاص از نظر سطح علمی تالیف شده و هدف آموزشی خاصی را دنبال می کند. به عنوان مثال بعضی از کتاب های کمک آموزشی هدفشان تفهیم عمیق مطالب کتاب درسی و موفقیت در امتحانات نهایی و تشریحی مدارس است.

در صورتی که هدف برخی دیگر از کتب تسلط دانش آموزان بر تست زنی و موفقیت در آزمون های آزمایشی و کنکور سراسری است.

بهترین منابع کمک درسی کنکور تجربی 1400

لازمه ی یک برنامه ریزی درست و در نهایت کسب رتبه ی خوب در کنکور داشتن ابزار و منابع مناسب است. هر میزان که دانش آموز از نظر برنامه ریزی و نقشه ی راه کنکور درست عمل کند ولی ابزار درستی انتخاب نکند به نتیجه ی موردنظر نخواهد رسید.

برنامه ریزی و نقشه ی راه کنکور

درست مثل کوهنوردی که توانایی بالا رفتن تا قله را دارد ولی لوازم کوهنوردی مناسبی برای خود انتخاب نکرده است.

در مقاله ی پیش رو مشاوران کتاب کنکور بهترین منابع کمک درسی کنکور تجربی 1400 را معرفی می کنند تا دانش آموزان بتوانند با توجه ب سطح علمی و نیاز خود ابزار و منابع درستی در جهت موفقیت در کنکور انتخاب نمایند.

بهترین منابع کمک درسی برای دروس عمومی

در اینجا به ترتیب دفترچه ی کنکور تعدادی از بهترین منابع کمک آموزشی برای هر درس را معرفی می کنیم.

ادبیات فارسی:

این درس طبق تجربه ی رتبه های برتر کنکور بهتر است به صورت موضوعی خوانده شود. یعنی برای هر مبحص ادبیات فارسی شامل قرابت معنایی/آرایه های ادبی/لغت و املا/ دستور زبان فارسی و تاریخ ادبیات یک کتاب به صورت جداگانه تهیه شود و تمامی تمرکز هنگام مطالعه فقط بر روی یک مبحث خاص قرار بگیرد.

کتاب های موضوعی انتشارات الگو نوشته ی علیرضا عبدالمحمدی و هم چنین کتاب های قرابت معنایی/ لغت و املا و دستور زبان فارسی انتشارات دریافت نوشته ی هامون سبطی از نظر کیفیت و محتوا جزو بهترین منابع مطالعاتی درس ادبیات کنکور محسوب می شوند و برای تمامی دانش آموزان اعم از مبتدی تا قوی مناسبند.

عربی:

این درس به دلیل ماهیتش برای همه ی دانش آموزان نسبتا سخت و سنگین به نظر می رسد. اما با داشتن یک منبع مناسب برای مطالعه و یادگیری درس عربی به راحتی می توان به درصدهای بالا دست یافت.

یکی از بهترین منابع کمک درسی کنکور تجربی 1400 برای درس عربی کتاب عربی جامع انتشارات الگو نوشته ی ایاد  فیلی است.

این کتاب با توضیح قواعد عربی به صورت ساده و روان و داشتن تست های هدفمند و طبقه بندی شده کمک زیادی به یادگیری ریشه ای این درس می کند و تست های آن به دلیل نزدیکی به تست های کنکور سراسری و تشابه با آن امکان شبیه سازی را برای دانش آموز فراهم می آورد.

یکی دیگر از کتاب هایی که برای درس عربی کنکور مناسب تمامی دانش آموزان است کتاب عربی جامع انتشارات خیلی سبز می باشد.

نویسنده ی این کتاب یعنی بهروز حیدربکی سعی کرده در عین طرح تست های نسبتا دشوار تست هایی در سطح کتاب درسی نیز مطرح کند و با توضیح قواعد به صورت کامل دانش آموزان را برای زدن تست های کنکور سراسری آماده سازد.

دین و زندگی:

این درس کاملا حفظی است و موفقیت در کسب درصدهای بالا در کنکور سراسری برای درس دینی به نحوه ی مطالعه و تعداد دفعات مرور برای آن بستگی دارد. یکی از بهترین منابع کنکور تجربی 1400 برای درس دینی کتاب دین و زندگی پایه و دوازدهم انتشارات سفیرخرد است.

این 2 کتاب که تالیف مسلم بهمن آبادی یکی از دبیران معروف دین و زندگی کنکور است با داشتن درسنامه هایی در قالب نمودار و تست های شبیه به کنکور سراسری محبوبیت زیادی بین دانش آموزان پیدا کرده است.

زبان انگلیسی:

از بهترین منابع کنکور 1400 برای درس زبان انگلیسی می توان به زبان انگلیسی جامع کنکور انتشارات مبتکران اشاره کرد.

این کتاب که به جرات می توان گفت پرفروش ترین کتاب کنکور در چند سال اخیر است با داشتن تست های استاندارد و توضیح گرامر کنکور به شکلی کاربردی مورد توجه دانش آموزان قرار گرفته است.

در درجه ی بعدی کتاب زبان جامع خیلی سبز نوشته ی رضا کیاسالار از منابع خوب این درس برای کنکور 1400 به شمار می رود.

بهترین منابع کمک درسی برای دروس اختصاصی تجربی کنکور 1400

زیست شناسی:

مهم ترین درس برای دانش آموزان رشته ی تجربی درس زیست شناسی است. از بهترین منابع کنکور تجربی 1400 برای درس زیست می توان به کتاب های جامع زیست شناسی الگو نوشته ی اشکان هاشمی اشاره کرد.

این کتاب کاملا تست محور سعی در یادگیری درس زیست از طریق زدن تست های فراوان دارد. در درجه ی بعدی زیست شناسی جامع خیلی سبز از کتاب های خوب کنکور برای این درس به شمار می رود.

فیزیک:

یکی از چالشی ترین دروس برای دانش آموزان رشته ی تجربی درس فیزیک است. ولی با توجه به ضریب بالایی که برای گرایش های مهم رشته ی تجربی دارد نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود.

کتاب فیزیک جامع خیلی سبز با داشتن درسنامه های جامع و کنکوری به دور از زیاده گویی سعی کرده تا مطالب این درس را به شکلی کاملا کنکوری به دانش آموزان آموزش دهد. این کتاب یکی از منابع مناسب برای درس فیزیک محسوب می شود.

ریاضی:

در این درس بیش از آن که نحوه ی آموزش مهم باشد زدن تست های زیاد در اولویت است. کتاب ریاضیات جامع تجربی انتشارات مهروماه و هم چنین ریاضیات جامع تجربی انتشارات خیلی سبز از کتاب های خوب برای این درس به شمار می روند.

این کتاب ها علاوه بر ذکر درسنامه ها بر اساس مباحث طبقه بندی شده آوردن تست های فراوان و مشابه با کنکور سراسری دانش آموزان را از هر منبع دیگری برای این درس بی نیاز می کند.

شیمی:

امکان ندارد دانش آموزی نام مهندس بازرگان را نشنیده باشد. کتاب های شیمی مهندس بازرگان که انتشارات مبتکران آن ها را به چاپ می رساند مرجع اصلی تمام دانش آموزان برای درس شیمی است.

ویژگی اصلی که باعث محبوبیت این کتاب ها بین دانش آموزان شده شیوه ی نوین تدریس از طریق پرسش و پاسخ بین معلم و 3 دانش آموز است.

در این مقاله توضیحات کلی در مورد کتاب های مناسب کنکور 1400 رشته ی تجربی عنوان کردیم.

در صورتی که نیاز بیشتری به مشاوره در مورد منابع کنکور 1400 دارید می توانید از طریق شماره های 02166176300 و یا 09120426030 با مشاوران کتاب کنکور تماس بگیرید و از مشاوره در مورد کتاب ها و برنامه ریزی برای کنکور تمامی رشته ها بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *