پرش به محتوا
جستجو

تلفن کتاب کنکور:

021-66176300

برای جمع بندی کنکور، کنکوریوم مهروماه بخرم یا چند کنکور خیلی سبز؟

مقایسه کتاب های کنکوریوم مهروماه و چند کنکور خیلی سبز

کنکوریوم مهروماه بخریم یا چند کنکور خیلی سبز؟ این یکی از مهم‌ترین سوالاتیه که داوطب‌های کنکور در دوران جمع بندی بهش برخورد می‌کنند. اما واقعا کدوم یکی از این کتاب‌ها برای دوران جمع بندی کتاب بهتری‌ست؟ با کدومشون می‌تونیم دوران جمع بندی بهتر و موثرتری داشته باشیم؟ خرید کتاب، اون هم کتاب کمک درسی یکی از تصمیمات مهم و تاثیرگذار در زندگی هر کدوم از ماهاست. چون مهمه که منبع مورد نیاز خودمون رو بشناسیم؛ و بعد اقدام به خرید کنیم. کتاب‌های این دوران از مهم‌ترین کتاب‌های مورد نیاز یک داوطلب کنکوره! و با این حال انتخاب از میان گزینه‌های موجود برای خرید یک کتاب واقعا تصمیم مهمیه.

اگه شما هم مثل خیلی از داوطلبای دیگه از خودتون می‌پرسید که کنکوریوم مهروماه بخرم یا چند کنکور خیلی سبز؛ باید به شما بگیم که انتخاب‌ها کاملا به شرایط و نیازهای شما برمیگرده. در این مقاله قصد داریم در انتخاب کتاب برای دوران جمع بندی به شما کمک کنیم؛ تا به یک انتخاب کاملا صحیح برای دوران آینده‌ساز قبل از کنکور برسید.

اهمیت دوران جمع بندی و نزدیک به کنکور

دوران جمع بندی، آخرین مرحله از دوران سرنوشت‌ ساز قبل از کنکوره؛ که اگه بتونی درست از این دوران استفاده کنی برگ برنده رو بردی. در این دوران، باید کل مطالبی که مطالعه کردید و یاد گرفتید رو مرور و جمع کنید. اما چجوری میشه از دوران جمع به بهترین شکل ممکن استفاده کرد؟

در این دوران، باید با مرور مطالب گذشته اونها رو در ذهنتون تثبیت کنید تا در کنکور سرعت بیشتری در پاسخگویی به سوالات داشته باشید. یکی از چیزهایی که این دوره رو مفید می‌کنه؛ اینه که می‌تونیم نقاط ضعف و قوت خودمون رو شناسایی کنیم. بنابراین، بر اساس این نقاط ضعف و قوت یک برنامه مطالعاتی تنظیم می‌کنیم.

هم چنین بخوانید: بهترین منابع جمع بندی کنکور

همه‌ی ما می‌دونیم که قراره با حجم زیادی از سوالات تستی در کنکور مواجهه بشیم. بنابراین در این دوران مهارت های تست زنی خودمون رو افزایش می‌دیم. این یکی واقعا مهم و تاثیرگذارترین بخش دوران نزدیک به کنکوره.

اما یکی از مهم‌ترین چیزهایی که اهمیت دوران نزدیک به کنکور رو زیاد می‌کنه؛ مدیریت استرس و اضطرابه. در این دوران باید بتونیم با تکنیک های مختلف استرس و اضطرابمون رو مدیریت و کنترل کنیم. کنترل استرس، یکی از مهم‌ترین مواردیه که می‌تونه موفقیت شما رو در کنکور رقم بزنه.

نکاتی برای موفقیت در دوران جمع بندی و نزدیک به کنکور

  • یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید.  داشتن یک برنامه منظم و دقیق اولین قدم برای داشتن یک دوران جمع بندی موفق و تاثیرگذاره؛ و البته که باید به این برنامه متعهد باشید. برنامه رو بر اساس شرایط فردی و توانایی‌هاتون بچینید. به عنوان مثال اگه نقاط ضعف شما بیشتر از نقاط قوتتون هست؛ باید زمان بیشتری رو صرف تقویت مهارت ها و برطرف کردن نقاط ضعفتون کنید.
  • مطالب درسی رو به صورت منظم مرور کنید. با برنامه ریزی دقیق می‌تونید یک زمان کافی رو به مرور هر درس اختصاص بدید. مرور درس‌ها، مطالب رو در ذهن شما تثبیت می‌کنه؛ و به راندمان بهتر در کنکور کمک می‌کنه.
  • در حل تست‌های متنوع و مختلف خودتون رو به چالش بکشید. شما باید برای حل هر تست و سوالی آمادگی کامل رو کسب کنید؛ پس بهتره که تنوع رو در تست‌ها رعایت کنید؛ و تنها به حل چند نمونه تست اکتفا نکنید.
  • به زمان استراحتتون توجه کافی داشته باشید. درسته که دوران جمع بندی، آخرین فرصت شما برای رسیدن به اهداف تحصیای شماست. اما باید به سلامت ذهن و جسمتون هم فکر کنید؛ پس یک زمان مشخص رو برای استراحت و تفریح در نظر بگیرید.

دلیل اهمیت استفاده از یک منبع خوب برای جمع بندی

یک بخش مهم برای دوران جمع بندی، استفاده از یک منبع خوب و مفیده. بنابراین، منابعی که برای این دوران لازم دارید رو باید با دقت کافی و بر اساس شرایطتتون انتخاب کنید. یک منبع خوب برای دوران نزدیک به کنکور و مرور مطالب درسی باید یک سری ویژگی ها داشته باشه؛ و به خوبی به نیازهای شما پاسخ بده.

به عنوان مثال، منبعی که تهیه می‎کنید باید کامل و جامع باشه؛ یعنی تمامی موارد و مطالب کتاب درسی رو پوشش بده. علاوه بر این، منبعی که برای این دوران مهم استفاده می‌کنید؛ باید کاملا به روز و دقیق باشه؛ و جدیدترین تغییرات رو داشته باشه. در دووران نزدیک به کنکور، شما به یک منبع خوب نیاز دارید؛ که مطالب درسی رو به صورت کاربردی در خودش جا داده باشه. یعنی اینکه؛ این کتاب باید آموزش‌های کاربردی داشته باشه؛ و بتونه اون‌ها رو به صورت کاربردی( حل تست و سوالات متنوع) در اختیار شما قرار بده. همچنین، این منابع باید تست محور باشند؛ و مهارت‌های شما رو در تست زنی تقویت کنند.

با این حال استفاده از یک منبع خوب و مفید در دوران جمع بندی می‌تونه خیلی مفید باشه. چرا که به کمک این کتاب‌ها مطالب درسی رو مرور و در ذهنتون تثبیت می‌کنید. نقاط ضعف و قوتتون رو بیشتر می‌شناسید؛ و به اونها رسیدگی می‌کنید. از طرفی مهارت‌هایی که برای حاضر شدن سر جلسه لازم دارید رو به دست میارید.

هنگام خرید یک منبع برای دوران جمع بندی به چه مواردی توجه کنیم؟

حتما پیش اومده که قبل از خرید یک کتاب کمک آموزشی، از همکلاسیتون پرسیده باشید که به نظرت چه کتابی بگیریم؟ چه منبعی بگیرم؟ و قطعا همکلاسیتون یا منبعی که خودش استفاده می‌کنه رو بهتون معرفی می‌کنه و یا چیزی که از بقیه شنیده رو به شما توصیه می‌کنه. بله، اینجا بحث اعتبار یک منبع برای دوران جمع بندیه! شما باید از منبعی استفاده کنید که از اعتبار بالایی برخوردار باشه و توسط اساتید مجربی تالیف شده باشه.

علاوه بر این، منبع مورد نظرتون باید به طور کامل مباحث درسی رو پوشش بده و همچنین به روز باشه. به عبارتی باید با جدید تغییرات کنکور همپا باشه. در آخر روشمندی کتاب کمک آموزشی خیلی مهمه! شما باید با روش، و لحن توضیح مباحث به خوبی کنار بیاید و اون رو درک کنید.

کتاب های کنکوریوم مهروماه و چند کنکور خیلی سبز

دوتا از بهترین و پرفروش ترین کتاب های موجود برای دوران جمع بندی، کتاب های کنکوریوم مهروماه و چند کنکور خیلی سبز هستند. این کتاب ها از اعتبار خوبی برخوردارند و مطالب درسی رو به خوبی پوشش میدن. حالا یک سوال پیش میاد؛ که برای دوران جمع بندی مهروماه بخریم یا چند کنکور خیلی سبز؟

پاسخ به این سوال به عوامل خیلی مختلفی بستگی داره؛ که قبل از خرید باید به دقت اونها رو بررسی کنید. با بررسی این عوامل قطعا به جواب سوالتون خواهید رسید. خب، این عوامل چیا هستن؟

  • در چه سطح علمی هستید؟
  • رشته تحصیلی شما چیه؟
  • و زمانی که برای جمع بندی دارید، چقدره؟

این‌ها عوامل و سوالاتیه که قبل از خرید کتاب برای دوران نزدیک به کنکور باید به اونها توجه کنید؛ و یک جواب صادقانه براش داشته باشید. با جواب صریح و درست به این سوالات می‌تونید به انتخاب های درستی برسید و از دوران جمع بندی تون به خوبی استفاده کنید.

پیش از خرید کتاب های کنکوریوم مهروماه و کتاب چند کنکور خیلی سبز تجربی به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • آزمون‌های هر دو کتاب را بررسی کنید. ببینید که آیا سوالات هر دو کتاب با سطح علمی شما مطابقت دارند یا خیر. این مسئله در انتخاب شما به شدت تاثیرگذاره و بهتره خوب بهش توجه کنید که کتاب انتخابی شما با سطح علمیتون مطابقت داشته باشه.
  • به بخش‌های تحلیلی و مشاوره‌ای هر دو کتاب توجه کنید. آیا این بخش‌ها برای شما مفید هستند؟ هنگام خرید کتاب باید با روش کتاب در پاسخ، توضیح و تحلیل مطالب درسی به خوبی آشنا بشید؛ و بسنجید که آیا این مطالب رو به خوبی متوجه می‌شید یا خیر.
  • یک راه حل همیشگی هم اینه که از دوستان و آشنایان خود که از این کتاب‌ها استفاده کرده‌اند؛ نظرخواهی کنید. بپرسید که آیا آن‌ها از کدام کتاب بیشتر رضایت داشته‌اند؟ با کدام بخش کتاب مشکل داشته اند و نقاط ضعف و قوت هر کتاب کدام است؟

با بررسی همین چند نکته‌ی کوچک می‌توانید به بهترین انتخاب برای دوران جمع بندی خود برسید. یادتون نره که یک منبع خوب می‌تونه شما را خیلی به هدفتون نزدیک کنه.

بررسی تفاوت ها و شباهت های کنکوریوم مهروماه و چند کنکور خیلی سبز

کتاب های کنکوریوم مهروماه تجربی و چند کنکور خیلی سبز از جمله پرفروش ترین کتاب های جمع بندی و شبیه ساز کنکور هستند. این دو کتاب شباهت ها و تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

شباهت های کتاب های کنکوریوم مهروماه و چند کنکور خیلی سبز

  • هر دو کتاب شامل آزمون های کنکور سراسری سال های گذشته هستند.
  • هر دو کتاب دارای پاسخنامه تشریحی هستند.
  • هر دوی این کتاب ها دارای یک دفترچه استراتژی کنکور هستند؛ که نکات مهم و کلیدی برای موفقیت در کنکور را در اختیار داوطلبان قرار می دهد.
  • سطح سوالات کتاب های کنکوریوم مهروماه و چند کنکور خیلی سبز تقریباً مشابه یکدیگر است. هر دو کتاب شامل سوالات متنوعی از سطوح مختلف آسان، متوسط و دشوار هستند.

تفاوت کتاب های کنکوریوم مهروماه و چند کنکور خیلی سبز

  • تعداد دفترچه ها: کنکوریوم مهروماه 12 دفترچه کنکور سراسری سال های گذشته رو داره که به صورت سه دفترچه ای (یک دفترچه برای دروس عمومی و دو دفترچه برای دروس اختصاصی) ارائه شده. هم چنین 2 دفترچه ی دیگر هم شامل یک دفترچه مربوط به سوالات کنکور 97 به قبل و یک دفترچه هم شامل سوالات تالیفی دارد. یعنی در مجموع 14 دفترچه دارد.

کتاب چند کنکور خیلی سبز هم 12 دفترچه کنکور سراسری سال های گذشته رو شامل میشه که به صورت دو دفترچه ای (یک دفترچه برای دروس عمومی و یک دفترچه برای دروس اختصاصی) ارائه شده اند.

  • تعداد سوالات: تعواد سوالات تستی در کنکوریوم مهروماه شامل 1200 سوال است؛ که به صورت 400 سوال عمومی و 800 سوال اختصاصی ارائه شده. از طرفی، چند کنکور خیلی سبز 1440 سوال داره که به صورت 600 سوال عمومی و 840 سوال اختصاصی ارائه شده.

یکی دیگه از تفاوت هایی که می‌تونیم به اون اشاره کنیم؛ کنکوریوم مهروماه دارای اپلیکیشنی برای گوشی های هوشمنده که داوطلبان می تونند با استفاده از آن پاسخنامه شون رو اسکن کنن و درصد پاسخگویی رو به تفکیک هر درس و مبحث مشاهده کنند. این اپلیکیشن همچنین فیلم های آموزشی و مشاوره ای رو داره که به داوطلبان در بهبود عملکردشون کمک می‌کنه.

در اپلیکیشن چند کنکور خیلی سبز هم می‌تونیم پاسخ برگ ها رو اسکن کنیم و به جواب های درست برسیم. از طرفی میتونیم به صورت خیلی دقیق عملکرد خودمون رو ارزیابی کنیم.

سخن پایانی

همونطور که گفتیم؛ انتخاب بین کتاب کنکوریوم مهروماه و چند کنکور خیلی سبز به عوامل مختلفی مانند سطح علمی شما، زمان باقی مانده تا کنکور و بودجه شما بستگی داره. اگه سطح علمی شما خوبه و زمان کافی برای جمع بندی دارید؛ کنکوریوم مهروماه انتخاب مناسبی برای شماست. اگر سطح علمی شما متوسط است یا زمان کافی برای جمع بندی ندارید؛  چند کنکور خیلی سبز می‌تونه انتخاب مناسبتری برای شما باشه. در نهایت، بودجه نیز یکی از عوامل مهم در انتخاب بین این دو کتاب است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *