پرش به محتوا
جستجو

تلفن کتاب کنکور:

021-66176300

بهترین ‎منابع مطالعه درس شیمی برای کنکور و پایه

بهترین ‎منابع مطالعه درس شیمی برای کنکور و پایه

برای پایه های مختلف، یعنی؛ پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم و البته برای هر درس، بخصوص درس بسیار مهمی مانند شیمی، کتاب های طلایی بسیاری وجود دارد که هر کدام می توانند در فهمیدن بهتر درس به شما دانش آموزان کمک کند. البته باید دقت کنید که از چه کتاب کمکی و منبعی استفاده می کنید، تا نه هزینه ای که کرده اید، حیف و میل شود و نه وقتی که برای خواندن آن می گذارید به بطالت گذشته باشد. در واقع ما در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم کتاب ها و منابع طلایی مربوط به درس شیمی که هر کدام‌شان می توانند برای یکی از پایه های عنوان شده استفاده شود، صحبت کنیم:

بهترین منابع مطالعه درس شیمی

 منابع درس شیمی برای پایه دهم

پایه دهم همانطور که می دانید از پایه های مهم محسوب می شود که درس شیمی در این پایه نیز برای شروع کار دیگر پایه ها مهم به نظر می رسد لذا اگر می خواهید درس های شیمی پایه های یازدهم و دوازدهم را به خوبی متوجه شوید، حتماً به کتاب های طلایی پایه دهم نیاز پیدا خواهید کرد. حال به شما خواهیم گفت که برای این مقطع تحصیلی از چه منابع طلایی استفاده نمایید:

·         معرفی کتاب تست شیمی دهم نشر الگو

به طور حتم یکی از منابع بسیار عالی برای پایه دهم جهت آمادگی بیشتر برای کنکور، کتاب تست شیمی نشر الگو است. این کتاب از جمله کتاب های طلایی شیمی است که در آن می توان درسنامه های بسیار جامعی را پیدا کرد. در دیگر بخش این کتاب تست های کنکور سراسری وجود دارد که هر کدام می تواند دانش آموزان را برای امتحان آماده تر کند. از ویژگی های کتاب تست شیمی نشر الگو می توان به پوشش دادن تمامی نکات کتاب شیمی اشاره کرد. هر درسنامه دارای توضیحات بسیار جذاب است که با سبک های جدیدی سعی برا فهماندن مطلب به دانش آموزان را دارد.

·         معرفی کتاب تست شیمی دهم خیلی سبز

این کتاب شامل تست های بسیار جذاب از تک تک صفحات کتاب شیمی پایه دهم می باشد. کتاب خیلی سبز شیمی کاملاً مطابق با کتاب درسی شیمی آماده شده است که دانش آموزان می توانند بعد از خواندن درسنامه تست شیمی نشر الگو، به تمامی سوالات چند گزینه ای این کتاب پاسخ دهند.

·         معرفی کتاب تست شیمی دهم مبتکران

از دیگر کتاب های طلایی برای پایه دهم که طرفداران زیادی نیز دارد، کتاب شیمی مبتکران است. از ویژگی های این کتاب می توان به تست های دسته بندی شده‌ی آن در سطوح آسان، سخت، خیلی سخت و حرفه ای اشاره کرد که دانش آموزان را به طور کامل با انواع سوالات تستی شیمی پایه دهم آشنا می کند. ناگفته نماند که این کتاب علاوه بر تست، شامل درسنامه نیز می باشد.

·         معرفی کتاب میکرو شیمی دهم گاج

این کتاب نیز جزو بهترین کتاب های تستی و البته درسنامه شیمی پایه دهم می باشد که از ویژگی های آن می توان به بیان شیوا و روان آن اشاره کرد که برای همه دانش آموزان قابل هضم است. علاوه بر این؛ کتاب میکرو شیمی دهم گاج دارای تست های کنکورهای سراسری و البته تألیفی نیز می باشد.

منابع درس شیمی برای پایه یازدهم

اگر قصد دارید به طور کامل شیمی پایه یازدهم را فرا بگیرید، پیشنهاد ما استفاده از کتاب های طلایی زیر است:

·         معرفی کتاب شیمی یازدهم آبی قلم چی

در کتاب قلم چی آبی که یکی از برترین کتاب های شیمی یازدهم است می توانید بهترین درسنامه را داشته باشید. برای هر درسنامه تست هایی قرار داده شده است که می توانید به آنها به جهت محک زدن خود استفاده نمایید. وجود تعداد 759 تست در این کتاب نشان از جامع بودن آن دارد.

·         معرفی کتاب میکرو شیمی یازدهم گاج

برای مسلط شدن در درس شیمی پایه یازدهم پیشنهاد می کنیم که حتماً این کتاب را تهیه کنید. وجود درسنامه بهمراه تست های ترکیبی (کنکور و تألیفی) سبب شده است تا دانش آموزان با انواع سوالات آشنا شوند و این می تواند برگ برنده ای برای دانش آموزانی باشد که از این کتاب استفاده کرده اند.

·         معرفی کتاب شیمی یازدهم خیلی سبز

برای بهتر شدن در جواب دادن تست های کنکور چه کتابی بهتر از کتاب خیلی سبز شیمی یازدهم که در هر بخش با تست های بسیار عالی تدوین شده است. این کتاب پاسخنامه های جذابی نیز دارد که در هر کدام به نکته های خوبی اشاره شده است که شاید از دید چشم‌تان در کتاب پنهان شده باشند.

منابع درس شیمی برای پایه دوازدهم

بهترین منابع کتاب های شیمی برای پایه دوازدهم به شرح زیر است:

·         معرفی کتاب شیمی دوازدهم مهر و ماه

این کتاب طلایی شامل درسنامه بسیار قوی از کتاب پایه دوازدهم شیمی می باشد. در کنار این، یک بانک سوالات تستی را خواهید دید که در سطوح مختلف تهیه شده اند. به طور حتم اگر بخواهید برای کنکور آمادگی بیشتری پیدا کنید، این منبع طلایی شیمی دوازدهم گزینه مناسبی برای انتخاب خواهد بود.

·         معرفی کتاب شیمی دوازدهم خیلی سبز

تست هایی که در این کتاب تهیه شده است، می تواند به دانش آموزان کمک بسیاری شایانی کند تا در کنکور بتوانند درصدهای بالایی را بزنند. در نظر داشته باشید که این کتاب از تست های کنکورهای سراسری سال های قبل تشکیل شده است.

منابع مشترک پایه دهم تا دوازدهم در درس شیمی

قطعاً استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی می‌تواند روند یادگیری را تسریع ببخشد، در واقع با توجه به رقابت امروزی دیگر نمی‌توان بدون داشتن کتاب‌ها و منابع مختلف به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کرد. در بین کتاب‌های مختلفی که برای رشته‌های نظری وجود دارد برخی از بهترین منابع وجود داشته که برای درس شیمی بسیار کارآمد است. اگر بخواهید در مورد بهترین منابع درس شیمی بیشتر بدانید بهتر است در ادامه همراه ما باشید.

·         مسائل شیمی موضوعی خیلی سبز

با توجه به نوع کیفیت کتاب‌های خیلی سبز به جرات می‌توان بیان کرد که این کتاب در سطح آموزشی بالایی قرار دارد و برای داوطلبانی که می‌خواهند در درس شیمی به موفقیت چشمگیر دست پیدا کنند مناسب است. چیدمان مطالب کتاب فوق، مطابق کتاب درسی دانش آموزان بوده و لحن نوشته‌های کتاب ساده و کاربردی است. کتاب شامل بخش درس‌نامه و حل تست‌های متنوع است که با توجه به وضعیت دانش آموزان سطوح بندی مختلف دارد.

در ابتدای هر فصل می‌توان درس‌نامه‌ی آن را به صورت مناسب مطالعه کرد و سؤالات تیپ بندی شده را مشاهده کرد که باعث می‌شود تا ذهن دانش آموز به راحتی در مورد مسائل یاد گرفته شده منسجم شود. حجم درس‌نامه مناسب است و برای دانش آموزان ضعیف نیز کاربرد دارد. تست‌های کتاب به صورت طبقه بندی شده مطابق با مسائل آموزش داده شده مطرح شده است. علاوه بر وجود تست‌های سراسری و المپیادی، تست‌های جدید نیز در آن دیده می‌شود که باعث می‌شود تا دانش آموزان به راحتی خود را محک بزنند.

·         شیمی کنکور آبی قلم چی

کتاب فوق دارای دو جلد بوده که در جلد اول می‌توان شیمی کنکور آبی را مشاهده کرد و جلد دوم آن مربوط به پاسخنامه شیمی کنکور آبی است. دانش آموزان اگر بخواهند یک منبع در زمینه تست‌های آزمایشی و متنوع داشته باشند می‌توانند کتاب فوق را خریداری کنند. کتاب برای پایه‌های دهم تا دوازدهم وجود داشته و حدود 3500 تست در آن دیده می‌شود. کتاب شیمی کنکور آبی قلمچی دارای درس‌نامه و تست‌های طبقه بندی شده است.

درس‌نامه کتاب به گونه‌ای است که می‌توان بدون سختی آن را فرا گرفت چرا که به زبان ساده بیان شده است. تمرین‌های درسی در کتاب پوشش داده شده است که با توجه به وضعیت دانش آموزان ضعیف تا قوی، قابل درک بوده و مطالب عمیقی در آن دیده نمی‌شود. تست‌های میکرو طبقه بندی شده کتاب به صورت فصل به فصل به بخش‌های جزئی تقسیم بندی شده که این امر باعث می‌شود تا یادگیری افزایش پیدا کند.

·         مسائل شیمی کنکور نشر الگو

کتاب فوق از نشر الگو بوده و برای پایه‌های دهم تا دوازدهم منتشر شده است. مسائل شیمی کنکور نشر الگو فصول مختلف کتاب را به بخش‌های متنوع تقسیم بندی کرده است که این امر یادگیری را آسان می‌کند. با نگاه اجمالی به کتاب می‌توان دریافت که بخش درس‌نامه و تست به صورت مجزا وجود داشته و از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به حل مسائل شیمی به صورت ساده اشاره کرد. وجود تکنیک‌های مختلف در کتاب فوق باعث شده است تا یادگیری افزایش پیدا کند و هدف از درس‌نامه کتاب، افزایش بینش در دانش آموزان است.

در بخش سؤالات کتاب می‌توان دریافت که تست‌های مطرح شده بسیار کم است و تمرین‌های قرار داده شده کفایت نمی‌کند. اما برای کسانی که می‌خواهند از انواع سؤالات متنوع و جالب استفاده کنند می‌تواند بسیار سودمند باشد. اگر بخواهید آزمون‌های ساده را به شیوه نوین فرا بگیرید بهتر است به دنبال خرید این کتاب باشید.

·         بانک تست شیمی کامل کنکور میکرو طلایی گاج‎

جلد اول کتاب فوق به صورت کامل برای پایه‌های دهم تا دوازدهم منتشر شده است که می‌تواند به عنوان یک منبع کلیدی و کامل در زمینه تست درس شیمی محسوب شود. تست‌های مطرح شده در کتاب مناسب است و به همراه پاسخ نامه بوده که این امر برای دانش آموزان حائز اهمیت است. جلد دوم کتاب فوق، دارای درس‌نامه مفصل بوده که داوطلبان می‌توانند با توجه به نیاز خود یک جلد یا هر دو را تهیه کنند. بانک تست کتاب به صورت تست‌های چهارگزینه‌ای، تألیفی، سراسری و المپیاد شیمی است که می‌تواند تسلط دانش آموزان در درس شیمی را افزایش دهد.

مؤلفان کتاب فوق با صبر و حوصله فراوان توانسته‌اند برای هر پاسخ تستی، توضیحات تشریحی کامل درج کنند که این امر ارزش خرید کتاب را افزایش می‌دهد. کتاب به گونه‌ای است که شما با هر سطح علمی می‌توانید چند پاسخ را بررسی کنید و با بیان چند روش به حل مسئله دست پیداکنید. در کتاب مذکور وجود جدول مندلیف باعث شده است تا شما دسترسی کامل‌تری به مباحث درس شیمی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *