پرش به محتوا
جستجو

تلفن کتاب کنکور:

021-66176300

بهترین کتاب‌های آزمون تیزهوشان

منابع آزمون تیزهوشان

مدارس تیزهوشان به دلیل این که امکانات باکیفیت‌تری را به دانش آموزان ارائه می‌دهند و دارای خدمات قابل توجه برای افزایش سطح تحصیلی دانش آموزان هستند، مورد توجه بسیاری از والدین قرار دارند. همه ساله دانش آموزان برای ورود به پایه هفتم و دهم می‌توانند در آزمون تیزهوشان شرکت کند. مرکز سنجش و پذیرش استعداد‌های خاص و درخشان همه ساله با برگزاری آزمون سراسری، به دنبال جذب نخبگان تحصیلی است.

آزمون دوره تیزهوشان با تغییرات گسترده‌ای که در سال 98 داشته است، به گونه‌ای دست‌خوش تغییرات زیاد شده است. در سبک جدید آزمون، دانش آموزان دوره متوسطه می‌توانند از طریق برگزاری آزمون، وارد مدارس تیزهوشان شوند. اگر می‌خواهید در مورد این آزمون و منابع قابل استفاده برای قبولی در آن بیشتر بدانید، کافی است تا پایان همراه ما باشید.

اهمیت تحصیل در مدارس تیزهوشان

بسیاری از والدین برای این که بتوانند فرزندان خود را از لحاظ علمی، به بالاترین سطح برسانند، همواره ترجیح می‌دهند تا آنها را در بهترین مدارس ثبت نام کنند. مدارس تیزهوشان از جمله مدارسی هستند که از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند. دانش آموزانی که هوش و ذکاوت بالایی دارند، می‌توانند با ثبت نام در آزمون تیزهوشان، شانس خود را برای قبولی در این مدارس بسنجند. مدارس تیزهوشان زیر نظر مرکز سمپاد فعالیت می‌کنند. مزیت‌های تحصیل در این مدارس باعث شده است تا امروزه بسیاری از والدین به فکر ثبت نام فرزندان خود در آن باشند. از مهم‌ترین مزیت‌های ثبت نام در مدارس تیزهوشان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. وجود معلمان دارای سطح بالا که باعث می‌شود تا با تجربه‌ای که دارند، دانش آموزان را از لحاظ علمی به بالاترین سطح تحصیلی برسانند.
  2. مدارس تیزهوشان دارای سیستم و ساختار آموزشی استاندارد است که علاوه بر تمرکز بر روی کتاب درسی، دانش آموزان را برای شرکت در آزمون‌های کنکور سراسری، المپیاد و مسابقات علمی آماده می‌کند.
  3. در مدارس تیزهوشان کار گروهی دارای اهمیت است و باعث افزایش مهارت آموزی دانش آموزان می‌شود که این امر بر یادگیری صحیح، تاثیر مستقیم دارد.
  4. وجود جو سالم و محیط آموزشی جذاب باعث شده است تا دانش آموزان با اعتماد به نفس بیشتری در کارهای گروهی شرکت کنند.
  5. والدین با ثبت نام فرزندان خود در مدارس تیزهوشان دیگر نگران درس و تحصیل آنها نیستند، چرا که معلمان باتجربه این مدارس، کار را برای والدین آسان می‌کنند.

با توجه به موارد گفته شده در این بخش‌، می‌توان گفت که رقابت برای ثبت نام در مدارس تیزهوشان بسیار بالاست. والدین و افرادی که قصد دارند تا فرزندان خود را در مدارس تیزهوشان ثبت نام کنند، باید در مورد نحوه برگزاری آزمون و زمان ثبت نام اطلاعات خود را افزایش دهند. والدین برای این که تشخص دهند فرزندانشان مناسب مدارس تیزهوشان هستند یا خیر، بهتر است با یک مشاوره تخصصی و باتجربه مشورت کنند.

برگزاری آزمون تیزهوشان

آزمون مدارس تیزهوشان و اطلاع از زمان و نحوه برگزاری آزمون

دانش آموزان برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان باید به سایت hoosh.medu.ir مراجعه کرده و اطلاعات و مشخصات دانش آموزی خود را وارد کنند. بعد از کامل کردن مشخصات، پرداخت هزینه ثبت نام الزامی است. به طور معمول می‌توان گفت که زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان از بهمن‌ ماه آغاز شده و تا اسفند ادامه دارد. متقضیان پایه‌های بالاتر برای شرکت در آزمون تیزهوشان باید در وب سایت azmoon.medu.ir ثبت نام کنند.

از شرایط عمومی ثبت نام در این آزمون داشتن تابعیت ایرانی است. دانش آموزانی که تابعیت ایرانی ندارند باید با در نظر گرفتن شرایط تعیین شده اقدام به ثبت نام کنند. شرایط اختصاصی نیز برای این آزمون در نظر گرفته شده است که از طریق وب سایت مندرج قابل مطالعه است. یکی از مهم‌ترین شرایط اختصاصی ثبت نام در این آزمون داشتن نمره خیلی خوب برای دانش آموزان است. پایه‌های نهم برای ورود به این آزمون باید دارای معدل کل سالانه 19 باشند. داوطلبان در هنگام ثبت نام در این آزمون صرفا مجاز به انتخاب یک رشته تحصیلی هستند و در صورت تایید نمی‌توانند آن را تغییر دهند.

بهترین کتاب‌های آزمون تیزهوشان

قبولی در آزمون تیزهوشان مستلزم استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی است. بسیاری از داوطلبان برای این که بتوانند در آزمون تیزهوشان به نمره قابل قبول دست پیدا کنند باید از میان کتاب‌های انتشارات مختلف، بهترین‌ها را انتخاب کنند. انتخاب منابع آموزشی مناسب باعث می‌شود تا شانس قبولی دانش آموزان افزایش پیدا کند. در این بخش به بهترین کتاب‌های آزمون تیزهوشان اشاره خواهیم داشت:

·       هوش اسمارتیز پویش

کتاب هوش اسمارتیز پویش یکی از بهترین منابع برای افزایش آمادگی دانش آموزان جهت قبولی در آزمون تیزهوشان است. دانش آموزان به کمک این منبع آموزشی می‌توانند به آسانی در مدارس برتر ثبت نام کنند. کتاب هوش اسمارتیز پویش به 8 فصل مجزا تقسیم‌بندی شده که شامل هوش تجربی، هوش سرعتی، هوش منطقی، هوش کلامی، هوش محاسبانی، هوش تصویری، آزمون‌های استاندارد و شبیه ساز است.

دسته بندی اصولی کتاب باعث شده است تا دانش آموزان بتوانند ضمن مطالعه درس‌نامه، تست‌های متنوع کتاب را برای افزایش آمادگی خود حل کنند. با توجه به مطالب زیادی که برای افزایش آمادگی دانش آموزان جهت شرکت در آزمون تیزهوشان وجود دارد، حجم کتاب قابل قبول است. درس‌نامه به صورت مختصر و کوتاه نوشته شده که بسیار قابل فهم و گیراست. مثال‌های زیادی که در متن وجود دارد، باعث افزایش یادگیری داوطلبان می‌شود.

سوالات کتاب هوش اسمارتیز پویش دارای سطح بندی مختلف است و به صورت تالیفی گردآوری شده است. بعد از هر درس‌نامه، سوالات چهارگزینه‌ای قرار گرفته است. فصل آخر کتاب دارای پاسخنامه تشریحی است که به صورت کامل نگارش شده است. پاسخنامه به گونه‌ای است که همه گزینه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد تا ابهامات ایجاد شده به شکل کامل رفع شود.

·       هوش کمپلکس مهروماه

هوش کمپلکس مهروماه یکی از منابع کلیدی برای قبولی در آزمون تیزهوشان است که توسط انتشارات مهروماه به چاپ رسیده است. این کتاب به عنوان اولین کتاب آموزشی فرا مدرسه‌ای است که بسیار محبوب است. انتشارات مهروماه سعی کرده است تا مطالب کتاب را منطبق با رویکرد جدید آموزشی نگارش کند. دانش آموزان از طریق استفاده از این منبع می‌توانند به پرسش‌های چندگزینه‌ای طبقه بندی شده دسترسی پیدا کنند.

دانش آموزان با خرید این منبع می‌توانند روان‌ترین درس‌نامه آموزشی را در اختیار داشته باشند. درس‌نامه به زبان ساده مطالب مهم آزمون را بیان کرده است که این امر باعث ایجاد علاقه و انگیزه در مخاطبان کتاب می‌شود. وجود راهنمای هر فصل به دانش آموزان این امکان را می‌دهد که بتوانند مطالب کتاب را به شکل آسان و راحت یاد بگیرند.

مهروماه در این منبع از سوالات آزمون‌های ورودی تیزهوشان سال‌های قبل استفاده کرده است. با نگاه به سوالات موجود در کتاب می‌توان گفت که این منبع دارای سوالات تستی تیزهوشان از سال 1395 تا 1401 است. وجود پاسخنامه کامل برای همه پرسش‌ها، به عنوان یک نقطه قوت کتاب محسوب می‌شود که دانش آموزان می‌توانند ابهامات ذهنی خود را از طریق مطالعه پاسخ‌نامه تشریحی رفع کنند. در مجموع می‌توان گفت که هوش کمپلکس مهروماه یکی از بهترین منابع

برای قبولی در آزمون تیزهوشان است.

کتاب های مناسب برای قبولی در آزمون تیزهوشان-سایت کتاب کنکور

·       هوش et گامی تا فرزانگان

شاید جالب باشد بدانید که et مخفف کلمه Exceptional Talented است که به معنای تیزهوش بوده و اشاره به دانش آموزانی دارد که قصد دارند تا در امتحان تیزهوشان شرکت کنند. همچنین این کلمه به معنای فرازمینی نیز معروف است. کتاب هوش et گامی تا فرزانگان یکی از کامل‌ترین کتاب‌های انتشارات فرزانگان است که با ایده‌های آموزشی جذاب، مطالب را به داوطلبان آموزش می‌دهد. این کتاب دارای 315 مبحث و 5200 تست کلیدی است.

وجود پاسخنامه تشریحی باعث شده است تا ارزش خرید کتاب افزایش پیدا کند. هوش et گامی تا فرزانگان دارای چند فصل مختلف است که از جمله آنها می‌توان به هوش زبانی، هوش شهودی، هوش ریاضی، هوش طبیعی و دقت و تمرکز اشاره کرد. داوطلبان برای قبولی در آزمون‌های تیزهوشان با مطالعه دقیق این منبع می‌توانند نیازهای خود را برطرف کنند.

مؤلف این کتاب علی قصاب است که خود فارغ التحصیل مدرسه تیزهوشان بوده و با قلق سوالات این آزمون آشنا است. علی قصاب با تجربه زیادی که از تحصیل در مدارس کشور کسب کرده است، توانسته این کتاب را به بهترین شکل نگارش کند. سوالات چالش زیادی در هوش et گامی تا فرزانگان وجود دارد که باعث می‌شود تا دانش آموزان بتوانند خود را به بهترین شکل به چالش بکشند.

·       هوش مالتیپل خیلی سبز

انتشارات خیلی سبز نیز به مانند سایر انتشارات محبوب، سعی کرده است تا برای داوطلبان شرکت کننده در آزمون تیزهوشان، چند منبع مناسب را تدوین و به چاپ برساند. هوش مالتیپل ششم خیلی سبز یکی از کتاب‌های جامع برای شرکت در آزمون تیزهوشان است. این کتاب دارای درس‌نامه جامع بوده و حجم بسیار زیادی دارد. کتاب حدود 754 صفحه داشته که دارای قلم روان است.

وجود سوالات تستی جامع در این کتاب به دانش آموزان این امکان را می‌دهد که با سبک سوالات امتحان تیزهوشان آشنا شوند. مؤلف سعی کرده است تا بعد از هر درس‌نامه سوالات کلیدی و مهم را قرار دهد. هوش مالتیپل خیلی سبز از جمله کتاب‌های پرفروش این مجموعه است که برای افزایش یادگیری دانش آموزان با هر سطح علمی که هستند مناسب است. این کتاب به داوطلبان شرکت کننده در آزمون تیزهوشان این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به خرید سایر منابع، در این آزمون به موفقیت برسند.

·       جامع آی کیو گاج

کتاب جامع ششم آی کیو گاج به صورت بخش به بخش به مباحث مهم آزمون پرداخته است. این کتاب سعی کرده تا آمادگی داوطلبان را برای شرکت در آزمون تیزهوشان افزایش دهد. کتاب جامع آی کیو ششم گاج از بخش درس‌نامه طبقه بندی شده و سوالات استدلال غیرکلامی و تحلیلی تشکیل شده است. این گونه سوالات مجموعه‌ای از سوالات طبقه‌‌بندی شده هستند که می‌تواند یادگیری دانش آموزان را محک بزند.

داوطلبان تیزهوش برای این که بتوانند در آزمون تیزهوشان نمره قابل قبولی کسب کنند، باید از استعداد تحلیلی خود استفاده کنند. تحلیل دقیق سوالات برای موفقیت در این آزمون بسیار مهم و کلیدی است. بخش دیگر کتاب شامل چهار دوره سوالات تحلیلی آزمون ورودی است که به دانش آموزان کمک خواهد کرد تا با نحوه تست زنی آشنا شوند.

سطح سوالات هوش جامع آی کیو گاج به گونه‌ای است که برای به چالش کشیدن داوطلبان آزمون تیزهوشان کاربردی است. در یک جمع بندی کلی می‌توان گفت که این کتاب از آموزش مباحث مهم، سوالات تستی متنوع و گوناگون و پاسخنامه کاملا تشریحی تشکیل شده است. داوطلبان با خیال راحت می‌توانند این منبع را برای رسیدن به موفقیت در آزمون تیزهوشان خریداری کنند.

جمع بندی

شرکت در آزمون‌های استعداد درخشان و تیزهوشان برای بسیاری از دانش آموزان که قصد دارند در زمینه تحصیل پیشرفت قابل توجهی داشته باشند مهم است. به دلیل این که رقابت در این آزمون‌ها به شدت بالاست، داوطلبان باید از منابع کمک آموزشی باکیفیت استفاده کنند. در این مقاله به معرفی بهترین کتاب‌های کمک آموزشی در جهت رسیدن به موفقیت در آزمون تیزهوشان پرداخته شده است. هر یک از منابع بیان شده در این مقاله، بسیار کلیدی و قابل قبول هستند. داوطلبان بر اساس نیاز خود می‌توانند یک یا چند منبع را خریداری کرده و از آنها بهره‌مند شوند. خرید کتاب‌های کمک آموزشی از یک فروشگاه معتبر باعث می‌شود تا خریداران با خیال راحت خرید خود را نهایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *