پرش به محتوا
جستجو

تلفن کتاب کنکور:

021-66176300

بهترین منابع مطالعه درس فیزیک برای کنکور و پایه

منابع درس فیزیک

تنوع کتاب‌های مختلف آموزشی در درس فیزیک باعث شده است تا ما در این بخش به مهم‌ترین کتاب‌های فیزیک که به صورت کمک آموزشی منتشر شده است اشاره داشته باشیم. قطعاً برای این که بتوانید مباحث دشوار فیزیک را در چارچوب مناسب یاد بگیرید نیاز به کتاب‌های کمک آموزشی خواهید داشت. اگر می‌خواهید با بهترین منابع درس فیزیک آشنا شوید بهتر است در ادامه همراه ما باشید:

منابع درس فیزیک

منابع درس فیزیک برای پایه دهم

برای پایه دهم، کتاب های زیادی برای بهتر متوجه شدن درس فیزیک وجود دارد که مسلماً دانش آموزان باید بهترین آنها را انتخاب و استفاده کنند. طبیعتاً باید درس فیزیک را به صورت پایه ای؛ با تمام فرمول هایش متوجه شد تا در ادامه و برای خواندن پایه های بعدی مشکل کمتری ایجاد شود. حال اگر نمی دانید که چه کتاب های کمک آموزشی را برای این درس انتخاب کنید، به پیشنهادهای ما توجه کنید:

معرفی کتاب خیلی سبز (ماجراهای من و درسام) فیزیک دهم

در این کتاب آموزشی تمرین های بسیار متنوعی خواهید دید که بسیار شباهت به سوالات آزمون نهایی فیزیک پایه دهم دارد. وجود درسنامه‌ی خلاصه شده که همراه با مثال های فوق العاده است می تواند گام موثری برای یادگیری درس فیزیک باشد.

معرفی کتاب پرسمان گاج فیزیک دهم

در این کتاب کمک آموزشی درسنامه های کوتاه و البته جامع وجود دارد، سوالات امتحانی که خود به مواردی همچون، جای خالی، وصل کردنی، چند گزینه ای و حتی تشریحی تقسیم می شود، می تواند به خوبی ذهن تان را درگیر مسائل کند.

معرفی کتاب سه بعدی سه الگو فیزیک دهم

این کتاب آموزشی کاملاً با آخرین کتاب فیزیک پایه دهم منطبق است. در این کتاب می توانید سوالات جدید کنکورهای سراسری را داشته باشید. نکات موجود در این کتاب نیز بسیار خوب هستند که می توانند شما را چه برای امتحانات پایان ترم و چه برای کنکور بیشتر آماده کنند.

منابع درس فیزیک برای پایه یازدهم

پیشنهاد ما برای کتاب های کمک آموزشی فیزیک پایه یازدهم به شرح زیر است:

معرفی آموزش و  تست الگو فیزیک یازدهم

در این کتاب آموزشی بیش از 1100 سوال 4 گزینه ای وجود دارد که کاملاً در راستای مطالب کتاب جمع آوری شده اند. این سوالات تألیفی و یا بر اساس کنکور سال های گذشته می باشد. دانش آموزان پایه یازدهم می توانند این کتاب کمک آموزشی را هم برای پایان ترم و هم برای کنکور مطالعه کنند.

معرفی کتاب آموزش و تست مهر و ماه فیزیک یازدهم

در این کتاب کمک آموزشی نیز می توانید به طور کامل درسنامه ای از کتاب فیزیک را داشته باشید. جالب توجه خواهد بود اگر بگوییم که روش های حل تست های این کتاب بسیار خاص می باشند. پاسخ های تشریحی سوالات بخش دیگری از این کتاب خواهد بود.

معرفی کتاب لقمه فیزیک یازدهم

این کتاب نیز همه فرمول های کتاب درسی را برایتان به زبان ساده باز کرده است. همچنین درسنامه ساده این کتاب مورد توجه بسیاری از دانش آموزان قرار گرفته است. وجود نکته های خاص و همچنین مثال های آموزشی از دیگر مزیت های کتاب لقمه مهر و ماه می باشد.

منابع درس فیزیک برای پایه دوازدهم

برای یادگیری بهتر فیزیک پایه دوازدهم می توانید از منابع کمکی زیر استفاده کنید:

معرفی کتاب آبی فیزیک دوازدهم قلم چی

یکی از بهترین کتاب های آموزشی برای فیزیک پایه دوازدهم، کتاب آبی قلم چی است که در آن آزمون های جامعی وجود دارد که در پایان هر درسنامه به صورت فصل به فصل قرار داده شده است. در نظر داشته باشید که این کتاب می تواند به دانش آموزانی کمک کند که می خواهند برای امتحانات پایان ترم آماده تر باشند. با این حال تهیه این کتاب به کنکوری ها نیز توصیه می شود.

معرفی کتاب آموزش و آزمون فیزیک دوازدهم رشادت مبتکران

اگر می خواهید خود را با سوالات مفهومی و چالشی امتحان کنید، می توانید از رشادت مبتکران کمک بگیرید. در بخش دیگری از این کتاب درسنامه و سوال و جواب های تشریحی نیز دیده می شود که می تواند دانش آموزان را بیش از پیش برای امتحان نهایی آماده کند.

منابع درس فیزیک برای کنکور

فیزیک کامل کنکور میکرو طلایی گاج

قطعاً در بین کتاب‌های کمک آموزشی انتشارات گاج دیده می‌شود که توانسته است با ارائه دو جلد از کتاب فوق، به داوطلبان کنکوری کمک بسزایی داشته باشد. جلد اول کتاب دارای تست‌های متنوع برای پایه‌های دهم تا دوازدهم است و در جلد دوم درس نامه مشاهده می‌شود که با مثال‌های مختلف توانسته است به خوبی مطالب کتاب را آموزش دهد. تست‌های کتاب به صورت کاملاً تألیفی بوده و در بین تست‌های تألیفی بر اساس موضوعات مختلف تست‌های کنکوری سال‌های گذشته نیز دیده می‌شود.

اگر بخواهید در کنکور سراسری در درس فیزیک یک نمره قابل قبول کسب کنید می‌توانید کتاب فیزیک کامل کنکور میکرو طلایی گاج را خریداری کنید.

فیزیک جامع تست خیلی سبز

در کتاب مذکور تمامی مسائل و ایده‌های پیچیده به زبان ساده مطرح شده است و علاوه بر درس‌نامه‌ی مختلف دارای تست‌های متنوع بوده که برای داوطلبان رضایت بخش است. درس‌نامه کتاب سعی کرده است تا مطالب را به زبان ساده بیان کند و این موضوع شاید برای برخی از داوطلبان خوشایند نباشد اما برای یادگیری مطالب کلیدی مفید است. پس از بخش درس‌نامه وجود تست‌های میکرو طبقه بندی شده باعث شده است تا بتوان به سؤالات آسان و سخت دسترسی پیدا کرد. سؤالات تستی کتاب در بخش اول بر اساس کنکور ادوار گذشته بوده و در بخش دوم آن سؤالات تألیفی دیده می‌شود.

پاسخ نامه‌ی گنجانده شده در کتاب به صورت کامل است و به تمامی سؤالات به صورت تشریحی پاسخ داده است. کتاب مذکور دارای 2000 تست برای رشته تجربی و 2400 تست برای رشته ریاضی است و یک منبع آموزشی مناسب محسوب می‌شود.

فیزیک جامع کنکور تجربی آبی قلم چی

کتاب فیزیک جامع کنکور تجربی آبی قلم چی در دو جلد منتشر و روانه بازار شده است که جلد اول آن دارای درس‌نامه و تست بوده و جلد دوم مربوط به پاسخنامه تشریحی است. با بررسی انجام شده می‌توان دریافت که حجم کتاب با توجه به مطالب بیان شده بسیار مناسب است و استفاده از کتاب فوق برای داوطلبان کنکور سراسری توصیه می‌شود. حجم درس‌نامه به صورت متوسط بوده و سعی کرده است تا به صورت خلاصه بیان شود لذا در درس‌نامه ی کتاب می‌توان مطالب کلیدی را به زبان ساده یاد گرفت.

تست‌های درج شده در کتاب فوق به صورت شناسنامه دار بوده و میکرو طبقه بندی است. یک آزمون ویژه بعد از پایان هر فصل در کتاب قرار داده شده است که می‌توان میزانیادگیری را افزایش دهد. تست‌های کتاب به گونه‌ای است که برای رشته تجربی 3 هزار تست و برای رشته ریاضی 3600 تست وجود دارد.

چند کنکور خیلی سبز

کتاب فوق برای تمرین تست زنی بسیار مناسب است چرا که شامل ده آزمون کنکور سراسری از سال 93 تا 98 بوده و سؤالات پرتکرار را شامل می‌شود. کتاب چند کنکور خیلی سبز فاقد درس‌نامه بوده و برای کسانی که می‌خواهند به صورت تخصصی بر روی تست‌های مختلف داخلی و خارجی تمرکز کنند بسیار مفید و کاربردی است. این کتاب دارای 270 تست مختلف برای رشته تجربی و 235 تست متفاوت برای رشته ریاضی است و با توجه به تنوع سؤالات درج شده در کتاب ارزش خرید را دارد.

2 دیدگاه دربارهٔ «بهترین منابع مطالعه درس فیزیک برای کنکور و پایه»

    1. سلام دوست عزیز
      سفارشات تهران 24 ساعته ارسال میشن و سفارشات شهرستان بسته به نوع پست انتخابی بین 3 تا 6 روز کاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *