پرش به محتوا
جستجو

تلفن کتاب کنکور:

021-66176300

با کتاب های دبستان گاج، نمره 20 تضمینی است!

کتاب های دبستان گاج بهترین منبع برای دانش آموزان قوی دبستان

در این مقاله قصد داریم تا شما را با کتاب های دبستان گاج بیشتر آشنا کنیم.تا حرف از کتاب‌های کمک درسی و فیلم‌های آموزشی می‌شود، همه یاد کنکور و آزمون تستی می‌افتند. تصور تعداد زیادی از افراد این است که دانش‌آموزان دبستانی به منابع کمک آموزشی زیادی نیاز ندارند و مطالعه کتاب درسی کفایت می‌کند. این تصور کاملا اشتباه است! مقطع دبستان، پایه و زیربنای مطالب آموزشی محسوب می‌شود؛ اگر فرزند شما نتواند مفاهیم اولیه را به خوبی درک کند، قطعا در پایه‌های بالاتر و حتی کنکور به مشکل خواهد خورد. البته منظور این نیست که به فرزندتان زیادی سخت بگیرید یا او را وادار به تست‌زنی کنید! بلکه می خواهیم راهی را معرفی کنیم تا دانش‌آموزان لذت یادگیری را تجربه کنند. این دقیقا همان چیزی است که کتاب‌های دبستان گاج برای فرزند شما فراهم می‌کند!

انتشارات بین المللی گاج توانسته با چاپ کتاب‌های کمک درسی بی‌نظیر و کاربردی، دانش‌آموزان زیادی را به خود جذب کند. حالا هم چندین سال است که با چاپ کتاب‌های کمک درسی مقطع دبستان، به دانش‌آموزان یاد می‌دهد تا چگونه درس خواندن را شروع کنند. اگر آینده تحصیلی فرزندتان برای شما مهم است، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آیا دانش‌آموزان دبستانی به کتاب‌های کمک آموزشی نیاز دارند؟

پاسخ این سوال به عوامل زیادی بستگی دارد، اما اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، باید بپذیریم که دانش‌آموزان دبستانی هم به منابع کمک درسی نیاز دارند! طبعا مطالب کتاب درسی و 3 یا 4 ساعت آموزش حضوری برای کسی که تازه شروع به خواندن و نوشتن کرده است، چندان کافی نیست. به علاوه، در سال‌های اخیر تعداد آزمون‌ها و امتحانات مدارس ابتدایی نیز افزایش یافته و حس رقابت را در دانش‌آموزان تقویت کرده است. همه این دلایل در کنار یکدیگر باعث می‌شود تا والدین به دنبال منابع کمک درسی باشند.

کتاب های دبستان انتشارات گاج، یکی از پرفروش ترین کتاب های مقطع دبستان در بین کتاب های کمک آموزشی است.

از طرفی، آزمون تیزهوشان و مدارس نمونه دولتی هم مسیری است که موفقیت در کنکور را برای دانش‌آموزان ساده‌تر می‌کند. لازمه قبولی در این آزمون‌ها، تلاش، تکرار و تمرین است و تنها منابع کمک آموزشی می‌توانند حجم بالایی از نمونه سوالات و نکات کاربردی را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند. درست است که توان و استعداد همه افراد با یکدیگر یکسان نیست، اما با تمرین هوشمندانه می‌توان این اختلاف را کم کرد. کتاب‌های دبستان گاج، طیف بسیار زیادی از دانش‌آموزان قوی، ضعیف و متوسط را پوشش می‌دهد تا علاوه بر یادگیری و کسب نمرات بالا، به پرورش استعداد آن‌ها کمک کند.

آشنایی با سری کتاب‌های انتشارات گاج برای مقطع ابتدایی

مجموعه‌های آموزشی بسیار زیادی توسط انتشارات گاج به چاپ رسیده است؛ اما در این میان، پنج سری آموزشی توانستند نظر تعداد بسیاری از معلمان و دانش‌آموزان را به خود جلب کنند. تفاوتی نمی‌کند که فرزندتان پایه علمی قوی یا ضعیفی دارد، کتاب‌های انتشارات گاج طیف وسیعی از دانش‌آموزان را پوشش می‌دهند. به طور مثال، کتاب‌های جامع IQ برای دانش‌آموزانی است که می‌خواهند در آزمون مدارس سمپاد شرکت کنند، یا مجموعه شاهکار، برای آمادگی در امتحانات مدرسه انتخاب بسیار مناسبی محسوب می‌شود. کافی است هدف خود را مشخص کنید تا بهترین کتاب دبستان گاج را به شما معرفی کنیم! در ادامه با معروف‌ترین سری کتاب‌های دبستان انتشارات گاج بیشتر آشنا می‌شوید:

  1. سری شاهکار کلاغ سپید: کتاب‌های شاهکار از دو قسمت تشکیل شده است؛ در بخش اول که نوعی کتاب‌کار محسوب می‌شود، درسنامه‌ای خلاصه و کاربردی به همراه سوالات تستی و تشریحی (جای‌خالی، درست و غلط، رسم کردنی و…) قرار داشته و دانش‌آموزان را با انواع سوالات مختلف آشنا می‌کند. قسمت دوم کتاب یعنی بخش شاهکار، به سوالات مهم امتحانی می‌پردازد که دانش‌آموزان را برای امتحانات تستی و تشریحی آماده می‌کند. به علاوه، خریداران مجموعه شاهکار می‌توانند از فیلم‌های آموزشی هر فصل به طور رایگان در سایت DRIQ استفاده نمایند.
  2. سری کتاب‌های EQ: کتاب های eq یکی از مجموعه های پرطرفدار کتاب های دبستان گاج هستند. مجموعه‌ای کامل برای افرادی که می‌خواهند در امتحانات مدرسه 20 بگیرند! کتاب‌های EQ با ارائه درسنامه جامع، سوالات تشریحی متنوع و حتی سوالات تستی به همراه پاسخنامه، منبعی بسیار مناسب برای آمادگی در امتحانات تشریحی و هماهنگ کشوری محسوب می‌شود. کتاب‌های EQ تنها شامل یک درس نیستند، بلکه دروس مختلف مانند ریاضی، علوم، هدیه‌های آسمانی و… را در بر می‌گیرند. در حقیقت با یک تیر، چند نشان می‌زنید و به نمره 20 نزدیک‌تر می‌شوید!
  3. سری کتاب‌های IQ: «ویژه‌ی دانش‌آموزان مستعد جهت آموزش در سطحی فراتر از کتاب درسی» این جمله، توصیف سری کتاب‌های IQ از زبان خود انتشارات گاج است! پس اگر فرزندتان در ابتدای مسیر یادگیری قرار دارد، بهتر است در قدم اول، از سایر مجموعه‌های آموزشی کمک بگیرید. این مجموعه، برای دانش‌آموزانی طراحی شده که قصد شرکت در آزمون مدارس استعداد درخشان را داشته یا مطالب کتاب درسی برایشان ساده به نظر می‌رسد. کتاب‌های IQ یک بانک تست کامل به همراه درسنامه و پاسخنامه تشریحی است که نیاز فرزند باهوش‌تان را به طور کامل برطرف می‌کند.
  • مجموعه سیر تا پیاز: کتاب‌های سیر تا پیاز از چهار بخش تشکیل شده‌اند؛ آموزش و تمرین، آزمون، نکته و تست و فیلم‌های آموزشی. انواع سوالات تستی و تشریحی در این مجموعه قرار دارد که در ادامه به طور مفصل به معرفی کتاب‌های سیر تا پیاز می‌پردازیم.
  • سری کتاب‌های کارپوچینو: یکی از مجموعه‌های کاربردی جهت تکرار و تمرین مطالب تدریس شده در مدرسه، کارپوچینو می‌باشند. در این کتاب، پرسش‌های تشریحی مختلفی مانند جای خالی، وصل کردنی، رسم کردنی، مفهومی و… بیان شده که به درک بیشتر مطالب کمک می‌کند. همچنین سوالات از آسان به سخت قرار گرفته و ذهن دانش‌آموزان را به چالش می‌کشد.
خرید کتاب های دبستان انتشارات گاج سر کارپوچینو با تخفیف ویژه از سایت کتاب کنکور

بررسی کتاب‌های سیر تا پیاز انتشارات گاج

این همه اسم، حالا چرا سیر تا پیاز؟!محیط آموزشی و آزمون‌های متعدد در پایه‌های مختلف، دانش‌آموزان را وادار می‌کند تا برای آزمون‌های تستی، امتحانات تشریحی و حتی تکرار و تمرین روزانه، کتاب‌های زیادی خریداری کنند. هدف از چاپ کتاب‌های سیر تا پیاز، پوشش نیازهای دانش‌آموزان در تمام زمینه‌ها بود تا از خرید کتاب‌های آموزشی متععد جلوگیری شود. این مجموعه از سیر تا پیاز هر آن‌چیزی که برای موفقیت در آزمون‌های تستی و تشریحی لازم دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. به طور کلی کتاب های سیر تا پیاز سه بخش دارند:

  • درسنامه کتاب‌های سیر تا پیاز

اولین بخش از کتاب‌های سیر تا پیاز، به بحث آموزش مربوط می‌شود. درسنامه این مجموعه تمام نکات لازم و کاربردی را توضیح داده و با ارائه مطالب تکمیلی، شکل‌های آموزشی جذاب و جداول، آموزش بصری و متنی را همزمان پیش می‌برد. در بین نکات مهم، پرسش‌های تشریحی و سوالات پرتکرار به همراه پاسخ قرار گرفته تا هیچ گره‌ای در ذهن دانش‌آموزان باقی نماند. به علاوه، در کتاب‌های ریاضی سیر تا پیاز، مطالب مهمی در قسمت نکات تیزهوشانی وجود دارد که ذهن دانش‌آموزان را به چالش می‌کشد. با اینکه درسنامه کتاب‌های سیر تا پیاز تکمیل‌کننده مطالب کتاب درسی هستند و نکات مهم را پوشش می‌دهند، اما بهتر است حتما به مطالب و فعالیت‌های کتاب درسی نیز مسلط باشید.

  • سوالات تشریحی کتاب‌های سیر تا پیاز

بخش دوم کتاب به پرسش‌های تشریحی می‌پردازد. این بخش شامل سوالات جای خالی، چند قسمتی، وصل کردنی، درست و غلط، تشریحی و… می‌شود که احتمال طرح آن‌ها در آزمون‌های مدارس بسیار بالاست. البته تعدادی سوالات تستی نیز در این بخش دیده می‌شود. در انتهای بخش دوم، دو آزمون نوبت اول و نوبت دوم قرار گرفته تا دانش‌آموزان با حل پرسش‌ها، تسلط خود بر مطالب درسی بسنجند و نقاط ضعف و قوت را بیابند.

  • سوالات تستی کتاب‌های سیر تا پیاز

آخرین بخش از کتاب سیر تا پیاز به سوالات چهارگزینه‌ای می‌پردازد. این قسمت، همه نوع پرسش آسان، متوسط و سخت را در بر گرفته اما سوالات بسیار چالشی در این قسمت مشاهده نمی‌شود. سوالات این بخش، دانش‌آموزان را برای آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی آماده می‌کند. در انتها بخش نیز مجددا دو آزمون تستی جامع قرار گرفته که آمادگی دانش‌آموزان پیش از آزمون‌های آزمایشی نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که تمامی سوالات کتاب‌های سیر تا پیاز دارای پاسخنامه تشریحی هستند.

بررسی کتاب‌های کارپوچینوی دبستان انتشارات گاج

تمرین با دانش‌آموزان و پیدا کردن سوالات مناسب جهت تکرار در منزل همیشه دغدغه والدین و حتی معلمین بوده است. این موضوع برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اهمیت زیادی دارد. اینجاست که مجموعه کتاب‌های کارپوچینو وارد عمل می‌شوند. این مجموعه با داشتن سوالات متنوع که ذهن دانش‌‌آموزان را از جهات مختلفی به چالش می‌کشد، باعث تقویت خلاقیت آن‌ها خواهد شد. کافی است نگاهی به کتاب‌های کارپوچینو بیندازید تا متوجه شوید که طراحان در طرح سوالات و تصویرسازی و گرافیک، عالی عمل کرده‌اند! همه این عوامل در کنار هم باعث می‌شود که دانش‌آموزان ابتدایی برای یادگیری شور و اشتیاق داشته باشند. البته به یاد داشته باشید که این مجموعه درسنامه یا پاسخنامه تشریحی ندارد و صرفا به عنوان یک منبع جامع سوالات تشریحی از کتاب‌های دبستان گاج شناخته می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله با اهمیت استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی در مقطع دبستان آشنا شدیم. مهم‌تر از خرید این منابع، شناسایی درست نیازهای دانش‌آموزان است تا اشتیاق آن‌ها برای یادگیری کم نشود. مثلا اگر دانش‌آموزی با پایه متوسط در ابتدا سراغ کتاب‌های IQ گاج برود، احساس ضعف و ناامیدی کرده و اشتیاق خود را از دست می‌دهد. کافی است نیاز فرزندتان را به درستی بشناسید و سپس سراغ کتاب‌های دبستان گاج بروید. انتشارات گاج برای همه دانش‌آموزان در هر مقطعی، کتاب‌ های جامعی تالیف کرده و فرزندتان را قدم به قدم به موفقیت نزدیک می‌کند.

11 دیدگاه دربارهٔ «با کتاب های دبستان گاج، نمره 20 تضمینی است!»

  1. سطح کتاب های دبستان گاج به طور کلی چطور است؟
    آیا دانش آموزان ضعیف هم میتونن از کتاب های دبستان گاج استفاده کنن؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام مهشید عزیز
      کتاب های دبستان انتشارات گاج برای تمام سطوح دانش آموزان به صورت جداگانه چاپ شده. اگر دانش آموز شما سطحش ضعیف هست بهتره از سری کتاب های سیر تا پیاز گاج و یا سری کارپوچینو برای تمرین و تکرار بیشتر استفاده کنید و در صورتی که سطح دانش آموز شما بالاست و توی درس ها قویه بهتره از کتاب های سری آی کیو گاج استفاده کنید.

  2. سلام
    من برای کتاب های دبستان گاج پسرم از سری کارپوچینو استفاده کردم. کتاب های خوبی بود فقط مشکلش این بود پاسخ تشریحی نداشت

    1. سلام رضا عزیز
      معمولا سری کتاب های کار تمامی ناشرین کمک آموزشی من جمله کتاب های کار دبستان گاج پاسخ تشریحی ندارند و بیشتر با هدف تمرین و تکرار و در نهایت رفع اشکال توسط معلم تالیف میشن. اگر به دنبال منبعی هستید که پاسخ تشریحی کامل داشته باشد می توانید از سری کتاب های سیر تا پیاز گاج و یا کتاب های eq گاج استفاده کنید.

  3. سلام
    من برای کتاب های دبستان گاج پسرم از سری کارپوچینو استفاده کردم. کتاب های خوبی بود فقط مشکلش این بود پاسخ تشریحی نداشت

  4. نسرین پناهیان

    ممنون از مقاله کاملتون. اما یه سوال مهم دارم. برای دبستان کتاب های خیلی سبز هم هستن. به نظر شما گاج بهتره یا خیلی سبز؟!
    آدم میمونه کدوم رو بخره. آخه آینده بچه و اینکه حتما بتونه توی تیزهوشان نمره خوبی بیاره و جای خوبی قبول بشه واسم خیلی مهمه!

    1. سلام نسرین عزیز
      برای انتخاب منبع مناسب شما باید انواع کتاب های مختلف ناشرین رو بشناسین تا بتونید کتاب مورد نظرتون رو انتخاب کنید. از بین کتاب های خیلی سبز سری ماجراهای من و درسام که شبیه به سر سیر تا پیاز گاج هست با داشتن درسنامه های کامل، سوالات تشریحی خوب و پاسخ های کاملا تشریحی میتونه در کنار استفاده از کتاب های دبستان گاج به دانش آموز شما کمک کنه.

  5. به نظر من کتاب های دبستان گاج نسبت به کتاب های سایر ناشرین کمک آموزشی قوی تر هست هم به لحاظ محتوایی و هم به لحاظ گرافیکی. من برای دانش آموزانم از سری کتاب های کارپوچینو استفاده می کنم و واقع راضی ام.

    1. سلام گیتی عزیز
      ممنون از اینکه نظرتون در مورد کتاب های دبستان گاج رو با کتاب کنکور در میون گذاشتید.

  6. من کتاب های دبستان گاج رو برای دانش آموزان کلاسم پیشنهاد کردم. مخصوصا برای بچه های ضعیف خیلی خوب نتیجه داد.

    1. سلام سینا عزیز
      کاملا درسته! کتاب های سیر تا پیاز گاج با داشتن درسنامه های کامل و سوالات تشریحی و هم چنین پاسخ تشریحی می تونه انتخاب خیلی خوبی برای دانش آموزان ضعیف باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *