پرش به محتوا
جستجو

تلفن کتاب کنکور:

021-66176300

روش خواندن درس عربی پایه و کنکور

درس عربی به عنوان یکی از دروس کلیدی در رشته انسانی محسوب می‌شود که دارای اهمیت است و دانش آموزان عزیز باید در رشته انسانی توجه ویژه‌ای به این درس داشته باشند. عربی به عنوان یک درس دشوار شناخته می‌شود که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند نحوه‌ی مطالعه درس عربی را فرا بگیرند تا بتوانند در آزمون‌های مختلف و کنکور سراسری نتیجه‌ی مناسبی کسب کنند. موفقیت در درس عربی بستگی به نحوه مطالعه شما داشته و برای هر شخص متفاوت است.

اگر در شاخه نظری مشغول به تحصیل هستید و می‌خواهید درس عربی را فرا بگیرید بهتر است تا انتها همراه ما باشید. ما در این نوشته قصد داریم تا در مورد روش مطالعه درس عربی، منابع طلایی برای رسیدن به موفقیت و شیوه جمع بندی آن صحبت کنیم.

شیوه مطالعه درس عربی

شیوه مطالعه درس عربی می‌تواند بر روی میزان یادگیری فرد تأثیرگذار باشد چرا که این درس به عنوان یکی از دروس دشوار شناخته می‌شود که بسیاری از افراد برای مطالعه آن دچار مشکل می‌شوند. تفاوت‌های مختلفی بین روش خواندن درس عربی به صورت پایه‌ای و کنکوری وجود داشته که در ادامه به آن اشاره خواهیم داشت. برای این که بتوانید درس عربی را به صورت کاملاً اصولی و استاندارد فرا بگیرید بهتر است علاوه بر خواندن متن کتاب و ترجمه‌ی آن، یک یا چند منبع کمک آموزشی در اختیار داشته باشید تا بتوانید از سردرگمی نجات پیدا کرده و به یک یادگیری منظم برسید.

شیوه مطالعه عربی

داشتن یک منبع کامل باعث می‌شود که بتوانید قواعد درس عربی را به خوبی فرا بگیرید. یک برنامه منسجم برای یادگیری دروس پایه‌ای عربی بسیار مهم است و باید سعی کنید به همراه منابع آموزشی که در اختیار دارید به صورت ریشه‌ای مطالب را دوره کنید. برنامه ریزی مناسب به همراه مطالعه دقیق و با کیفیت می‌تواند به عنوان یک نقطه کلیدی در یادگیری درس عربی محسوب شود.

شیوه مطالعه پایه درس عربی

 

برای مطالعه درس عربی در مقطع پایه‌ بهتر است بتوانید تفکیک ویژه‌ای بین ترجمه، معنی لغات، قواعد، تعریف بخش‌های مختلف و غیره قائل شوید چرا که این کار باعث می‌شود تا بتوانید به صورت اصولی مطالب را فرا بگیرید. در گام اول بهتر است بتوانید تسلط خود را به صورت ویژه بر روی معنی لغات افزایش دهید، چرا که این کار باعث می‌شود تا در زمان مورد نیاز بتوانید معنی جملات را به صورت کامل متوجه شوید. برای یادگیری دقیق لغات بهتر است به گوشه و کنار کتاب نیز توجه کنید و پاورقی‌ها را مطالعه کنید. پس از یادگیری کامل لغات می‌توانید مطالب قواعد کتاب را فرا بگیرید چرا که قواعد درس عربی به عنوان یک بخش مهم و کلیدی محسوب می‌شود.

یادگیری قواعد به شما کمک می‌کند تا بتوانید تسلط خود را بر روی بخش‌های دیگر افزایش دهید و پس از یادگیری کامل بهتر است به سراغ ترجمه متون بروید و در انتهای کار تست‌های مختلف کتاب را مرور کنید. استفاده از منابع کمک آموزشی در مقطع پایه به شما کمک می‌کند تا بتوانید از همان ابتدا تست زنی را به صورت کامل یاد بگیرید و زمان خود را به شکل درست مدیریت کنید.

شیوه مطالعه کنکوری درس عربی

مطالعه کنکوری

درس عربی به دلیل پیچیدگی‌هایی که دارد باعث می‌شود تا دانش آموزان کنکوری به فکر تست زنی مختلف باشند، برای یادگیری دقیق‌تر بهتر است با تست‌های مختلف و متنوع روبرو شوید تا میزان یادگیری شما سنجیده شود. به صورت خلاصه سه مرحله می‌توان سه مرحله برای مطالعه درس عربی در نظر گرفت که شامل موارد زیر است:

·         تقویت ترجمه

یکی از موارد مهم در زمان مطالعه درس عربی برای کنکور سراسری تقویت ترجمه است. در این مرحله شما باید بتوانید ترجمه خود را قوی کنید که این کار با تمرکز بر روی افعال حاصل می‌شود. پس از تقویت ترجمه بهتر است تست‌های متنوع را امتحان کنید چرا که این کار باعث می‌شود تا بتوانید لغات بیشتری را فرا بگیرید و در صورت مواجه شدن با متن جدید غافلگیر نشوید. اگر این شیوه را ادامه دهید قطعاً می‌توانید دایره لغات خود را افزایش دهید که این امر برای ترجمه متون بسیار کاربردی است.

·         درک مطلب

برای شرکت در کنکور، داشتن درک مطلب مناسب از متون عربی دارای اهمیت است و برای افزایش درک مطلب باید در طول هفته بتوانید یک الی دو متن عربی را به صورت مختصر به فارسی ترجمه کنید. اگر این کار را به صورت مداوم انجام دهید پس از گذشت یک ماه می‌توانید به یک وضعیت مطلوب دست پیدا کنید. در بحث درک مطلب اگر بتوانید متون هفتگی خود را افزایش دهید قطعاً با ریشه افعال عربی آشنا شده و به راحتی می‌توانید هر متنی را ترجمه کنید.

·         یادگیری اصول و قواعد درس عربی

ابتدا باید بدانید که میزان اطلاعات شما در درس عربی چقدر است و آشنایی شما با قواعد عربی به چه میزان است. پاسخ به این سوال می تواند گره گشا باشد و شما می توانید با مرور درس‌های پایه ای به راحتی اصول و قواعد درس عربی را فرا بگیرید. مطالعه اصول و قواعد عربی به شما کمک خواهد کرد که در زمان تست، سریع تر عمل کرده و به نتیجه مطلوب برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *