مکالمه آنلاین با پشتیبانی کتاب کنکور
مقالات کتاب کنکور, انتخاب و تحلیل کتاب

5 کتاب پرفروش ریاضی گاج + تحلیل و بررسی

من نمیدونم! ریاضی واقعا به چه درد من می‌خوره؟!»

اگر شما هم به درس ریاضی علاقه ندارید، حتما تا به حال چندین بار این سوال را از خودتان پرسیده‌اید. ریاضی همیشه یکی از درس‌های چالش‌برانگیز دوران تحصیلی بوده و خواهد بود. فرقی نمی‌کند که در چه رشته‌ای تحصیل می‌کنید، ریاضی همیشه و همه جا در کنار شماست! پس بهتر است به جای مقابله و نفرت، این ماجرا را بپذیرید و به فکر راه حل باشید. اگر از راه درست شروع به یادگیری ریاضی کنید، به مرور زمان ذهنیت شما نسبت به ریاضی تغییر خواهد کرد، به ویژه اگر از منابع خوبی مانند کتاب‌های ریاضی گاج استفاده کنید!

به هر حال برای اینکه از سد آزمون‌های مختلف عبور کرده و در کنکور موفق شوید، لازم است که با ریاضی دوست باشید، کار سختی هم نیست! کافی است سر کلاس به درس گوش کنید و مشارکت فعال داشته باشید و در نهایت هم با استفاده از کتاب‌های کمک درسی، هر روز تکرار و تمرین داشته باشید. در ادامه با منابع کاربردی ریاضی از انتشارات گاج که در این مسیر به شما کمک می‌کنند، آشنا می‌شوید. همراه ما باشید.

خرید کتاب های ریاضی گاج با تخفیف ویژه و ارسال رایگان از سایت کتاب کنکور

چرا باید ریاضی را یاد بگیریم؟

خودتان بهتر از هر کسی می‌دانید که ریاضی در تمام جنبه‌های زندگی ما به طور مستقیم یا غیر مستقیم دخیل است. از این حرف‌های کلیشه‌ای که بگذریم، به تاثیر ریاضی در رتبه کنکور و قبولی در آزمون‌های مدارس برتر می‌رسیم. معمولا رتبه برترهای کنکور، هوش و استعداد زیادی در درس ریاضی دارند که حتی باعث می‌شود تا در درس‌های دیگر مانند فیزیک یا شیمی نیز بهتر عمل کنند. به علاوه، ریاضی یکی از معیارهای اصلی در قبولی مدارس خاص است که در قالب سوالات مختلف مانند هوش دیداری، هوش ریاضی، هوش کلامی و… مطرح می‌شود. پس شما در دوران تحصیلی خود، در چندین مرحله با ریاضی سر و کار دارید:

ریاضی در امتحانات مدرسه

امتحان تشریحی ریاضی می‌تواند به صورت هماهنگ کشوری یا یک امتحان ساده کلاسی باشد. معمولا امتحانات هماهنگ سطح چندان بالایی ندارند و تنها با مطالعه دقیق کتاب درسی و تکرار و تمرین، می‌توانید نمره بسیار خوبی دریافت کنید. البته برخی از امتحانات داخل کلاسی ممکن است سخت باشند، اما غیر قابل حل نیستند! با استفاده از منابع جامع مانند کتاب‌های ریاضی گاج، خیلی راحت می‌توان از پس سوالات بسیار سخت ریاضی هم بر آمد.

هم چنین بخوانید: پیشرفت قدم به قدم در پیش دبستان با کتاب‌های گاج

ریاضی در آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

به دلیل رقابت زیاد، سطح سوالات ریاضی در آزمون مدارس برتر بالا بوده و قرار نیست با سوالات خیلی ساده‌ای مواجه شوید! البته نمی‌خواهیم شما را نا امید کنیم، فقط تذکر می‌دهیم که تسلط بر ریاضی به تکرار و تمرین بسیار زیادی نیاز دارد. مثلا آزمون مدارس تیزهوشان پایه هفتم و دهم، علاوه بر سوالات معمولی، تعدادی سوالات هوش تحلیلی را نیز شامل می‌شود. معمولا تقویت پایه ریاضی باعث می‌شود تا در پاسخگویی به سوالات هوش تحلیلی هم بهتر عمل کنید.

کتاب های ریاضی گاج یکی از منابع موثر برای قبولی در آزمون های نمونه دولتی و تیزهوشان

ریاضی در آزمون سراسری

رسیدیم به غول مرحله آخر! ریاضی برای دانش‌آموزان رشته ریاضی شامل 50 سوال، در رشته تجربی 30 سوال و در رشته انسانی شامل 20 سوال می‌باشد که برای حل هر سوال 90 ثانیه زمان در نظر گرفته شده است. می‌بینید که وقت کمی دارید و از طرفی ضریب ریاضی در کنکور ریاضی، تجربی و انسانی به ترتیب 12، 7 و 6 می‌باشد. با توجه به ضرایب بالا، یک سوال صحیح یا غلط ریاضی می‌تواند تاثیر زیادی در رتبه و تراز شما داشته باشد. اینجاست که باید سراغ کتاب‌های ریاضی گاج بروید تا بیش از این از رقبا عقب نیفتید!

هم چنین بخوانید: با کتاب های دبستان گاج، نمره 20 تضمینی است!

چرا باید کتاب‌های ریاضی گاج را انتخاب کنیم؟

بیش از 100‌ها کتاب کمک آموزشی ریاضی وجود دارد که همه آن‌ها ادعای خاص بودن دارند، اما در میان آن‌ها، واقعا کدام کتاب کاربردی محسوب می‌شود؟ کتاب‌های ریاضی گاج، همیشه یکی از منابع پیشنهادی توسط رتبه برترهای کنکور بوده‌اند. نه تنها آزمون‌های تستی، بلکه تعداد زیادی از کتاب‌های این انتشارات به طور همزمان سوالات تستی و تشریحی را پوشش می‌دهند که شما را برای آزمون‌های تشریحی نیز آماده می‌کند. در ادامه به کتاب‌های جامع و کاربردی انتشارات گاج اشاره می‌کنیم:

کتاب ریاضی جامع میکرو طبقه‌بندی گاج

مجموعه میکرو طبقه‌بندی گاج مانند سایر کتاب‌های کمک آموزشی شامل سه قسمت درسنامه، تست و پاسخنامه تشریحی است. مهم‌ترین ویژگی این سری آموزشی، طبقه‌بندی تست‌هاست. پس اگر زمان کمی دارید، لازم نیست تمام سوالات را حل کنید! «تست‌های واجب» سری میکرو طبقه‌بندی، تمام نکات لازم را در مدت زمان کوتاه به شما ارائه می‌دهد.

  • درسنامه میکرو طبقه‌بندی گاج

یکی از دلایل عدم مطالعه درسنامه توسط دانش‌آموزان، لحن خشک و جذابیت کم محتوای کتاب است. اما ماجرای میکرو طبقه‌بندی فرق می‌کند! درسنامه این مجموعه لحنی بسیار دوستانه و صمیمانه‌ای داشته و اشتباهات رایج دانش‌آموزان را هم بیان می‌کند. در ابتدای هر بخش، شماره تست‌های مربوط به هر درسنامه نیز قرار گرفته تا پس از مطالعه، تکرار و تمرین را شروع کنید. در بین مطالب درسنامه، سوالات تستی و تشریحی آموزشی به همراه پاسخنامه تشریحی قرار گرفته، به علاوه تا حد امکان سعی شده تا از تصاویر آموزشی مناسب نیز استفاده شود.

  • بانک سوالات میکرو طبقه‌بندی گاج

پس از درسنامه، سوالات تستی قرار دارند که به چهار دسته تست‌های آموزشی، واجب، تسلط و آی‌کیو تقسیم می‌شوند. در مراحل اول مطالعه، حل تست‌های آموزشی و واجب، لازم است. در مراجل بعدی اگر زمان بیشتری داشتید، بهتر است سراغ تست‌های تسلط و آی‌کیو نیز بروید. این سوالات سطح بالاتری دارند و ذهن شما را بیشتر به چالش می‌کشند. اما اگر زمان زیادی ندارید، حل تست‌های آموزشی و واجب کفایت می‌کند. تست‌های این مجموعه شامل سوالات تالیفی، فعالیت‌های کتاب درسی و کنکورهای داخل و خارج از کشور می‌شود.

  • پاسخنامه تشریحی میکرو طبقه‌بندی گاج

قسمت آخر مجموعه میکرو، به پاسخنامه تشریحی می‌پردازد. پاسخ سوالات به طور دقیق، تمام گزینه‌ها را بررسی کرده و بعضا به نکات مهم نیز اشاره می‌کند. وجود مراحل دقیق حل سوالات به طور کامل باعث می‌شود تا تحلیل آزمون به طور کامل صورت گرفته و نقاط ضعف و قوت آشکار شود.

  •  کتاب ریاضی جامع آی‌کیو گاج

یکی دیگر از کتاب‌های ریاضی گاج که طرفداران زیادی به ویژه در بین کنکوری‌ها دارد، مجموعه IQ است. شاید با مشاهده کتاب آی‌کیو در قدم اول، تفاوت خاصی احساس نکنید. اما مهم‌ترین وجه تمایز این مجموعه با سایر کتاب‌های کمک آموزشی، داشتن تست‌های پیشرفته و چالش برانگیز است که شما را برای سخت‌ترین شرایط کنکور آماده می‌کند. با این حال، توصیه می‌کنیم که اگر در ابتدای مسیر یادگیری هستید، بهتر است با کتاب‌های ساده‌تر شروع کرده و پس از کسب مهارت، سراغ کتاب ریاضی آی‌کیو بیایید. کتاب‌های آی‌کیو معمولا تک جلدی هستند، اما برای دانش‌آموزان کنکوری رشته تجربی، این مجموعه در دو جلد تالیف شده است؛ جلد اول شامل سوالات بوده و جلد دوم به پاسخنامه تشریحی و درسنامه می‌پردازد. البته در جلد اول، پاسخنامه کلیدی قرار گرفته است. این مجموعه برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم و پایه ششم ابتدایی قابل دسترسی می‌باشد.

مانند مجموعه میکرو، درسنامه سری IQ لحن دوستانه‌ای داشته و تست‌های آموزشی نیز در میان آن‌ها دیده می‌شود. به علاوه، با مطالعه این مجموعه علاوه بر تکرار و تمرین، با دام‌های تستی و تکنیک‌های تست‌زنی به خوبی آشنا می‌شوید که در کادرهای طوسی قرار گرفته‌اند. تست‌های این مجموعه نیز سوالات کنکور داخل و خارج کشور را شامل شده و طبقه‌بندی شده هستند. در قسمت انتهایی کتاب ممکن است با آزمون‌هایی مانند هیولا یا IQ پلاس مواجه شوید که سطح بالاتری نسبت به سوالات قبلی داشته و به طور اختصاصی برای دانش‌آموزان تیزهوشان طراحی شده‌اند.

خرید کتاب های ریاضی گاج با تخفیف ویژه و ارسال رایگان از کتاب کنکور
  • کتاب‌های سیر تا پیاز گاج

در چنین شرایطی که قیمت کتاب‌های کمک درسی بالاست و دانش‌آموزان با چندین آزمون تستی و تشریحی درگیر هستند، تهیه کتابی که بتواند هم سوالات تستی و هم تشریحی را با بهترین کیفیت و نکات ارائه دهد، کار سختی است. اما مجموعه سیر تا پیاز گاج، مشکل را حل می‌کند! کتاب‌های سیر تا پیاز علاوه بر درسنامه، سوالات تستی و پاسخنامه تشریحی که در همه مجموعه‌ها وجود دارد، شامل ویدئوهای آموزشی و سوالات تستی نیز هست؛ یعنی شما با خرید یک مجموعه، به چندین نوع منبع آموزشی به طور همزمان دسترسی پیدا می‌کنید. شما با اسکن QR code در هر بخش، به راحتی می‌توانید به فیلم‌های آموزشی دسترسی پیدا کرده و ایرادات خود را رفع کنید.

در حال حاضر کتاب‌های سیر تا پیاز ریاضی دهم، یازدهم و دوازدهم توانسته‌اند نظر دانش‌آموزان و والدین را به خود جلب کرده و آن‌ها را به درصد 100 و نمره 20 نزدیک‌تر کنند. به طور مثال کتاب سیر تا پیاز یازدهم ریاضی، شامل 27 ساعت فیلم آموزشی اختصاصی، 300 پرسش تشریحی، 1500 تست و 450 مثال آموزشی می‌باشد که همگی طبقه‌بندی شده هستند و سوالات واجب و دشوار از یکدیگر تفکیک شده‌اند. همه این موارد در کنار یکدیگر باعث شده تا سری سیر تا پیاز به یکی از بهترین کتاب‌های ریاضی گاج تبدیل شود.

کلام آخر

در این مقاله با منابع جامع و کاربردی ریاضی برای موفقیت در کنکور و آزمون‌های آزمایشی آشنا شدید. اما نکته مهم‌تر این است که از این منابع به درستی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. همچنین باید فرصت را غیمت بشمارید تا یک لحظه هم از رقبا عقب نیفتید. اگر از خرید کتاب‌های ریاضی گاج مطمئن هستید، کافی است به سایت کتاب کنکور مراجعه کرده تا علاوه بر قیمت مناسب و تخفیف ویژه، در سریع‌ترین زمان محصول مورد نظر خود را تحویل بگیرید و به سمت موفقیت حرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید