مکالمه آنلاین با پشتیبانی کتاب کنکور

در یک چشم به هم زدن، نصف سال تحصیلی گذشت و روز به روز به کنکور نزدیک‌تر می‌شوید. در این روزهای باقی مانده که باید برای امتحانات نهایی هم آماده شوید، حجم بالای مطالب، بیشتر به چشم می‌آید. طبعاً مرور سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در عرض یکی و دو ماه، کار چندان ساده‌ای نیست! اینجاست که باید به دنبال بهترین منابع جمع‌بندی کنکور باشید؛ منابعی که هم سؤالات پرتکرار کنکور را در اختیارتان قرار دهند و هم کل نکات کتاب درسی را در یک درسنامه مختصر و کاربردی مرور کنند.

مهم‌ترین نکته‌ای که باعث موفقیت رتبه برترها شده، جمع‌بندی مناسب است. شاید بین رتبه 1 و 200 از نظر علمی تفاوت چندان زیادی نباشد، اما استفاده صحیح از دوران طلایی جمع‌بندی و تکنیک‌های آزمون، شما را از سایر افراد متمایز می‌کند. می‌دانیم که سؤالات زیادی دارید، در ادامه به تمام آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

بهترین روش‌های جمع بندی کنکور؛ از صفر تا 100!

روش‌های زیادی برای جمع‌بندی کنکور وجود دارد، حتی برای دانش‌آموزانی که تا الان خوب درس نخوانده‌اند و امید زیادی به موفقیت ندارند. انتخاب هر کدام از این روش‌ها، به میزان توانمندی و مطالعه شما در طول سال باز می‌گردد. به علاوه، روش جمع‌بندی در یک بازه دو ماه در مقابل یک بازه زمانی هفت روزه، کامل متفاوت است. پس در قدم اول، باید خودتان را به طور کامل ارزیابی کنید تا بتوانید بهترین روش جمع‌بندی کنکور را انتخاب کنید. در ادامه به سه سؤال مهم دانش‌آموزان در ایام پایانی کنکور می‌پردازیم:

1.      چه زمانی شروع به جمع بندی دروس کنکور کنیم؟

اولین سوالی که باید به آن پاسخ دهیم، بهترین زمان جمع بندی کنکور است. معمولاً نمی‌توان برای همه دانش‌آموزان، زمان یکسانی را تعیین کرد؛ بازه جمع‌بندی کسی که از ابتدای سال به طور منظم و دقیق درس خوانده، با کسی که از عید شروع به مطالعه کرده است، کاملاً فرق می‌کند. با این حال، اکثر مشاوران معتقدند که جمع‌بندی کنکور، برای یک دانش‌آموز درس‌خوان، حداقل به 6 هفته زمان نیاز دارد. برای شروع دوره جمع‌بندی، بهتر است نظر مشاورتان را بپرسید، اما دو نکته وجود دارد که همه دانش‌آموزان باید به آن دقت کنند:

  • قدر دوران طلایی عید را بدانید! قطعاً همه ما، مسافرت و سرگرمی را دوست داریم. اما شما کنکور را در پیش دارید که آینده تحصیلی شما را مشخص می‌کند. اگر از ایام نوروز به درستی برای مطالعه و جمع‌بندی استفاده کنید، از نصف رقبای خود جلو می‌افتید.
  • برنامه‌ریزی، همیشه حرف اول را می‌زند. حتماً برنامه خود را برای مرور و جمع‌بندی بنویسید و با مشاور در میان بگذارید. در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان منابه جمع بندی دارید، می توانید از مشاورین کتاب کنکور راهنمایی بگیرید.

2.      انواع روش‌های جمع بندی کنکور کدامند؟

«چگونه ده کتاب تخصصی را تنها در 6 هفته جمع‌بندی کنیم؟» کار سختی پیش رو دارید، اما غیر ممکن نیست.‌ در جمع‌بندی قرار نیست از سیر تا پیاز کتاب درسی را دوباره بخوانید! شما همه دروس را مطالعه کردید و الان به دنبال یادآوری هستید. راهکارهای زیر، به شما در یادآوری مجدد مطالب و جمع‌بندی کمک می‌کنند:

  • جمع‌بندی درسنامه محور: بسیاری از دانش‌آموزان احساس می‌کنند که به مطالعه مجدد نکات مهم و تستی نیاز دارند. اگر شما هم در این دسته هستید، می‌توانید از خلاصه‌ها، درسنامه جمع‌بندی کتاب‌های کمک درسی یا فیلم‌های آموزشی کمک بگیرید تا مجدداً مفاهیم پایه را دوره کنید.
  • جمع بندی تست محور: در این روش، از هر مبحث، روزانه 10 تست حل کرده و به طور کامل تحلیل می‌کنید. اگر به سوالی اشتباه جواب دادید، مطالب آن قسمت را مجدداً مطالعه کرده و دوباره تست بزنید.
  • جمع بندی آزمون محور: کتاب‌های زیادی هستند که آزمون‌های مشابه کنکور را در اختیارتان قرار می‌دهند. لباس مدرسه بپوشید، پشت میز نشسته، زمان بگیرید و آزمون را شروع کنید. تصور کنید سر جلسه امتحان هستید. در پایان، سؤالات را به سه دسته تسلط کم، متوسط و بالا تقسیم کرده و روی مباحثی که تسلط کم یا متوسط دارید، مجدد کار کنید.
  • جمع‌بندی گروهی: می‌توانید با دوستانتان جمع شده و هر جلسه، در مورد یک مبحث مهم، به حل تست و مشورت بپردازید.

3.      چرا جمع‌بندی صحیح در دوران نزدیک کنکور مهم است؟

آیا می‌توانید لباس‌تان را در یک کمد شلوغ و شلخته پیدا کنید؟ اگر هم پیدا کنید، قطعاً خیلی چروک و کثیف خواهد بود! مغز ما هم دقیقاً همینطور است. برای اینکه یادآوری نکات مهم، سریع‌تر و کامل باشد، لازم است که اطلاعات را در ذهن خود دسته‌بندی کنید و این کار فقط با مرور و جمع‌بندی ایجاد می‌شود. جمع‌بندی صحیح در دوران نزدیک کنکور باعث شده تا اطلاعات را سریع‌تر و کامل به یاد بیاورید. به این ترتیب، استرس کمتری را هم تحمل می‌کنید.

معرفی بهترین کتاب‌ها برای دوران جمع‌بندی کنکور

حالا که با اهمیت جمع‌بندی آشنا شدید، بهتر است سراغ بهترین منابع جمع‌بندی کنکور برویم. کتاب‌های زیادی وجود دارد که درسنامه محور یا تست محور هستند. اگر فرصت زیادی تا کنکور دارید و خوب درس خوانده‌اید، می‌توانید از کتاب‌های تست محور شروع کنید و هرازگاهی به درسنامه ‌نگاهی بیندازید. اما اگر در ابتدای مسیر هستید، با کتاب‌های درسنامه محور شروع کنید. در ادامه به معرفی کتاب‌های ویژه جمع بندی کنکور می‌پردازیم.

1.      کتاب‌های کنکوریم مهر و ماه

انتشارات مهروماه تلاش کرده تا با محصول کنکوریم، محیطی کاملاً مشابه کنکور سراسری را ایجاد کرده و واقعاً موفق بوده است! این مجموعه، سؤالات کنکور سال‌های گذشته به همراه پاسخنامه تشریحی را به شما ارائه می‌دهد. حتی سؤالات کنکور سال 94 و 95 هم در این مجموعه دیده می‌شود، چگونه؟! مولفان این کتاب، سؤالات غیرمرتبط کنکور سال‌های قبل را تغییر داده و مطابق کتاب‌های نظام جدید آموزشی طراحی کرده‌اند تا شما از هیچ سؤال و نکته‌ای محروم نشوید! از مهم‌ترین ویژگی‌های کنکوریم مهروماه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه اطلاعات مورد نیاز و یادآوری نکلات مهم برای حل مسائل
  • دارای اپلیکیشن اسکن پاسخ برگ و صدور کارنامه هوشمند
  • اشاره به آدرس نکات مهم در کتاب درسی و برجسته کردن دام‌های تستی
  • اشاره به مطالب پرتکرار کنکور سال گذشته و بررسی ایرادات سؤال آزمون سراسری
  • مشاهده حل ویدئویی سؤالات، همایش رایگان و آزمون‌های آنلاین با دانلود اپلیکشین کنکوریم

 

  • کتاب های کنکوریوم مهروماه

2.      کتاب‌های چند کنکور خیلی سبز

حل آزمون‌های سراسری سال‌های گذشته، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که یک دانش آموز کنکوری باید انجام دهد. اما پیدا کردن همه آن‌ها از اینترنت و پاسخنامه تشریحی معتبر، وقت‌گیر است. اما چند کنکور خیلی سبز، کار شما را راحت می‌کند. جلد اول این مجموعه شامل 12 دفترچه عمومی، 12 دفترچه اختصاصی، 12 پاسخبرگ و پاسخنامه کلیدی است. در جلد دوم نیز، پاسخ‌های تشریحی هر سؤال به طور دقیق و جزئی قرار گرفته‌اند. با استفاده از این کتاب، مطالب مهم و پرتکرار مرور شده و سرعت تست‌زنی خود را افزایش می‌دهید. از دیگر ویژگی‌های چند کنکور خیلی سبز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشابه صد درصدی دفترچه سؤالات با کنکور
  • ایجاد شرایط مشابه کنکور و شناسایی نقاط ضعف و قدرت
  • تحلیل آماری آزمون‌ها و ارائه محتوای رفع اشکال شخصی با استفاده از اپلیکیشن
  • امکان استفاده از QRcode و دسترسی به اپلیکیشن جهت صدور کارنامه هر آزمون و تخمین رتبه منطقه و کشوری
  •  
  • کتاب های چند کنکور خیلی سبز

3.      کتاب‌های دور دنیا در چهار ساعت گاج

دور دنیا در چهار ساعت، مشابه دو کتاب قبل است، اما یک ویژگی خاص دارد که توجه دانش‌آموزان را جلب می‌کند. اگر جلد اول کتاب را باز کنید، در ابتدا کنکور سال‌های گذشته را می‌بینید. آما جلوی هر سؤال، شماره یک آزمون نوشته شده است، مثلاً جلوی سؤال 81 عربی کنکور انسانی 1402، عبارت «آزمون 74» قرار دارد. منظور کدام آزمون است؟

در این مجموعه، بخشی به نام آزمون‌های پشتیبان قرار دارد. اگر در حل سؤال 81 عربی کنکور انسانی 1402 مشکل داشتید، می‌توانید با مراجعه به آزمون 74 بخش پشتیبان، اشکالات خود را برطرف کرده و سؤالات بیشتری حل کنید! این موضوع، مهم‌ترین ویژگی کتاب دور دنیا در چهار ساعت گاج است. علاوه بر این، در هر صفحه، پاسخبرگ کوچکی قرار دارد که می‌توانید جواب خود را در آن وارد کنید. اگر به دنبال پاسخ تشریحی سؤالات هستید، باید جلد دوم کتاب را خریداری نمایید.

4.      کتاب‌های جمع‌بندی خیلی سبز

«استاد! كدوم قسمت‌ها مهم‌تر هستن كه اون‌ها رو بيشتر بخونيم، برای چه نكاتی كم‌تر وقت بذاريم؟» مؤلف کتاب‌های جمع‌ بندی خیلی سبز سعی کرده تا پاسخ این سؤال را در کتاب قرار دهد. یعنی در قدم اول، با درسنامه مواجه می‌شوید که مهم‌ترین مطالب هر بخش را قرار داده است. پس اگر به جمع‌بندی درسنامه محور هستید، این کتاب مناسب شماست. پس از پایان هر بخش هم نمونه سؤال تستی قرار دارد. برای مشاهدۂ پاسخ‌های تشریحی سؤالات، باید QR code صفحۀ شناسنامۀ کتاب را اسکن کنید. از دیگر ویژگی‌های این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تيپ‌بندی تست‌های هر مبحث
  • پاسخ‌های تشريحی جذاب كه به همراه راه دوم يا راه سوم
  • ستاره‌دار بودن كادر درسنامه‌ها، برای بيان اهميت آن درسنامه در كنكور
  • ارائۀ مثال حل شده داخل درسنامه بلافاصله بعد از بيان هر نكته، برای درک بهتر
  • جمع ‌بندی مفاهیم عددی در برخی دروس (مانند فراوانی هر ماده، حجم، دمای مواد و…) در قسمتی به نام همه (عدد)ها
  •  
  • کتاب های جمع بندی خیلی سبز

5.      کتاب‌های فصل آزمون خیلی سبز

یکی از کتاب های تست محور که شما را برای کنکور آماده می کند،فصل آزمون خیلی سبز است. این مجموعه به طور کلی شامل آزمون‌های استاندارد درس به درس می‌باشد. مدت زمان لازم برای حل هر قسمت مشخص شده که مهارت مدیریت آزمون را افزایش می‌دهد. در انتهای هر کتاب، آزمون‌های جامع مطابق کنکور قرار دارد که فضای کنکور را شبیه سازی می‌کند. البته ویژگی‌های خاصی دیگری هم در برخی کتاب‌های این مجموعه به چشم می‌خورد، مثلاً فصل آزمون فیزیک خیلی سبز، شامل بخش فرمول‌نامه است که فرمول‌های هر درس را به طور جداگانه بررسی کرده است. در نهایت هم می‌توانید جواب خود را با پاسخنامه بررسی کنید.

کتاب های فصل آزمون خیلی سبز

 

6.      کتاب‌های موج آزمون نشر الگو  

بی‌‌شک، دانش‌آموزی نیست که موج آزمون نشر الگو را نشناسد! تمام مجموعه‌های این کتاب، شامل آزمون‌های فصل به فصل، آزمون‌های موضوعی، جامع و طبقه‌بندی شده کنکور هستند. حل آزمون‌های موضوعی به شما کمک می‌کند تا از پس تست‌های ترکیبی به راحتی بر بیایید.  اما تفاوت‌هایی هم در دروس مختلف دیده می‌شود. مثلاً موج آزمون ریاضی، بخشی به نام آزمون‌های دست گرمی دارد. آزمون‌های این بخش برای بررسی میزان آمادگی دانش‌آموزان است و طبعاً سؤالات ساده‌تری دارند. در هر صفحه، بخشی برای محاسبات هم در نظر گرفته شده تا با دقت و نظم بیشتری به سؤالات پاسخ دهید. در نهایت هم می‌توانید پاسخ خود را با پاسخنامه چک کنید.

کتاب های موج آزمون نشرالگو

 

7.      کتاب‌های جمع‌بندی مهروماه

جمع‌بندی مهروماه، مجموعه‌ای کامل برای دوره کتاب درسی و افزایش مهارت تست‌زنی است که به طور کلی از چهار بخش تشکیل می‌شود:

  • درسنامه: قسمت اول، شامل درسنامه‌ای جامع با نکات پرتکرار است که تمام مفاهیم را به طور عمیق توضیح می‌دهد. پس از هر نکته، مثالی قرار گرفته که با حل آن، یادگیری چند برابر می‌شود. در کنار هر سؤال هم آیکونی وجود دارد که میزان اهمیت آن را در کنکور بیان می‌کند.
  • پرسش‌های چهار گزینه‌ای: شامل تست‌های تألیفی و تست‌های کنکور دهة 90 است.
  • پاسخنامه تشریحی: تمام سؤال‌ها به دقت از راه‌های مختلف حل شده است.
  • فرمول نامه: در کتاب‌های مانند فیزیک و حسابان، بخشی به نام فرمول نامه قرار دارد که تمام فرمول‌های سه پایه را به طور مجزا بررسی می‌کند.
  • البته در کتاب‌هایی مانند جمع‌بندی مهروماه زیست‌شناسی، علاوه بر سؤالات تستی، به پرسش‌های صحیح و غلط هم دسترسی دارید.

8.      کتاب‌های آزمون پلاس مهروماه

انتشارات مهروماه باز هم گل کاشته است.! کتاب های آزمون پلاس مهروماه شامل آزمون‌های فصلی از پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم، آزمون‌های مبحثی، آزمون‌های جامع و پاسخنامه تشریحی می‌باشد. در آزمون‌های فصلی، هر بخش شامل 10 الی 15 تست بوده که در بالای هر صفحه، زمان پیشنهادی برای حل زمان قرار دارد. در انتهای صفحه هم، پاسخبرگ را می‌بینید. این سؤالات، تسلط شما بر مطالب کتاب درسی را افزایش داده و روش‌های مدیریت زمان را آموزش می‌دهد. آزمون‌های مبحثی، انتخاب بسیار خوبی برای یادگیری مفاهیم ترکیبی سه پایه هستند. در نهایت هم با حل آزمون‌های جامع می‌توانید دانش خود را محک زده و اشتباهات سر جلسه کنکور را پیش‌بینی کنید.

کتاب های آزمون پلاس و جمع بندی مهروماه

9.      کتاب‌های هزار تست نشر دریافت

همانطور که از اسمش پیداست، کتای های هزار تست دریافت شامل 1000 تست در قالب آزمون‌های متعدد، مانند آزمون‌های فصل به فصل، بسته‌های آزمونی و آزمون‌های جامع هستند. در انتهای کتاب نیز، سؤالات کنکور سال 1399 و 1400 قرار گرفته است. این آزمون‌ها مطالب هر پایه را مرور کرده و برای استفاده در ماه آخر باقی مانده به کنکور، انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. این مجموعه برای دانش‌آموزانی که خوب درس خوانده‌اند، انتخاب مناسبی است؛ چون شامل سؤالات متوسط، دشوار و خیلی دشوار می‌باشد.