پرش به محتوا
جستجو

تلفن کتاب کنکور:

021-66176300

خرید کتاب های شیمی مبتکران

کتاب های شیمی مبتکران

درس شیمی در کنکور، بسیار مهم است. به طوری‌که موفقیت در درس شیمی، یعنی سکوی پرتاب شما به سمت موفقیت. برای همه فن حریف شدن و تضمین بهترین نتیجه در کنکور، نیاز به منبعی به همان اندازه همه فن حریف خواهید داشت. از این رو با معرفی کتاب های شیمی مبتکران با ما همراه باشید.

کتاب های شیمی مهندس بهمن بازرگانی در انتشارات مبتکران به سه دسته تقسیم می شوند:

کتاب های دو جلدی شیمی مبتکران

دسته اول این کتاب ها که مهم ترین نوع آن ها نیز هست، کتاب های دو جلدی شیمی مبتکران می باشد؛این کتاب ها جامع ترین درسنامه را داراست. می توان گفت حتی اگر شما در هر سه پایه، ضعیف ترین سطح را در درس شیمی داشته باشید، این کتاب به طور جامع از ابتدا همراه شما خواهد بود و تا سطح متوسط رو به بالا و حتی قوی، شما را یاری می دهد. و در هر سه پایه یعنی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم این مجموعه همراه شما خواهد بود.

کتاب های واجب (تک جلدی) شیمی مبتکران

گروه دیگر کتاب های شیمی مبتکران، کتاب های تک جلدی است که با عنوان کتاب شیمی واجب روانه بازار شده است.

این کتاب‌، به نسبت کتاب های دو جلدی، درسنامه های بسیار خلاصه و مختصر تری دارد، و همان طور که انتظار می رود تعداد تست های بسیار کمتری نیز دارد.

توصیه می گردد اگر زمان مناسبی برای مطالعه دارید، از همان کتاب های دوجلدی استفاده کنید. اما اگر نیمه بیشتر سال را گذرانده اید و زمانی برای مطالعه کتاب های دو جلدی ندارید می توانید از کتاب های واجب بهره بگیرید.

این کتاب در دو پایه دهم و یازدهم طراحی شده  و هنوز خبری از کتاب پایه‌ دوازدهم آن نیست.

کتاب جمع بندی شیمی مبتکران

سومین نوع کتاب های شیمی مبتکران، کتاب های جمع بندی آن می باشد که با نام کتاب شیمی فیل مبتکران شهرت یافته است.

نکته قابل توجه درباره این کتاب این است که اگر شما از کتاب های دو جلدی شیمی‌مبتکران استفاده کرده باشید در واقع نیازی به مطالعه مجدد این کتاب ندارید ولی اگر از کتاب‌های شیمی دیگری استفاده کرده اید و به دنبال کتاب مناسب جمع بندی هستید، می توانید از این کتاب ها بهره بگیرید.

لازم به ذکر است کتاب های فیل شیمی مبتکران، برای هر سه پایه ی دهم و یازدهم و دوازدهم تالیف شده است.

خرید کتاب فیل شیمی دهم مبتکران

خرید کتاب فیل شیمی یازدهم مبتکران

خرید کتاب فیل شیمی دوازدهم مبتکران

مولف کتاب های شیمی مبتکران، یعنی مهندس بهمن بازرگان، علاوه بر شهرت در تدریس شگفت انگیز درس شیمی، در شناسایی و تامین نیاز های داوطلبان نیز مهارت خاصی دارد. در همین راستا، عده‌ای معتقدند مهندس بازرگان به خاطر اهمیتی که شیمی پایه دوازدهم دارد حق انتخاب را از دانش‌آموزان گرفته است تا حرفه ای ترین انتخاب (کتاب جامع دو جلدی شیمی مبتکران) را داشته باشند.

در زیر به مختصری از سوابق، فعالیت ها و ویژگی های قدیمی ترین مولف کتاب شیمی کنکور میپردازیم:

  • متولد ۱۳۴۲ و سابقه تدریس سی ساله در حوزه کنکور
  • کارشناسی ارشد مهندسی شیمی
  • شروع به تدریس در اواخر دوران دانشجویی
  • تالیف اولین کتاب شیمی در سال 74 توسط انتشارات اندیشه سازان
  • بهترین دبیر شیمی کنکور حال حاضر کشور
  • سابقه تدریس در برترین موسسات کنکوری همچون پزشکان برتر
  • تاسیس موسسه خود در سال 98 تحت عنوان رایان کلاس

رایان کلاس برای تمامی دانش آموزان از هر جای دنیا در بستر نرم افزار محبوب ادوبی کانکت (adobe connect) به صورت زنده، تصویری و مستقیم قابل دسترسی می باشد.

از اساتید دیگر این مجموعه می توان به استاد فرید شهریاری در در فیزیک، استاد اشکان هاشمی در زیست شناسی و استاد ایاد فیلی در درس عربی اشاره کرد.

کلاس های استاد بهمن بازرگانی در آموزشگاه آنلاین رایان کلاس، زبان تدریس ساده و صمیمی و توصیه های دلسوزانه به همراه دارد.

ترتیب چینش مطالب از ساده به سخت می باشد و هم چنین از خصوصیات مهم این کلاس، می توان به مشارکت گسترده دانش آموزان در تدریس اشاره کرد.

مختصری در مورد آپدیت کتاب های شیمی مبتکران

کتاب دو جلدی شیمی دهم مبتکران :

در اولین فصل از کتاب شیمی دهم مبتکران جلد اول یعنی همان فصل «کیهان زادگاه الفبای هستی» پس از درسنامه مفصل، تست های نوین و با رویکرد جدید طراحی شده است. یعنی بیشتر تست ها به صورت مفهومی و تحلیلی و یا ترکیبی از این دو می باشد.

دومین فصل یا «همان رد پای گازها» در زندگی به همان شیوه درسنامه و تست طراحی شده است اما در آن به کرات تست های قدیمی مشاهده می کنید.

فصل سوم «آب آهنگ زندگی» علاوه بر تست های نوین، تعدادی تست های قدیمی و بی استفاده را نیز داراست که البته طبق گفته مشاوران مطرح کنکور گاهی نیاز است برای جلوگیری از عدم آمادگی با این تست‌ها نیز مواجه بشوید!

خرید کتاب شیمی دهم مبتکران جلد دوم

شیمی مبتکران دو جلدی یازدهم:

می توان گفت در هر سه فصل این کتاب تغییرات مثبت وگسترده از سال ۹۷ تا 1401 دیده می‌شود‌؛ البته باز هم فاقد مشکل نیست.

خرید کتاب شیمی یازدهم مبتکران جلد اول

خرید کتاب شیمی یازدهم مبتکران جلد دوم

شیمی مبتکران دو جلدی دوازدهم:

شیمی دوازدهم را میتوان خوان هفتم به شمار آورد؛ درسنامه های این کتاب مکملی برای درسنامه های سال دهم و یازدهم می باشد و در واقع می توان گفت شیمی دوازدهم همان مکملی است که تست های ترکیبی کنکور را می‌سازد.

خرید کتاب شیمی دوازدهم مبتکران جلد اول

خرید کتاب شیمی دوازدهم مبتکران جلد دوم

شیمی مبتکران واجب تک جلدی دهم و یازدهم :

همانطور که از نامش پیداست، از توضیحات زیاد شدیداً پرهیز کرده و تست های آن دست چین شده است‌؛ توصیه می گردد زمانی که زمان کافی ندارید از این کتاب استفاده کنید.

خرید کتاب شیمی دهم مبتکران تک جلدی(واجب)

خرید کتاب شیمی یازدهم واجب تک جلدی مبتکران

شیمی مبتکران فیل (فیل شیمی) دهم و یازدهم :

این کتاب مناسب استفاده شما در زمان نزدیک به امتحانات، آزمون و کنکور می باشد.

همانطور که می دانید کتاب های شیمی در هر سه پایه، مجموعا دارای ۱۰ فصل می باشد که به خوبی در کتاب‌های دو جلدی تقسیم شده است.

چینش مورد استفاده در طراحی این کتاب‌ها به صورت فصل به فصل، و نه به صورت موضوعی می باشد؛ که در ابتدای هر فصل، درسنامه به خوبی ارائه شده است.

درسنامه های این کتاب حتی جزئی‌ترین و ساده‌ترین موارد را ذکر کرده است. پس از درسنامه مفصل، تست ها از آسان به سخت چیده شده اند.

سطح بندی تست های شیمی مبتکران چگونه است؟

از ویژگی های جذاب کتاب شیمی مبتکران دو جلدی، می‌توان به سطح بندی تست ها در 4 سطح اشاره کرد:

  • سطح آسان
  •  سطح متوسط
  • سطح سخت
  • سطح خیلی سخت

سه نوع تست در این کتاب طراحی شده است:

  • تست های عادی
  • تست های آزمون چکاپ
  • تست های جامع

در ادامه به جزئیات هر کدام می‌پردازیم:

اولین آنها تست های عادی می باشد که  معمولاً تست های سبکِ جدید هستند و از مشکل ترین تست های این دسته، تست های چند موردی می باشد.

همچنین این دسته تست های تاریخ گذشته را نیز داراست. گاهی تست های محاسباتی سخت تر از کنکور را این جا  مشاهده خواهید کرد. هدف از ظرح این تست ها، آموزش تست زنی به شماست.

دومین نوع تست های طراحی شده در کتاب های دو جلدی شیمی مبتکران، آزمون های چکاپ می باشد. که شما را جهت آزمون  آماده می سازد در واقع این بخش شبیه به کتاب‌های موج آزمون انتشارات نشر الگو می باشد.

سومین نوع تست ها و آخرین آنها، آزمون های جامع آخر هر فصل می باشد که معمولاً شباهت زیادی به کنکور دارد.

آپدیت کتاب ها، ویژگی جذاب و حیاتی شیمی مبتکران

تقریباً فروش کتاب های شیمی انتشارات مبتکران از سال ۹۴ دچار سقوط گسترده شد. علت آن فقط چاپ مجدد بدون هیچ گونه تغییر و بازبینی بود که از سال ۹۸ این مسئله به طور کامل حل شد.

از ایرادات وارده مشاوران مطرح کنکور به این کتاب می‌توان به عدم به روز رسانی درسنامه ها اشاره کرد. جالب است بدانید به امروزه، به روز بودن این کتاب ها، از ویژگی های اصلی آنهاست. به طوری‌که از سال ۹۸ به بعد تغییرات این کتاب متمرکز بر به روزرسانی تست ها شد، ولی تغییرات گسترده درسنامه  در همان سال ۹۸ صورت گرفت.

درسنامه های این کتاب همواره صمیمانه، دارای مکالمات شخصیت های کاریکاتوری، و توضیحات مفصل بوده است و این خصوصیات، کمک شایانی به آموزش شما خواهد کرد و از خستگی و یکنواختی آموزش جلوگیری می کند.

در توصیف پاسخ نامه‌های این کتاب می‌توان گفت که این پاسخنامه ها حتی از برخی از درسنامه ها نیز مفصل تر و قوی تر عمل کرده است.

در نهایت همان طور که می دانید با توجه به میزانی که این کتاب باید مورد استفاده قرار بگیرد، از بهترین مواد مصرفی برای چاپ آن بهره گیری شده است تا با خیالی آسوده، به کرات بتوانید آن را مورد استفاده قرار دهید.

سخن پایانی در مورد خرید کتاب شیمی مبتکران

اگر شما به دنبال کتابی برای موفقیت در درس شیمی کنکور هستید، گزینه های زیادی در دسترس دارید. از میان آنها، کتاب های شیمی مبتکران، با ویژگی های منحصر به فردی که در این نوشته به بعضی از آنها اشاره شد، می‌توانند بهترین انتخاب شما باشند.

اگر تصمیم شما برای استفاده از کتاب های مبتکران قطعی شده، و از میان کتاب های شیمی مبتکران، به دنبال بهترین گزینه هستید، باید به سطح علمی خود در درس شیمی نگاه کنید!

در واقع کتاب های شیمی مبتکران برای هر سطحی و هر مقدار زمانی برنامه دارند:

  1. اگر شما دانش آموز مقاطع دهم تا دوازدهم هستید و نیاز به یک منبع کامل برای شیمی کنکور دارید، کتاب شیمی دو جلدی مبتکران برای شما بهترین انتخاب است.
  2. اگر از نظر درسنامه قوی هستید، یا در درس شیمی به سطح قابل قبولی رسیده اید، کتاب شیمی واجب مبتکران، برای موفقیت شما واجب است!
  3. اگر در زمان های جمع بندی، قبل از امتحانات و یا نزدیک به کنکور سراسری هستید، و وقت زیادی در اختیار ندارید، بهترین انتخاب، کتاب فیل شیمی مبتکران است.

شما با در نظر گرفتن این موارد، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *