پرش به محتوا
جستجو

تلفن کتاب کنکور:

021-66176300

جمع بندی درس زبان انگلیسی

علاوه بر انتخاب شیوه مطالعه مناسب و خرید بهترین منابع کتاب، برای رسیدن به یک وضعیت مطلوب در کنکور سراسری بهتر است جمع بندی دقیقی داشته باشید. توجه کنید جمع بندی درس زبان انگلیسی به دلیل وجود بخش‌های مختلف به دسته بندی متفاوت تقسیم بندی شده و شامل جمع بندی لغات، گرامر، ریدینگ و غیره است. اگر می‌خواهید به یک شیوه صحیح در جمع بندی درس زبان برسید بهتر است به نکات کلیدی گفته شده در ادامه توجه کنید.

جمع بندی درس زبان انگلیسی برای امتحان نهایی

بارها گفته شد که برای جمع بندی درس هایی مانند انگلیسی که دارای بخش های مختلفی هستند، نباید از تمرین و تکرار غافل شد. همانطور که می دانید برای هر بخش از این کتاب که شامل، لغات، گرامر، ریدینگ و غیره است منابع زیادی وجود دارد که توصیه ما برای نحوه خواندن آنها این است که هر بخش را با کمک کتاب هایی که تهیه می کنید، چندین و چند بار مرور کرده تا به طور کامل ملکه‌ی ذهن تان شود.

جمع بندی درس زبان انگلیسی

در نظر داشته باشید که برای امتحانات نهایی، استفاده از کتاب های کمکی کنکوری مختلف نیز می تواند مفید باشد. در آخر توصیه می کنیم که اگر در بخش های خاصی از کتاب زبان انگلیسی پایه های مختلف لنگ می زنید، حتماً از کتاب ها و منابع کمک آموزشی مفید، کمک بگیرید.

جمع بندی درس زبان انگلیسی برای کنکور

در نظر داشته باشید که نکاتی که در ادامه آمده است برای دانش آموزانی که کنکور دارند بسیار موثر است.

جمع بندی لغات زبان

 

یکی از بخش‌های مهم در بحث جمع بندی زبان انگلیسی توجه کردن به لغات آن است که باعث می‌شود تا بتوانید علاوه بر گسترش دایره لغات، بخش‌های گرامر و ترجمه را نیز بهبود ببخشید. در بخش جمع بندی لغات باید توجه کنید که همه عوامل یادگیری به شما بستگی دارد پس بهتر است ابتدا تلفظ دقیق لغات را به خاطر بسپارید، سپس به دنبال یادگیری معنی آن باشید. با توجه به اینکه لغات درس زبان دارای پیچیدگی‌های زیادی است بهتر است روزانه 30 دقیقه از وقت خود را به مرور لغات این درس بپردازید.

اهمیت تست زنی

تست زنی در جمع بندی درس زبان دارای اهمیت است و باید توجه کنید که مطالعه و جمع بندی بدون تست زنی بی تأثیر است. اگر بخواهید میزان اطلاعات کسب شده خود را بسنجید و برخی از مهم‌ترین مطالب کتاب را به صورت کامل مرور کنید باید به تست زنی بپردازید. ارزیابی عملکرد خود در دوره جمع بندی این امکان را در اختیار داوطلب قرار می‌دهد که بتواند در یک زمان کوتاه به وضعیت ایده آل دست پیدا کند چرا که می‌تواند بر نقاط ضعف خود غلبه کرده و نقاط قوت خود را تقویت کند.

اهمیت تست زنی

جمع بندی ریدینگ

ریدینگ و کلوز زبان به عنوان دو بخش مهم در جمع بندی درس زبان تلقی شده و باید با تمرین‌های عملی بتوانید به یک وضعیت مناسب دست پیدا کنید. خواندن متن‌های مهم و کلیدی در این دوران توصیه می‌شود چرا که باعث جمع بندی دقیق ریدینگ شده و تسلط داوطلب را بر روی مطالب مختلف افزایش می‌دهد. ریدینگ یا درک مطلب به عنوان واژه‌ای است که باید به آن توجه کنید، چرا که موضوع حفظ مطلب نبوده و درک مطلب را شامل می‌شود. برای جمع بندی ریدینگ و کلوز بهتر است مطالب کتاب را به صورت مو به مو مطالعه نکنید چرا که باید بتوانید درک درستی از مطالب خوانده شده پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *