مکالمه آنلاین با پشتیبانی کتاب کنکور
مقالات کتاب کنکور, اخبار کنکور

وسایل مورد نیاز کنکور 1404 + سرجلسه کنکور چه وسایلی ببریم؟

کل پروسه‎ ی مطالعه و درس خوندن برای کنکور یه طرف، انتظار و روز شماری برای رسیدن به روز کنکور یه طرف! این انتظار برای بعضی از دانش آموزا انقدر شدیده که از ماه ها قبل وسایل لازم برای کنکور 1404 رو یه گوشه گذاشتن؛ که مبادا روز آزمون مشکلی پیش بیاد. بعضیا هم که هنوز تو انتخاب یک مداد نوک نرم خوش تراش موندن! به هر حال، مهم نیست جزو کدوم دسته‏اید! لازمه بدونید که وسایل مورد نیاز در کنکور ۱۴۰۴ به اندازه کل انتظاری که برای رسیدن این روز بزرگ دارید؛ مهم و حیاتیه. چرا که ممکنه یه اشتباه کوچیک و یا فراموشی یکی از اقلام چک لیست وسایل کنکور، کلی به شما استرس بده؛ و همین مسئله روی عملکرد شما تاثیر بذاره.

بنابراین، با توجه به اهمیت وسایل لازم برای کنکور 1404 و نزدیک شدن به این آزمون؛ بهتره که یه چک لیست وسایل کنکور کامل داشته باشیم. به این ترتیب از یک هفته تا چند روز قبل از روز آزمون، می‎تونیم به آماده سازی وسایل مورد نیاز در کنکور ۱۴۰۴ مشغول باشیم.

در ادامه این مقاله، به بررسی کامل وسایل لازم برای کنکور 1404، وسایلی که نباید سر جلسه ببریم و یه سری نکات مهم دیگه می‎پردازیم.

لیست کامل وسایل لازم برای کنکور ۱۴۰۴

داشتن یه چک لیست وسایل کنکور، شاید کم اهمیت به نظر بیاد؛ اما فواید بسیاری داره. اگه شما از قبل همه ی وسایل لازم برای کنکور 1404 رو آماده کرده باشید؛ استرس کمتری دارید، اعتماد به نفستون بالا میره و از فراموشی و انجام اشتباه هم جلوگیری میشه. حالا، این چک لیست شما علاوه بر کامل بودن، باید صحیح و اصولی هم باشه. یعنی اینکه به شما اطلاعات کاملا درستی درباره وسایل مورد نیاز در کنکور ۱۴۰۴ بده و شما رو گمراه نکنه.

یه مسئله دیگه هم که در مورد وسایل مورد نیاز جلسه کنکور وجود داره. اینه که گاها پیش از کنکور هر سال یک سری از وسایل که ممکنه سال پیش مجاز بوده؛ امسال دیگه مجاز نیست. بنابراین، باید به این موارد و جزییات مهم هم متوجه کنیم. در ادامه، به لیست کامل وسایل لازم برای کنکور 1404 اشاره می‏کنیم.

اگر شما مشکل استرس کنکور را دارید ما در مقاله تکنیک های مهم کاهش استرس کنکور تمام موارد رو توضیح داده ایم.

کارت ورود به جلسه را پیش از هر چیز آماده کنید.

کارت ورود به جلسه، مهم‏ترین چیزیه که در ابتدای لیست وسایل لازم برای کنکور 1404 قرار میگیره. بنابراین، پیش از هر چیزی کارت ورود به جلسه خود رو از چند روز قبل تهیه کنید؛ و برای روز کنکور آماده کنید. علاوه بر این، باید توجه کنید که اطلاعات روی کارت ورود به جلسه، با اطلاعات شخصی شما مطابقت داشته باشه.

در صورتی که اطلاعاتی که روی کارت شما درج شده بود؛ با اطلاعات واقعی مغایرت داشت؛ می‏تونید از راه های اعلام شده سازمان سنجش، این نواقع رو رفع کنید. برای همینه که میگیم از چند روز قبل کارتتون رو بگیرید؛ که تا روز جلسه همه چیز رو ردیف کرده باشید!

یه مسئله دیگه که ممکنه بچه ها رو نگران کنه، معدل درج شده روی کارت ورود به جلسه‎ت. این قسمت معمولا با صفر و یا یک خط تیره نشون داده میشه! با این حال، این موضوع اصلا نگران کننده نیست؛ و بخاطر یک سری ناهماهنگی‎ها بین آموزش و پروش و سازمان سنجش به وجود میاد.

مدرک شناسایی خود را فراموش نکنید!

یکی دیگه از مهم‎ترین وسایل لازم برای کنکور 1404، مدرک شناسایی شما است. طبق قوانینی که وجود داره؛ لازمه که یک مدرک شناسایی ( کارت ملی و یا شناسنامه ) رو با خودتون ببرید. علاوه بر این، اگه به کارت ملی یا شناسنامه‎تون دسترسی نداشتید؛ می‎تونید پاسپورت و یا گواهینامه رو همراهتون داشته باشید.

مداد مناسب برای شرکت در کنکور

مداد یک مسئله مهمه، اونم تو همچین موقعیت حساسی! به دنبال یه مداد خوب با نوک نرم و روان باشید؛ که بتونید باهاش راحت و سریع پاسخنامه رو کامل کنید. به طور معمول مدادی رو که برای اینجور مواقع پیشنهاد می‎کنند؛ مدادهای B1، B2 و یا HB هستند. علاوه بر این، شما می‎تونید یه مداد با نوک نازک‎تر رو برای انجام محاسبات حین حل و پیدا کردن جواب نیز همراهتون داشته باشید. در نهایت اینکه، تجربه ثابت کرده به همراه داشتن یه مداد اضافه هیچوقت بد نیست!

تراش و پاک کن در لیست وسایل لازم برای کنکور 1404

 طبیعتا وقتی مداد به همراه دارید؛ یک تراش خوب و پاک کن با کیفیت هم در لیست وسایل لازم برای کنکور 1404 شما قرار می‏گیرد. بهتره که تراش و پاک کن سالمی رو به همراه داشته باشید. پاک کن شما باید بتونه بدون ایجاد لک و ردی از کثیفی، پاسخ های اشتباه رو به صورت کامل از پاسخنامه پاک کنه. با این حال، اگه لازم دیدید که تراش و پاک کن نو و جدیدی بخرید؛ حتما از کیفیتش مطمئن بشید.

سنجاق قفلی/ گیره های کاغذ

کوچیک ترین عضو چک لیست وسایل کنکور هم، یه سنجاق قفلی یا گیره های کاغذ است. این رقم رو با خودتون می‏برید؛ که کارت ورود به جلسه‎تون رو به لباستون وصل کنید. اینجوری هم سر جلسه راحت‏ترید؛ و هم کارتتونو گم نمی‎کنید.

پس تا اینجای کار، وسایل مورد نیاز در کنکور ۱۴۰۴ شما شد کارت ورود به جلسه، کارت شناسایی، مداد، تراش، پاک کن و گیره کاغذ. حالا، به طور معمول لازمه که 4 ساعت سر جلسه کنکور باشیم؛ و قرار نیست فقط با همینا توی جلسه آزمون شرکت کنیم! در ادامه به بقیه چک لیست وسایل کنکور که بیشتر مربوط به خوراکی ها و وسایل های شخصی مون میشه؛ می‎پردازیم.

وسایل شخصی برای حاضر شدن سر جلسه کنکور

وسایل شخص شما مثل ساعت مچی‏تون، بطری آب معدنی، خوراکی ها و حتی لباس هایی که می‏پوشید هم می‏تونه جزو چک لیست وسایل مورد نیاز در کنکور ۱۴۰۴ به حساب بیاد. مثلا شما می‏تونید از قبل تعیین کنید که روز کنکور چی بپوشید؛ چه ساعتی بردارید و …. همه این‏ها رو به لیستتون منتقل کنید. حالا در ادامه به بقیه موارد و وسایل لازم برای کنکور 1404 می‎پردازیم.

  • آب آشامیدنی و آب میوه های طبیعی: یک بطری آب همراه همیشگی شما از ابتدای شما تا انتهای آزمونتون هست. اما شما می‏تونید برای جلوگیری از افت قند خونتون سرجلسه، یه بطری کوچیک آب میوه طبیعی هم همراه خودتون داشته باشید.
  • مغز و کربوهیدرات های پیچیده: یکی از مواردی که خیلی از بچه ها رعایت نمی‏کنن؛ عدم استفاده از کربوهیدرات های پیچیده مانند خرما، کشمش، گردو؛ و جایگزین کردن اونها با شیرینی و کیک‎هاست. البته قبل از اینکه به فکر جای دادن کشمش و گردو به لیست وسایل لازم برای کنکور 1404 باشید؛ بهتره که به خوردن یه صبحونه‏ی مقوی فکر کنید. حالا یه کمی از این مغزها رو هم می‎تونید محض احتیاط با خودتون سر جلسه ببرید.
  • دستمال کاغذی و ماسک: دستمال کاغذی رو برای رفع احتمال های جزیی حتما با خودتون داشته باشید؛ و همراه داشتن ماسک هم می‎تونه یه گزینه اختیاری باشه.
  • پول نقد و کارت بانکی: بلاخره گوشی رو که قرار نیست همراهمون ببریم؛ پول نقد و کارت هم که تا سرکوچه هم برید لازم میشه!
  • داروهای مورد نیاز: اگه لازمه که توی یه زمان مشخص، داروی خاصی رو مصرف کنید؛ داروهاتون رو حتما همراه ببرید؛ و قبل از ورود به مراقب اطلاع بدید.
  • ساعت مچی عقربه دار: به لطف تکنولوژی هایی که هر روز از دیروز پیشرفته‏تر میشه؛ شما می‏تونید فقط ساعت مچی عقربه دارتون رو برای کنترل و مدیریت زمان همراه داشته باشید.

برای بالاترین بازدهی کنکور به استراحت کافی نیاز دارید که به شما مطالعه مقاله استراحت در دوران کنکور را پیشنهاد میدهیم.

چه وسایلی رو مجاز نیستیم سرجلسه کنکور ببریم؟

تا اینجای کار، چک لیست کامل وسایل لازم برای کنکور 1404 رو بررسی کردیم. با این حال، بهتره که برای احتیاط و اطمینان بیشتر وسایل غیرمجاز رو هم بررسی کنیم.  یه چیزی که یادآوری این نکات برای شرکت در کنکور سراسری رو مهم می‏کنه؛ دقیقا خود کنکور و نقش تعیین کننده اون بر آینده‏ی دانش آموزهاست.

 بچه‏ ها توجه کنید؛ کنکور واقعا مثل بقیه امتحاناتی که داشتید نیست؛ و لازمه که اون رو کامل جدی بگیرید، و از تمام قوانینش پیروی کنید. چرا که تنها با یک اشتباه کوچیک، ممکنه که از شرکت توی آزمون محروم شید. بنابراین، توی کنکور به دنبال بازیگوشی و شیطنت نباشید! حالا، در ادامه به چک لیست وسایل غیرمجاز کنکور می‎پردازیم.

هر گونه کیف، کوله پشتی و وسایل نگهدارنده؛ این وسایل رو اگه به همراه داشتید، لازمه که قبل از ورود به آزمون تحویل بدید؛ تا بعد آزمون بتونید تحویل بگیرید.

گوشی موبایل، تبلت، ساعت هوشمند، و هر گونه وسیله هوشمند دیگر مثل خودکارهای هوشمند و غیره

هرگونه لوازم غیر ضروری، بجز مواردی که در لیست وسایل لازم برای کنکور 1404 گفته شد.

هرگونه کتاب درسی، دفتر، جزوه آموزشی و…

دوربین عکاسی، فیلمبرداری و هرگونه دستگاه ضبط صوت یا تصویر

سرجلسه کنکور چی بپوشیم؟

انتخاب لباس مناسب برای روز کنکور می‌تونه به شما کمک کنه تا احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشید و در نهایت عملکرد بهتری داشته باشید. اینکه سرجلسه ی کنکور چی بپوشید؛ کاملا به سلیقه شخصی شما برمیگرده؛ اما نهایتا در انتخاب لباس برای روز کنکور بهتره که یک سری نکات رو در نظر داشته باشید.

  • راحتی: مهم‌ترین نکته اینه که لباسی بپوشید که راحت باشه و احساس محدودیت و تنگی به شما نده.
  • متناسب با فصل: لباس شما باید متناسب با فصل باشه. به عنوان مثال، اگر در فصل گرم سال کنکور دارید، از پوشیدن لباس‌های ضخیم و گرم خودداری کنید.
  • رنگ: بهتره از پوشیدن لباس‌های خیلی جیغ و یا خیلی تیره خودداری کنید. رنگ‌های خنثی مثل سفید، آبی و طوسی می‌تونن انتخاب مناسب‌تری باشن.
  • کفش: کفش شما باید راحت و مناسب پیاده‌روی باشه. از پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند یا کفش‌های ورزشی سنگین خودداری کنید.

سخن پایانی

وسایل لازم برای کنکور 1404، یکی از مهم‏ترین نکات مربوط به کنکور هستند؛ که بهتره از یک هفته قبل از کنکور به تهیه کارت ورود به جلسه و رفع ایرادات اون در صورت وجود، تهیه مداد، پاک کن و تراش مناسب بپردازید. علاوه بر اون، بهتره که نسبت به لیست وسایلایی که نباید با خودتون ببرید آگاه باشید؛ تا جلسه کنکور راحت و بدون مشکلی رو پشت سر بذارید.

دیدگاهتان را بنویسید