مکالمه آنلاین با پشتیبانی کتاب کنکور
مقالات کتاب کنکور

بهترین کتاب های جمع بندی فیزیک کنکور 1404

معرفی بهترین منابع جمع بندی فیزیک کنکور

آیا بهترین کتاب جمع بندی فیزیک کنکور، کتابی است که درصد فیزیک ما را به صد برساند؟! اگر شما هم فکر می‏کنید که صد زدن فیزیک کنکور به یک فرمول طلایی نیاز دارد؛ این مقاله برای شما است! اگر نگاهی به نتایج کنکور سراسری سال های پیش انداخته باشید؛ می‎بینید که تعداد افرادی که درصد بالایی در فیزیک دارند؛ بسیار پایین است. با این حال، شاید شما هم با خودتان فکر کنید که درصد بالای فیزیک برای نابغه‏هاست! واقعیت این است که حتی نابغه ها هم برای رسیدن به درصدهای بالا در کنکور، به تلاش و استفاده از بهترین کتاب جمع بندی فیزیک کنکور نیاز دارند. اما بهترین منابع جمع بندی فیزیک کنکور، شامل چه کتاب هایی می‏شود؟ آیا منابعی که رتبه های برتر معرفی می‏کنند؛ تنها راه ما برای رسیدن به درصد و تراز بالا است؟ عجله نکنید! در این مقاله، به بررسی روش درست مطالعه‎‌ی فیزیک، روش جمع بندی و معرفی بهترین کتاب جمع بندی فیزیک کنکور می‏پردازیم.

روش درست مطالعه‌ی فیزیک

همه ما می‌دانیم که فیزیک یک درس حفظی نیست؛ پس نباید مثل زیست‌شناسی یا حتی شیمی با آن برخورد کنیم. خودتان هم سوالات عجیب و غریب فیزیک را دیدید و حتما متوجه شده‌اید؛ که پتانسیل بسیار زیادی برای دام تستی و نکات انحرافی دارد! پس در قدم اول، باید درک خود را از فیزیک تقویت کنید و این مسئله تنها با تکرار و تمرین زیاد ایجاد می‌شود. از سوال پرسیدن نترسید و حتما تمامی گره‌های ذهنی خود را برطرف کنید. پیش از آنکه به دنبال استفاده از بهترین کتاب جمع بندی فیزیک کنکور باشیم؛ لازم است به روش های صحیح درک و مطالعه فیزیک بپردازیم. روش‌های زیر به شما کمک می‌کند تا درک خود را از درس فیزیک افزایش داده و یک تجسم سه بعدی از مسائل داشته باشید:

  • از مفاهیم ساده فیزیک به راحتی نگذرید. همین نکات بسیار ساده، در حل مسائل پیچیده به کمک شما می‌آیند. رد شدن از نکات ساده مثل این است که بدون پایه و زیربنای مناسب بخواهید خانه بسازید!
  • برای حل مسائل فیزیک کنکور، باید در محاسبات ماهر باشید تا در کوتاه‌ترین زمان، گزینه درست را پیدا کنید. پس قدم بعدی این است که مهارت‌های ریاضی را در خود تقویت کنید.
  • «مسئله از من چه می‌خواهد؟ از چه روشی باید استفاده کنم؟» برای اینکه به راه‌حل درست برسید، باید خواسته مسئله را پیدا کنید. زیر نکات مهم سوال خط بکشید و با ارتباط آن‌ها به یکدیگر، روش مناسب را بیابید.
  • تحلیل آزمون را فراموش نکنید. شما آزمون آزمایشی نمی‌دهید که رتبه و درصد خود را با بقیه مقایسه کنید! هدف اصلی این است که نقاط ضعف و قدرت را بررسی کنید و این کار فقط و فقط با تحلیل آزمون حاصل می‌شود. برای شرکت در این آزمون‎ها هم لازم است از منابع کمک آموزشی و بهترین کتاب جمع بندی فیزیک کنکور استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین منابع جمع بندی زیست کنکور

روش جمع‌بندی درس فیزیک؛ کنکور نزدیک است!

با دو هفته تست زدن، کنکور رو صد بزن! فقط کافیه از پکیج صفر تا صد فیزیک ما استفاده کنی و معجزه رو ببینی!» قبول کنید که هیچ روش میانبر و معجزه‌ای برای صد زدن فیزیک یا هر درس دیگری وجود ندارد! تنها مسیر پیش روی شما، مطالعه، تست زدن و استفاده از بهترین منابع جمع بندی فیزیک کنکور مناسب شما است. به ویژه حالا که هر روز به کنکور نزدیک‌تر می‌شوید، باید جمع‌بندی را بیشتر جدی بگیرید. بهترین روش جمع‌بندی برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک که ماهیت مفهومی دارند؛ حل مسئله است. هر چه قدر بیشتر تست بزنید و با مسائل متنوع‌تری مواجه شوید، تسلط شما بر فیزیک افزایش می‌یابد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که مسائل کتاب درسی را هم حل کنید؛ تا هیچ نکته‌ای از قلم نیفتد. اگر نمی‌دانید که کدام کتاب را انتخاب کنید، ما به شما کمک می‌کنیم که بهترین کتاب جمع ‌بندی فیزیک کنکور را بشناسید و طبق آن خرید کنید. اما عجله نکنید؛ چرا که قبل از آن باید به سوال دیگری پاسخ دهیم:« چه زمانی جمع‌ بندی فیزیک را شروع کنیم؟»

روش صحیح جمع بندی فیزیک کنکور

بهترین زمان شروع برای جمع‌ بندی درس فیزیک

پیش از هر چیزی، به دوارن جمع بندی باور داشته باشید! باور کنید که حتی اگر از بهترین کتاب جمع بندی فیزیک کنکور در زمان مناسب استفاده نکنید؛ نتیجه‌‎ای نخواهید گرفت. نمی‌توان به همه دانش‌آموزان گفت که از دو هفته یا چهار هفته مانده به کنکور، جمع‌بندی را شروع کنند. چرا که، تسلط و مهارت هر فرد در فیزیک متفاوت است؛ و همین موضوع، زمان جمع‌بندی را برای هر فرد تغییر می‌دهد. به طور کلی، مشاوران توصیه می‌کنند که زمان شروع جمع‌بندی برای کسی که تسلط خوبی به مباحث فیزیک دارد، حدود 8-6 هفته باقی مانده به کنکور است. با این حال، اگر همچنان به مطالعه نیاز دارید، می‌توانید جمع‌ بندی فیزیک را از 4 هفته مانده به کنکور شروع کنید. اما شروع دیرتر، ممکن است نتیجه عکس داشته باشد و استرس‌تان را افزایش دهد! بنابراین، بهتر است در یکی دو هفته باقی مانده به کنکور، مباحث جدید را کنار گذاشته و تمرکزتان را بر تقویت نقاط قوت بگذارید. در این بازه استفاده از بهترین کتاب جمع بندی فیزیک کنکور که دقیقا متناسب با نیازهای شما است؛ می‎تواند در نتایج پیش روی شما بسیار تاثیرگذار باشد. در نهایت، مسئله دیگری که باید در دوران جمع بندی خود به یاد داشته باشید؛ حفظ آرامش خاطر و دوری از استرس است. به یاد داشته باشید، که استرس بخاطر نتایج غیرقابل معلوم به وجود می‏آید؛ وقتی شما بتوانید به بهترین روش مطالعه کنید، نتیجه معلوم است!

معرفی انواعی از بهترین منابع جمع بندی فیزیک کنکور

مطمئنا برای رسیدن به این بخش، عجله داشتید! خرید بهترین کتاب جمع بندی فیزیک کنکور، شاید کار ساده‌‎‌‌ای باشد؛ اما پیدا کردن آن نه! پس، رسیدیم به اصل ماجرا؛ بهترین منابع جمع‌ بندی فیزیک کنکور! کافی است این عبارت را در اینترنت جستجو کنید تا هزاران محصول با ویژگی‌های مختلف را ببینید. همین تعداد محصولات، انتخاب را سخت و ما را سردرگم و گیج خواهد کرد. مهم‌ترین نکته‌‎ای که باید در استفاده از بهترین کتاب جمع بندی فیزیک کنکور و سایر محصولات کمک آموزشی به یاد داشته باشید؛ پایبندی به یک کتاب است. بسیاری از دانش‌آموزان، چندین کتاب می‌خرند و نهایتا هم مطالعه عمیقی از هیچ کدام ندارند! برای اینکه تسلط خود را در درس فیزیک افزایش دهید، لازم است یک کتاب را دوبار و حتی سه بار مطالعه کنید. هربار نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید؛ و بارها و بارها به تمرین بپردازید. می‎پرسید چگونه؟ به ترتیب زیر عمل کنید:

  • نگاه کلی به درسنامه کتاب داشته باشید. تمرینات تشریحی آن را حل کرده، نکات مهم را علامت بزنید و هرروز دوره کنید.
  • تست زنی را شروع کنید. دور سوالات مهم خط بکشید تا بعدا هم آن‌ها را حل کنید.
  • پس از حل هر آزمون، تحلیل و بررسی را شروع کنید؛ نکات سوالاتی که درست جواب دادید را یادداشت کرده و برای سوالاتی که اشتباه جواب دادید، مجددا تست بزنید. ممکن است این فرآیند چندین و چندبار برای یک منبع، و حتی بهترین کتاب جمع بندی فیزیک کنکور تکرار شود.
  • حالا که از یادگیری کامل کتاب مطمئن شدید؛ می‎توانید سراغ منابع دیگر بروید. از این منابع برای روبه رو شدن با چالش های سخت و تست های عمیق تر استفاده کنید.

سری اول؛ کتاب‌های درسنامه محور برای جمع‌بندی فیزیک

اگر به دنبال کتاب‌هایی هستید که علاوه بر تست، نکات مهم و پرتکرار کنکور را هم در خود جای داده باشند، از کتاب‌های درسنامه محور استفاده کنید. این منابع می‎توانند بهترین کتاب جمع بندی فیزیک کنکور برای دوره، و همچنین منبعی متناسب برای دانش آموزان با پایه ضعیف باشد. البته درسنامه این محصولات فقط نکات کاربردی را بیان می‌کنند؛ تا وقت زیادی از شما نگیرند. اگر بتوانید همین نکات را به طور عمیق یاد بگیرید و خوب تست بزنید، به شما قول می‌دهیم که درصد فیزیک کنکورتان زیر 50 نمی‌شود! از بهترین منابع جمع‌ بندی فیزیک کنکور که درسنامه محور هستند؛ می‌توان به جمع‌بندی فیزیک خیلی سبز و مهروماه اشاره کرد.

جمع‌بندی فیزیک تجربی خیلی سبز

کتاب جمع‌ بندی فیزیک تجربی خیلی سبز با بیش از 300 صفحه، توانسته حدود 400 سوال و دو آزمون جامع کلی را در خود جای دهد. ‌مهم‌ترین نکته این کتاب که آن را به بهترین کتاب جمع بندی فیزیک کنکور تبدیل کرده است؛ درسنامه خلاصه و کاربردی به همراه سهم هر کدام از دروس در کنکور سراسری است؛ که اهمیت هر مبحث را به دانش‌آموزان نشان می‌دهد. با این روش، راحت‌تر می‌تواند برای مطالعه یا حذف یک مطلب تصمیم بگیرید. با باز کردن کتاب جمع‌بندی فیزیک خیلی سبز، بخش‌های زیر را می‌بینید:

  • سفید و آبی؛ در جمع‌بندی فیزیک خیلی سبز فقط این دو رنگ را می‌بینید! قسمت اول، درسنامه است که نکات مهم را به طور خلاصه و به طور جدولی نمایش می‌دهد. پس از مطالعه درسنامه مربوطه، چند تست حل می‌کنید و سراغ مبحث بعد می‌روید.
  • لطفا به گوشه سمت چپ کادرها نگاه کنید. تعداد ستاره‌ها، میزان اهمیت در کنکور را نشان می‌دهد. اگر از سه ستاره بیشتر بود، حتما کادر نکات را به دقت مطالعه کنید.
  • در انتهای هر فصل، یک آزمون کوتاه قرار دارد. این آزمون مبحثی، میزان تسلط شما را نشان می‌دهد. اگر نمره خوبی در آزمون کسب نکردید، بهتر است دوباره به سوالات قبل برگردید. راستی، خیالتان هم از پاسخنامه تشریحی راحت باشد؛ خیلی سبز یکی از بهترین منابع جمع بندی فیزیک کنکور است، که فکر همه جایش را کرده است.
  • این مجموعه، تست‌های کنکور را به خوبی پوشش می‌دهد. در انتها هم دو آزمون جامع از تمام پایه‌ها قرار دارد که نقاط ضعف و قوتتان را به خوبی نشان می‌دهد. با این حال، شما بهترین کتاب جمع بندی فیزیک کنکور را در دست دارید؛ که می‏تواند شما را به درصد بالا برساند.

جمع‌بندی فیزیک تجربی مهروماه

کتاب جمع‌ بندی فیزیک تجربی مهروماه علاوه درسنامه و تست که در مجموعه قبلی نیز دیده شد، ویژگی‌هایی دارد که برای دانش‌آموزان کنکوری بسیار کاربردی است؛ و آن را به یکی از بهترین منابع جمع بندی فیزیک کنکور تبدیل کرده است. در ادامه به این ویژگی های مهم اشاره خواهیم کرد.

  • در شروع هر بخش، قسمتی به نام مشاوره وجود دارد که دیدگاه کلی از فصل و سوالات آن به شما می‌دهد. به علاوه، با تعداد تست‌های مبحث مورد نظر در کنکور 1400 و 1399 نیز آشنا می‌شوید. این بخش می‏تواند خیلی به شما کمک کند؛ پس با دقت آن را مطالعه کنید.
  • اگر می‌خواهید کل فیزیک دهم و یازدهم و دوازدهم را در یکی دو ساعت دوره کنید، سراغ جمع‌بندی بروید. این بخش، نکات مهم هر درس را در نمودار درختی وارد کرده؛ تازه کلی هم عکسای مفهومی و جدول دارد!
  • می‌رسیم به ریاضی نامه؛ این بخش، ارتباط بین فرمول‌های ریاضی و فیزیک را به طور کامل توضیح داده است. با مطالعه ریاضی‌نامه، دیگر لازم نیست فرمولی را حفظ کنید؛ چون فرمول نامه راه رسیدن به فرمول را به شما نشان می‌دهد. این یکی از ویژگی های کتاب مهروماه، آن را به بهترین کتاب جمع بندی فیزیک کنکور تبدیل کرده است.
  • در آخر نیز، فیزیک کنکور 1400 قرار دارد که یک معیار مناسب برای سنجش میزان یادگیری و توانمندی شما در فیزیک است.

سری کتاب‌های تست محور و آزمون محور برای جمع‌بندی فیزیک

همانطور که گفتیم، تنها راه رسیدن به درصد 100 فیزیک کنکور، تکرار و تمرین است. اما بهترین کتاب جمع بندی فیزیک کنکور برای این کار کدام منبع است؟ سری کتاب های تست محور با کلی تست متنوع، مختلف و چالش برانگیز! سری کتاب‌های تست محور هم با ارائه هزاران تست متنوع و پرتکرار کنکور، هر چیزی که برای تمرین و حل مسئله نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. از مهم‌ترین کتاب‌های این مجموعه می‌توان به موج آزمون نشر الگو، فصل آزمون خیلی سبز، هزار تست دریافت و آزمونیوم مهروماه اشاره کرد. در ادامه به معرفی هر کدام از این کتاب ها که جزو بهترین منابع جمع بندی فیزیک کنکور هستند؛ می‎پردازیم.

موج آزمون فیزیک تجربی الگو

یکی از بهترین کتاب جمع بندی فیزیک کنکور برای بسیاری از دانش آموزان، موج آزمون فیزیک تجربی نشرالگو است. کتاب موج آزمون فیزیک نشر الگو، از واجب‌ترین مجموعه‌های کمک آموزشی برای هر کسی است که می‌خواهد در کنکور بدرخشد! می‌گویید چرا؟ کافی است نگاهی به ویژگی های این کتاب بیاندازیم.

  • این مجموعه شامل 99 آزمون 10 تستی برای مرور و حل روزانه بوده و سطح سختی تست‌ها در مباحث مهم، بیشتر می‌شود.
  • به علاوه، دو آزمون جامع 18 تستی در انتهای هر فصل و آزمون‌های جامع و ترکیبی سه پایه در انتهای کتاب قرار گرفته‌اند.
  • این کتاب تمام سوالات کتاب درسی و کنکور سال‌های گذشته را پوشش می‌دهد.
  • در پاسخنامه به یادآوری و جمع‌بندی مطالب نیز پرداخته شده و در صورت نیاز، راه‌حل جایگزین هم ارائه شده است.
  • به نظر می‌رسد که کتاب درسنامه ندارد، اما با اسکن QR code ابتدای هر مبحث، خیلی راحت به منابع و فیلم‌های آموزشی دسترسی پیدا می‌کنید.

کتاب موج آزمون فیزیک الگو یکی از منابع خوب جمع بندی درس فیزیک

با این حال، هنوز هم باور دارید که شما به بهترین کتاب جمع بندی فیزیک کنکور دسترسی ندارید؟

فصل آزمون فیزیک خیلی سبز

فصل آزمون فیزیک خیلی سبز هم یکی از بهترین منابع جمع بندی فیزیک کنکور برای تقویت و تمرین فیزیک است. این مجموعه، هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را به طور کامل پوشش می‌دهد. در ابتدای هر فصل، قسمتی به نام فرمول‌نامه وجود دارد؛ که به طور خلاصه، فرمول‌های مهم هر پایه را در یکی دو صفحه قرار داده تا برای حل سوالات، مدام به کتاب درسی رجوع نکنید. در کتاب فصل آزمون فیزیک خیلی سبز، تعداد زیادی آزمون مبحثی 10 تستی قرار دارد که انتخاب مناسبی برای مرور روازنه محسوب می‌شود. در انتهای هر فصل نیز یک آزمون جامع برای بررسی میزان تسلط دانش‌آموزان قرار گرفته است.‌ آزمون جامع دهم، یازدهم، آزمون جامع پایه، نیم سال اول و دوم دوازدهم و نهایتا هم آزمون جامع سه پایه در این مجموعه، اشتباهات رایج تست‌زنی را به شما آموزش داده و علاوه بر افزایش تسلط در فیزیک، تکنیک‌های مدیریت آزمون را هم یاد می‌گیرید. پاسخنامه تشریحی نیز در انتهای کتاب قرار دارد.

هزار تست فیزیک نشر دریافت

کتاب هزار تست نشر دریافت نسبت به کتاب‌های قبلی، خیلی شناخته شده نیست اما 1000 تست ناب و کنکوری دارد که شما را از دیگر کتاب‌ها بی‌نیاز می‌کند. به دنبال مرور فصل به فصل مطالب هستید؟ سراغ بخش اول بروید. در این قسمت از هر فصل کتاب درسی، 2 آزمون 10 سوالی طراحی شده که همه فصل‌های کتاب را به طور کامل جمع‌بندی می‌کند. به دنبال مرور پایه به پایه هستید؟ سریعا سراغ بخش دوم بروید. در این قسمت 17 آزمون از پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم طراحی شده است. بخش سوم و چهارم نیز شامل آزمون‌های جامع تالیفی و کنکور سال‌های گذشته است که شما را برای آزمون‌های آزمایشی و کنکور سراسری آماده می‌کند. در قسمت پاسخ تشریحی نیز علاوه بر راه‌حل عادی، مولفان از روش میانبر رتبه برترهای کنکور نیز کمک گرفته‌اند. بنابراین می‏توان گفت این منبع هم یکی از بهترین کتاب جمع بندی فیزیک کنکور برای تمرین و تکرار بسیار در دوران جمع بندی است.

آزمونیوم پلاس فیزیک تجربی مهروماه

آخرین کتاب از لیست بهترین کتاب جمع بندی فیزیک کنکور، آزمونیوم فیزیک تجربی مهروماه است. این مجموعه نیز از چهار بخش آزمون‌های فصلی، آزمون‌های جامع، پاسخ تشریحی و و مرور سریع تشکیل می‌شود. در قسمت اول، از هر فصل کتاب، دو آزمون جامع طراحی شده که کل مباحث مهم کتاب را برای شما مرور می‌کنند. قسمت بعدی، شامل آزمون‌های جامع بیست سوالی است که زمان پیشنهادی برای حل هر کدام از آن‌ها نیز پیشنهاد شده است. اما قسمت مهم ماجرا، مرور سریع نام دارد. این قسمت در انتهای کتاب قرار گرفته و مهم‌ترین نکات کنکوری و پرتکرار هر فصل را در یکی دو صفحه مرور می‌کند.

نحوه خرید کتاب‌های جمع‌ بندی فیزیک از فروشگاه کتاب کنکور

حالا که شیوه درست مطالعه درس فیزیک را فهمیدیم و با بهترین منابع جمع بندی فیزیک کنکور نیز آشنا شدیم؛ نوبت به انتخاب کتاب موردنظرمان رسیده! کمی فکر کنید؛ و به انتخاب بهترین کتاب جمع بندی فیزیک کنکور که کاملا متناسب با نیازهای شما است بپردازید. در نهایت، برای خرید کتاب‎تان به فروشگاهی نیاز دارید؛ که در سریع ترین زمان ممکن کتاب را به دست شما برساند! اما، خرید از فروشگاه کتاب کنکور تنها به اینجا ختم نمی‎شود! در کتاب کنکور، به راحتی آب خوردن می‎توانید کتاب های خود را انتخاب و خرید کنید. یک مورد دیگر که می‏تواند خرید شما را آسان و لذت بخش‏تر کند چیست؟ تخفیف های ویژه فروشگاه کنکور!

دیدگاهتان را بنویسید