مکالمه آنلاین با پشتیبانی کتاب کنکور

بهترین کتاب ها و منابع جمع بندی شیمی کنکور

بهترین منابع جمع‌بندی شیمی کنکور

بالاخره رسیدیم به جمع بندی شیمی کنکور؛ درسی سرنوشت‌ساز برای دانش‌آموزان رشته تجربی و حتی رشته ریاضی! سوال‌های شیمی می‌توانند بسیار ساده باشند یا اینکه شما را ساعت‌ها مشغول خود کنند، حتما سر جلسه آزمون با این دسته سوالات مواجه شده‌اید. به هر حال، برای نشستن بر صندلی رشته‌ها و دانشگاه‌های برتر، باید از پس این سوالات بر بیایید. می‌دانیم که خوب درس خوانده‌اید و به انتهای راه نزدیک هستید، حالا دیگر وقت مرور و جمع‌بندی است! باید به دنبال بهترین منابع جمع‌بندی شیمی کنکور باشید تا از رقبا پیش بیفتید.

البته بعضی از دانش‌آموزان به جمع‌بندی علاقه چندان زیادی نداشته و تا دقیقه آخر، ریز و درشت شیمی را بدون طبقه‌بندی مشخص مطالعه می‌کنند. چنین روشی قرار نیست درصد شما را افزایش دهد! اگر از رتبه برترها هم بپرسید، به شما می‌گویند که تنها راه نظم ذهنی به هزاران صفحه اطلاعات پایه دهم و یازدهم و دوازدهم، مرور و جمع‌بندی است. در این مقاله قصد داریم بهترین کتاب‌های جمع‌بندی شیمی کنکور را به شما معرفی کنیم. پس همراه ما باشید.

روش درست مطالعه شیمی؛ به یک شیمیدان تبدیل شوید!

مطالعه شیمی مانند همه درس‌ها، قوانین خاص خود را دارد. فقط با خواندن کتاب درسی نمی‌توانید درصد 100 را در کارنامه ببینید! شیمی درسی حفظی، مفهومی و محاسباتی است. برای اینکه مطالب را حفظ کرده و به سوالات محاسباتی درست پاسخ دهید، لازم است که عمق مفاهیم را به خوبی درک کنید. در ادامه به طور خلاصه، با روش‌های درست مطالعه شیمی کنکور آشنا می‌شوید. البته خودتان از اهمیت پیش مطالعه و مرور روزانه آگاه هستید، پس تصمیم گرفتیم به میانبرهای مطالعه شیمی نیم‌نگاهی داشته باشیم:

  • رمز درست کنید: به یاد سپردن عدد اتمی ده‌ها عنصر، کار چندان راحتی نیست. اما اگر بتوانید آن‌ها را با رمز یا شعر یاد بگیرید، تا آخر عمر تمام مطالب در ذهن‌تان باقی خواهد ماند.
  • هر روز ببینید: علاوه بر مطالعه روزانه، لازم است که هر روز ببینید! نکات و تصاویر مهم، جدول تناوبی، نمودارها و مطالبی از این دست را چاپ کرده و به دیوار اتاق بچسبانید. اینگونه، همیشه در حال مشاهده و تحلیل نکات ضروری و پرتکرار هستید و خیلی سریع تمام مطالب را یاد می‌گیرید.
  • از مایند مپ استفاده کنید: شاید تا به حال اسم روش مایند مپ یا نقشه ذهنی را نشینده باشید. مایند مپ، نوعی خلاصه‌نویسی بوده و شباهت زیادی با نمودار درختی دارد. خیلی راحت می‌توانید نکات چندین صفحه شیمی را در یک صفحه نمودار کوچک بکشید و در هر زمان و مکان، مرور کنید.
  • تست روزانه را فراموش نکنید: اگر می‌خواهید در شیمی کنکور جهش چشم‌گیری داشته باشید، کافی است هر روز 5 سوال تستی حل کرده و تحلیل کنید. پس از چند وقت، نتیجه همان چیزی می‌شود که می‌خواهید!

روش جمع‌بندی درس شیمی

حالا که خوب درس خوانده‌اید و کلی سوال حل کردید، بهتر است سراغ جمع‌بندی برویم. روش‌های زیادی برای جمع‌بندی شیمی کنکور وجود دارد از جمله خلاصه‌نویسی، حل تست، آزمون‌ها و ویدئوهای آموزشی و کتاب‌های کمک درسی. هر کدام از روش‌های جمع‌بندی برای بعضی از دانش‌آموزان بهتر جواب می‌دهند؛ مثلا اگر تا الان کتاب درسی را  خوب مطالعه نکردید، بهتر است از کتاب‌های جمع‌بندی درسنامه محور استفاده کنید. اگر با شنیدن بهتر یاد می‌گیرید، فیلم‌های آموزشی انتخاب بهتری هستند. اما بیشتر دانش‌آموزان با حل تست و آزمون نتیجه بهتری گرفته و با کتاب‌های کمک درسی آزمون محور ارتباط راحت‌تری برقرار می‌کنند. پس ما هم تصمیم گرفتیم که بهترین منابع جمع‌بندی شیمی کنکور را به شما معرفی کنیم.

معرفی انواع کتاب‌های کمک آموزشی برای جمع‌بندی کنکور

کتاب‌های کمک آموزشی بسیار زیادی برای جمع‌بندی شیمی کنکور چاپ شده که ساختار مشابهی دارند؛ اکثر آن‌ها شامل تست‌های تالیفی و کنکوری بوده و بعضا درسنامه جامع و مفیدی از کتاب درسی ارائه داده‌اند. اما اطلاع از جزئیات هر مجموعه باعث می‌شود تا انتخاب مناسب‌تری داشته باشید و زمان گرانبها را هدر ندهید. از بهترین منابع جمع بندی شیمی کنکور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.      کتاب‌های درسنامه محور برای جمع‌بندی شیمی

همانطور که مشخص است، در ابتدای این دسته از کتاب‌ها، با یک درسنامه جامع و کاربردی از کتاب درسی و نکات پرتکرار کنکور مواجه می‌شوید. اگر کتاب درسی را خوب خوانده‌اید، کافی است نیم‌نگاهی به درسنامه داشته و سراغ تست‌ها بروید، در غیر این صورت، درسنامه را به طور کامل بخوانید. از کتاب‌های جمع‌بندی درسنامه محور شیمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

جمع‌‌بندی شیمی خیلی سبز

پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقدمه و سخنان مولف کتاب جمع‌بندی شیمی خیلی سبز را مطالعه کنید. نویسنده این کتاب قول هیچ معجزه‌ای را نداده؛ اینکه در 2 هفته شیمی کنکور را صد بزنید یا اینکه صفر تا کتاب درسی را در اختیارتان قرار دهد. اما قول داده که با مطالعه این کتاب، مهم‌ترین و پرتکرار ترین مطالب شیمی را یاد گرفته و ﺑﻪ ﺷﻤﺎ کمک می‌ﻛﻨﺪ در زﻣﺎن ﻛﻮﺗﺎه یک دورۀ ﻛﺎﻣﻞ از ﺗﻤﺎم ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ اصلی و ﻣﻬﻢ ﻛﺘﺎب درسی‌تان داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ. به طور کلی جمع‌بندی شیمی خیلی سبز از سه بخش تشکیل شده است:

  • معرفی: تعداد تست‌هایی که از بخش مورد نظر در کنکور مطرح می‌شود، مهم‌ترین نکات فصل و آدرس مسائل در قسمت معرفی قرار دارد.
  • کادرهای آموزشی: در این قسمت با جداول و نمودارهای مهم برای جمع بندی، اهمیت هر کادر با توجه به ستاره‌های گوشه کادر و اهمیت از نظر تعداد تست‌ها در کنکور، آشنا می‌شوید.
  • تست: پوشش کامل تست‌های کنکور و تست‌های تالیفی مشابه آزمون سراسری به ترتیب از سخت به آسان در این قسمت دیده می‌شود. در انتها هم می‌توانید جواب خود را با پاسخنامه بررسی کتید.
 
مکالمه آنلاین با پشتیبانی کتاب کنکور
10/10
قیمت اصلی 230,000 تومان بود.قیمت فعلی 190,900 تومان است. مقایسه محصولات

جمع بندی شیمی مهروماه

کتاب جمع‌بندی شیمی مهروماه هم سعی کرده مانند خیلی سبز، از آوردن نکات غیر ضروری صرف نظر کند؛ به قول خودش نکاتی که 20 سال یکبار هم در کنکور نمی‌آید! پس شما در قدم اول با درسنامه‌ای مواجه هستید که نکات کاربردی را به طور خلاصه بیان می‌کند. جهت افزایش تسلط دانش‌آموزان، تعدادی سوال تستی هم در درسنامه قرار دارد. به علاوه، وجود کادرهای با عنوان توجه و تذکر، نکاتی که ممکن است در کنکور به عنوان دام تستی مطرح شود را پر رنگ‌تر می‌کند.

پس از مطالعه درسنامه، دو دسته سوال می‌بینید؛ آزمون عبارت و آزمون تستی. با آزمون‌های تستی که آشنایی دارید. اما آزمون عبارت، بخش جدیدی است که با حل سوالات صحیح و غلط، قدرت استدلال شما را افزایش می‌دهد. در کنار نکات علمی، گرافیک و تصاویر زیبا و رنگی جمع بندی شیمی مهروماه، شور و شوق شما برای یادگیری را افزایش می‌دهد.

 
مکالمه آنلاین با پشتیبانی کتاب کنکور
10/10
قیمت اصلی 250,000 تومان بود.قیمت فعلی 197,500 تومان است. مقایسه محصولات

2.      سری کتاب‌های تست محور و آزمون محور برای جمع‌بندی شیمی

در کتاب‌های آزمون محور، درسنامه کمرنگ‌تر شده و بیشتر تمرکز، بر روی سوالات کنکور و آزمون‌های تالیفی مشابه کنکور است. از آنجایی که مرور و جمع‌بندی تست محور، شیوه مورد علاقه و توصیه شده مشاوران است، این دسته از کتاب‌ها در میان دانش‌آموزان طرفدار بیشتری دارند. در ادامه با بهترین منابع تستی جمع بندی شیمی کنکور آشنا می‌شوید:

موج آزمون شیمی پایه نشر الگو

کتاب موج آزمون شیمی پایه نشر الگو، همیشه در صدر لیست بهترین منابع جمع‌بندی شیمی کنکور بوده و خواهد بود؛ زیرا این کتاب، ویژگی‌هایی دارد که نیاز دانش‌آموزان کنکوری را تا حد زیادی برطرف می‌کند:

  • برعکس همه کتاب‌ها، کتاب موج آزمون شیمی پایه با فصل صفر شروع می‌شود، بله فصل صفر! در این قسمت، میانبرهای محاسباتی در شیمی و نکاتی که برای حل تمرین نیاز دارید را یاد می‌گیرید. البته فقط نکته نیست، دو آزمون هم قرار داده شده تا تسلط شما بر مسائل محاسباتی به حد اعلا برسد.
  • این کتاب، دو پایه دهم و یازدهم را پوشش می‌دهد. در قسمت اول، خلاصه نکات پایه‌های دهم و یازدهم قرار گرفته که مرور مطالب را سریع‌تر می‌کند.
  • پس از درسنامه مختصر، سوالات صحیح و غلط و تستی را می‌بینید. این مجموعه ترکیبی از سوالات آسان، متوسط و سخت بوده و ذهن شما را کاملا به چالش می‌کشد. خیالتان هم از پاسخنامه تشریحی راحت باشد.
  • در انتهای هر پایه نیز، آزمون‌های جامع قرار گرفته تا دانش‌آموزان، اطلاعات و یادگیری خود را محک بزنند.
 
مکالمه آنلاین با پشتیبانی کتاب کنکور
10/10
قیمت اصلی 410,000 تومان بود.قیمت فعلی 323,900 تومان است. مقایسه محصولات

موج آزمون شیمی دوازدهم نشر الگو

از نظر ساختاری، تفاوت چندانی میان موج آزمون شیمی پایه و شیمی دوازدهم نشر الگو نیست؛ شما در این مجموعه هم درسنامه کوتاه، سوالات صحیح و غلط و تست را می‌بینید. تفاوت اصلی، در آزمون‌های جامعی است که به این مجموعه اضافه شده است. فصل هشتم و نهم این مجموعه، شامل سوالات ترکیبی و سوالات کنکور پایه گذشته می‌باشد. شما می‌توانید با حل این سوالات، عملکرد کلی‌تان را در کنکور پیش‌بینی کنید. به علاوه، سوالات ترکیبی سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم نیز در شیمی دوازدهم نشر الگو به چشم می‌خورد که آمادگی شما را برای آزمون سراسری چندین برابر خواهد کرد.

 
مکالمه آنلاین با پشتیبانی کتاب کنکور
10/10
قیمت اصلی 410,000 تومان بود.قیمت فعلی 323,900 تومان است. مقایسه محصولات
فصل آزمون شیمی خیلی سبز

تست و فقط تست! در این کتاب نه خبری از درسنامه است و نه سوال صحیح و غلط. اگر به دنبال منبعی برای تست‌زنی هستید که کاملا مشابه کنکور سراسری بوده و در پاسخنامه، تمام گزینه‌ها را بررسی کرده باشد، فصل آزمون شیمی خیلی سبز انتخاب بسیار خوبی است. این مجموعه هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را شامل می‌شود. در هر آزمون حدود 10-25 تست قرار گرفته که زمان پیشنهادی برای حل تست‌ها، مبحث آزمون و آدرس نکات در کتاب درسی نیز به شما ارائه می‌شود. آزمون جامع دهم، جامع یازدهم، جامع پایه، آزمون نیم سال اول و دوم دوازدهم، جامع دوازدهم و 5 آزمون جامع از سه پایه در فصل آزمون شیمی خیلی سبز، شما را به درصد 100 شیمی کنکور نزدیک‌تر می‌کنند.

 
مکالمه آنلاین با پشتیبانی کتاب کنکور
10/10
قیمت اصلی 390,000 تومان بود.قیمت فعلی 323,700 تومان است. مقایسه محصولات

هزار تست شیمی نشر دریافت

کتاب هزار تست شیمی نشر دریافت مانند فصل آزمون خیلی سبز، درسنامه ندارد و تمرکز خود را بر 1000 تست کاربردی از شیمی سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم قرار داده است. کیفیت، پوشش‌دهی و تنوع بالای تست‌ها نقطه قوت مجموعه بوده اما به نظر برخی از دانش آموزان، سوالات ایده‌دار و مفهومی زیادی در این کتاب دیده نمی‌شود. هزار تست شیمی دریافت دارای 3 بخش است:

  • قسمت اول شامل آزمون‌های فصل به فصل می‌باشد. از هر فصل، 2 آزمون 10 سوالی طراحی شده که مرور فصل به فصل را ساده‌تر می‌کند.
  • قسمت دوم به آزمون‌های پایه به پایه می‌پردازد و حدود 15 مجموعه تستی را شامل می‌شود.
  • در قسمت آخر هم، سوالات کنکور سال‌های گذشته و تست‌های تالیفی مشابه آزمون سراسری قرار گرفته تا دانش‌آموزان دانش خود را محک بزنند و نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنند.
  • سطح سوالات متوسط، سخت و خیلی سخت است و شاید برای دانش‌آموزانی که به تازگی مطالعه شیمی را شروع کرده‌اند، انتخاب مناسبی نباشد.
  • نکته مهم این است که علاوه بر دیدگاه نویسندگان کتاب در پاسخ‌های تشریحی، در مواقع نیاز از روش‌های سریع و میانبر رتبه‌های برتر نیز استفاده شده است.
 
مکالمه آنلاین با پشتیبانی کتاب کنکور
قیمت اصلی 385,000 تومان بود.قیمت فعلی 288,750 تومان است. مقایسه محصولات

آزمونیوم پلاس شیمی مهروماه

و در آخر، می‌رسیم به مجموعه پرطرفدار آزمونیوم پلاس شیمی مهروماه. این مجموعه از 4 قسمت تشکیل شده است:

  • آزمون‌های فصلی: اولین بخش از آزمونیوم شیمی، آزمون‌های فصلی است. در این قسمت، از هر درس شیمی متوسطه دوم، 4 آزمون 15 تستی طراحی شده که شما را برای آزمون‌های مبحثی آماده می‌کند. سطح سوالات این قسمت تا حدی بالاتر از نرمال بوده تا دانش‌آموزان به نقاط ضعف و قوتشان واقف شده و با آمادگی بیشتری سراغ مباحث بعدی بروند.
  • آزمون‌های مبحثی: مطالب شیمی در پایه‌های مختلف، ارتباط و پیوستگی زیادی به هم دارند، به همین دلیل باید با حل سوالات ترکیبی سه پایه آشنا شده تا سر جلسه کنکور غافلگیر نشوید! در این بخش قرار است سوالات مبحث استوکیومتری، اسید و باز، شیمی آلی و... که در سه پایه مختلف تدریس شدند، در کنار هم حل کرده و ارتباط آن‌ها را درک کنید.
  • آزمون جامع: در این قسمت، 3 آزمون جامع از پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم و 10 آزمون از مجموع آن‌ها قرار دارد. هر چند سطح شیمی کنکور در سال‌های مختلف متفاوت بوده، اما در این بخش سعی شده سختی سوالات مشابه کنکور باشد تا دانش‌آموزان پیش‌بینی مناسبی از عملکردشان در کنکور داشته باشند.
  • پاسخ تشریحی: بخش آخر شامل پاسخ‌های تشریحی است که به بررسی تمام گزینه‌ها می‌پردازد.
 
مکالمه آنلاین با پشتیبانی کتاب کنکور
قیمت اصلی 298,000 تومان بود.قیمت فعلی 238,400 تومان است. مقایسه محصولات

نحوه خرید کتاب های جمع بندی زیست کنکور از فروشگاه کتاب کنکور

انتخاب خود را کردید؟ حالا نوبت خرید است! با توجه به اینکه کنکوری هستید، باید از فروشگاهی خرید کنید که کتاب را سریعا به دستتان برساند و هر کتابی که خواستید که در اختیار داشته باشد. پس بهترین انتخاب، فروشگاه کتاب کنکور است. با خرید از این مجموعه، علاوه بر ارسال سریع کتاب، از تخفیفات ویژه نیز بهره‌مند شده و با یک تیر دو نشان می‌زنید. امکان خرید به صورت آنلاین، تماس تلفنی، تلگرام یا خرید حضوری وجود دارد. همین حالا شروع کنید تا از رقبا عقب نیفتید!

 
 

دیدگاهتان را بنویسید