مکالمه آنلاین با پشتیبانی کتاب کنکور
مقالات کتاب کنکور, انتخاب و تحلیل کتاب

بهترین منابع درس ادبیات برای تست و مطالعه درسنامه برای تمام پایه ها و کنکور

جمع بندی درس ادبیات برای کنکور و پایه

بهترین منابع درس ادبیات

با نگاه کلی به منابع موجود در بازار می‌توان به جرات بیان کرد که منابع آموزشی زیادی برای درس ادبیات فارسی وجود داشته که می‌تواند بسیار مؤثر و مفید باشد. درس ادبیات فارسی به عنوان یک درس عمومی شناخته شده که ضریب بیشتری از سایر دروس عمومی در رشته‌های نظری دارد. در این بخش می‌خواهیم به بهترین منابع درس ادبیات اشاره داشته باشیم تا در صورت نیاز و با توجه به بررسی‌های انجام شده یک انتخاب مناسب داشته باشید. باید توجه کنید که منابع مختلف برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم وجود داشته و در برخی موارد وجود منابع مشترک برای سه پایه می‌تواند بسیار سودمند باشد:

منابع درس ادبیات در پایه دهم

در این بخش به معرفی منابع کنکور درس ادبیات در پایه دهم می‌پردازیم:

کتاب فارسی دهم میکرو طبقه بندی

کتاب فارسی دهم میکرو طبقه بندی شده گاج به عنوان یک کتاب مفید در پایه دهم محسوب می‌شود که درس‌نامه آن به صورت سه مرحله‌ای بوده که شامل زبانی، ادبی و فکری است. در واقع درس‌نامه کتاب توانسته است به صورت کامل و سطر به سطر مطالب کتاب را به خوبی بیان کند. در بخش درس‌نامه کتاب می‌توان واژگان چند املایی و یک املایی را مشاهده کرد. در کتاب فارسی دهم میکرو طبقه بندی شده، تست‌های متنوع دیده می‌شود که حدود 1300 تست به صورت تألیفی و سراسری قرار داده شده است. پاسخ نامه کامل کتاب می‌تواند بسیار مناسب باشد تا یادگیری را افزایش دهد.

اگر بخواهید برای پایه دهم در درس ادبیات یک کتاب کمک آموزشی داشته باشید می‌توانید از کتاب فوق استفاده کنید. ارائه چند آزمون جامع در پایان کتاب باعث شده است تا یادگیری به صورت کامل تثبیت پیدا کند.

فارسی تست دهم خیلی سبز

یکی دیگر از کتاب‌های مناسب در درس ادبیات برای پایه دهم، فارسی تست خیلی سبز بوده که دارای درس نامه کم حجم است که برای مطالعه دقیق لغات و املای کلمات مناسب است که باعث می‌شود تا یادگیری افزایش پیدا کند. درس‌نامه کتاب می‌تواند به صورت کامل آرایه و دستور زبانی را به شما بیاموزد. یکی از ویژگی‌های مهم کتاب وجود تست‌های مناسب است که توانسته به صورت تألیفی و کنکوری تست‌های متنوع را در اختیار دانش آموزان قرار دهد. اگر بخواهید تست زنی خود را در درس ادبیات افزایش دهید کتاب فوق به شما پیشنهاد می‌شود.

منابع درس ادبیات در پایه یازدهم

در این بخش به معرفی منابع کنکور درس ادبیات در پایه یازدهم می‌پردازیم:

لقمه فارسی یازدهم

یکی از کتاب‌های کمک آموزشی برای کنکور سراسری در درس ادبیات فارسی یازدهم کتاب لقمه فارسی است که دارای ویژگی‌های مختلف بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به ارائه درس‌نامه، بررسی واژه‌های کتاب درسی به همراه معنی دقیق آن، شرح آرایه‌های ادبی به زبان ساده و ارائه مفهوم بیت‌ها اشاره کرد. اگر بخواهید متن کتاب درسی را به همراه بررسی مهم‌ترین نکات دستوری درس ادبیات داشته باشید و تسلط خود را بر روی مطالب درس فارسی افزایش دهید کتاب فوق به شما پیشنهاد می‌شود.

ادبیات فارسی یازدهم جامع قلم چی

همان طور که از عنوان کتاب مشخص است، ادبیات فارسی یازدهم جامع قلم چی از انتشارات قلم چی بوده که برای پایه یازدهم منتشر شده است. کتاب دارای بخش‌های آموزشی و تست بوده که حدود 344 صفحه دارد. درس‌نامه کتاب به صورت کامل متن را پوشش داده است و تست‌های کنکور سال‌های اخیر در آن گنجانده شده است. با بررسی کتاب متوجه این موضوع خواهید شد که وجود نمونه سؤالات تشریحی که شامل امتحان نهایی است باعث شده است تا یادگیری افزایش پیدا کند.

منابع درس ادبیات در پایه دوازدهم

در این بخش به معرفی منابع کنکور درس ادبیات در پایه دوازدهم می‌پردازیم:

ادبیات فارسی دوازدهم جامع مهر و ماه

سال دوازدهم از لحاظ تثبیت مطالب خوانده شده دارای اهمیت است و باید در انتخاب منابع مناسب دقت کافی را داشته باشید. ادبیات فارسی دوازدهم جامع مهر و ماه به عنوان یک کتاب کامل در پایه دوازدهم در درس ادبیات محسوب می‌شود که از ویژگی‌های آن می‌توان به وجود بسته‌های آموزشی برای هر درس که شامل واژگان، املا، دستور، آرایه‌های ادبی و غیره است اشاره کرد. وجود تست‌های کنکوری و تألیفی باعث شده است تا بتوانید میزان یادگیری را افزایش دهید. همچنین وجود پاسخ‌نامه تشریحی که به شکل ادبی و فکری نگارش شده است ابهامات را به صورت کامل برطرف می‌کند.

کتاب فارسی دوازدهم سری سیر تا پیاز

کتاب فوق با درس‌نامه آغاز می‌شود و سعی کرده است مطالب کتاب را به صورت خط به خط آموزش دهد. در این کتاب وجود درس‌نامه مناسب که دارای نگارش روان است باعث افزایش یادگیری می‌شود. می‌توان برای یادگیری دقیق دانش‌های ادبی و دستوری از کتاب فارسی دوازدهم سری سیر تا پیاز کمک گرفت. وجود سؤالات متنوع چهارگزینه‌ای و تست‌های کنکور سراسری باعث می‌شود تا دانش آموزان میزان یادگیری خود را محک بزنند و با توجه به پاسخ نامه تشریحی موجود در کتاب ایرادات خود را برطرف کنند.

منابع مشترک پایه دهم تا دوازدهم درس ادبیات

ادبیات جامع خیلی سبز

منبع فوق به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های موجود در درس ادبیات فارسی شناخته می‌شود که روند آموزشی آن به گونه‌ای است که می‌توان به سهولت به مطالب کتاب دسترسی پیدا کرد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب فوق بخش درس‌نامه آن است که مباحث را به زبان ساده و روان توضیح می‌دهد که باعث شده است تا بسیاری از داوطلبان به دنبال تهیه این کتاب باشند. وجود ساختار درس به درس در درس‌نامه کتاب مذکور، کار را برای داوطلبان کنکوری ساده کرده است. در بخش تست‌های کتاب می‌توان به انواع تست‌های کنکور سراسری، تألیفی و آزمون‌های آزمایشی سنجش برخورد کرد.

در بخش پاسخ نامه که به صورت جامع نگارش شده است ابتدا بخش واژگان، املا، تاریخ ادبیات، قرابت معنای و آرایه دیده می‌شود که به عنوان یک نکته دستوری مناسب برای هر درس است. سپس پاسخ سؤالات تست با زبان ساده بیان شده است که برای تمامی دانش آموزان با هر سطحی مناسب به نظر می‌رسد.

ادبیات موضوعی کامل کنکور سری میکرو طلایی گاج

کتاب فوق توانسته است به صورت تخصصی مباحث را برای دانش آموزان پایه‌های دهم تا دوازدهم بیان کند که دارای دو جلد است. در جلد اول می‌توان درس نامه و بانک تست را مشاهده کرد و در جلد دوم پاسخ‌های تشریحی کامل درج شده است. باید بیان کرد که درس‌نامه کتاب به صورت درس به درس نبوده و هر مبحث کتاب به یک بخش متفاوت مانند قرابت معنایی، آرایه، زبان فارسی و غیره می‌پردازد. در جلد نخست تست‌های متنوع نیز دیده می‌شود که تست‌ها به صورت تألیفی، کنکور سراسری و آزمون‌های آزمایشی است.

پاسخ نامه کتاب به گونه‌ای است که می‌توان نکات کلیدی را برای بار چندم مرور کرد و بر نکات پر تکرار تاکید دارد. در بخش مفاهیم درس ادبیات فارسی توضیحات مناسبی درج شده است که یادگیری را آسان می‌کند و همچنین وجود بررسی تک آرایه‌ها باعث شده است تا دانش آموزان ضعیف نیز بتوانند از این منبع برای یادگیری استفاده کنند.

کتاب‌های 5 بحث ادبیات انتشارات نشر الگو

کتاب مذکور به 5 بخش مختلف شامل تاریخ ادبیات، قرابت معنایی، زبان فارسی، آرایه‌های ادبی، لغت و املاء دسته بندی می‌شود که هر بخش می‌تواند به عنوان یک بخش مجزا و جامع شناخته شود. درس‌نامه کتاب به شکل روان به آموزش مطالب کتاب می‌پردازد و به همراه کتاب ضمیمه‌های مختلف ارائه می‌شود که این امر باعث افزایش یادگیری شده که برای داوطلبان کنکوری حائز اهمیت است. کتاب فوق برای رشته‌های نظری کاملاً مناسب است و تست‌های مختلفی در آن دیده می‌شود.

تست‌های کتاب فوق شامل بخش تست‌های تألیفی، قلمچی، گزینه دو و سؤالات انرژی اتمی است که برای دانش آموزانی که قصد دارند تا تست‌های مختلف را امتحان کنند بسیار مناسب است.

کتاب جامع هزار تست ادبیات فارسی کنکور سبطی

اگر از جمله داوطلبانی هستید که می‌خواهید تست‌های متنوع با ایده‌های جدید را امتحان کنید قطعاً خرید کتاب جامع هزار تست ادبیات فارسی کنکور سبطی برای شما مناسب است چرا که این کتاب دارای تست‌های متنوع با ایده‌های نوین بوده که می‌تواند میزان سطح اطلاعات شما را بسنجد. کتاب فوق دارای درس‌نامه بوده که برای پایه‌های دهم تا دوازدهم مفید است اما باید بیان کرد درس‌نامه قرار داده شده کامل نیست و کتاب، بیشتر بر روی تست‌های متنوع متمرکز است.

کتاب فوق دارای حدود 1000 تست جامع و کاربردی است که می‌تواند داوطلبان را برای آزمون کنکور سراسری آماده کند. در این کتاب تست‌ها به صورت کامل و خلاقانه قرار گرفته است و سؤالات طرح شده بر اساس سیستم طراحی جدید تست‌های کنکوری است که شامل دوازده آزمون موضوعی و یک آزمون جامع است.

زبان و ادبیات فارسی کنکور آبی قلم چی

یکی از بهترین کتاب‌هایی که می‌توان در بحث بهترین منابع درس ادبیات به آن اشاره کرد کتاب فوق بوده که دارای ویژگی‌های جالب و کاربردی است. کتاب مذکور یک منبع مناسب در درس زبان و ادبیات فارسی شناخته می‌شود که دارای درخت دانش بوده و برای طبقه بندی موضوعات مختلف ادبیات بسیار مناسب است. در این کتاب وجود مشاوره‌های درسی و بیان نکات مهم می‌تواند بسیار مفید و حائز اهمیت باشد.

بخش سؤالات و تست کتاب فوق دارای سؤالات کنکور سراسری سال گذشته بوده و همچنین در برخی از مسائل سؤالات تألیفی در آن دیده می‌شود. اگر بخواهید از تست‌های متنوع و کامل درس ادبیات بهره مند شوید قطعاً انتخاب کتاب فوق پیشنهاد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید