پرش به محتوا
جستجو

تلفن کتاب کنکور:

021-66176300

نرم افزار انتخاب رشته مجازی سنجش برای کنکور سراسری 1400

انتخاب رشته مجازی کنکور

همیشه گمان می بریم که پس از کنکور و دریافت رتبه، دیگر کاری از دستمان بر نمی آید و در واقع هر تلاشی که باید می‌کردیم به نتیجه خود ( حال مثبت و یا منفی ) رسیده و گاهی این موضوع سبب می‌شود که با ناامیدی فراوان به انتخاب رشته خود بپردازید و در واقع آخرین شانس طلایی خود را از دست بدهید. در این مقاله قصد داریم، به راهنمای انتخاب رشته مجازی سنجش بپردازیم!

بهتر است بدانید که مرحله انتخاب رشته همان مرحله ای است که برای ناامید شدن هم زود است و هم دیر! زیرا از طرفی، دیگر نمی توانید برنامه ریزی کنید و درس بخوانید، اما می توانید با انتخاب صحیح و تخصصی، به خوبی به خودتان کمک نمایید و بهترین نتیجه ممکن را در انتخاب رشته برای خود رقم بزنید.

راهنمای تصویری انتخاب رشته سازمان سنجش

انتخاب رشته کنکور برای همه افراد [چه کسانی که قصد ادامه تحصیل دارند و چه کسانی که هدف آنها فقط دریافت مدرک دانشگاهی می باشد] انتخابی سرنوشت ساز و بسیار مهم می‌باشد. زیرا حداقل یک بازه چهارساله از بهترین سالهای عمر خود را به رشته‌ای که انتخاب می‌کنید اختصاص می‌دهید.

شما باید بدانید در هنگام انتخاب رشته آزمون سراسری، صرفاً برای رشته و شهر محل تحصیل خود تصمیم گیری نمی‌کنید. از آنجا که این انتخاب، بر روی تمام تصمیمات بعدی و حتی شرایط زندگی شما (همچون آینده شغلی) تاثیر گذار است، باید تلاش کنید بهترین تصمیم ممکن را بگیرید و از تصمیم های عجولانه و احساسی، دوری کنید.

 

بهترین راه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 چیست؟

در زمان جمع بندی کنکور، ما به آزمون های شبیه ساز توصیه می‌شویم! چرا؟ زیرا می‌خواهیم خود را در معرض آزمایش قرار دهیم تا متوجه شویم که نسبت به سایر داوطلبین، در چه شرایطی قرار داریم.

برای انتخاب رشته نیز همین راه [مقایسه با سایر داوطلبین] توصیه می‌شود. امروزه همه می دانند که بهترین شیوه برای انتخاب رشته، استفاده از برنامه ها و نرم افزارهای تعیین رشته می باشد. طبیعتاً بهترین آن ها، همان برنامه‌ای است که مرتبط با خود رتبه های کنکور است یعنی “نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش” .

 

چرا سامانه مجازی انتخاب رشته سازمان سنجش؟

ما برای بدست آمدن بهترین انتخاب رشته، باید خود را با بقیه رقبا بسنجیم. پس ما به یک بانک اطلاعاتی از دیگر داوطلبین [شامل رتبه، تراز، شهر محل سکونت، علایق و انتخاب های رقبا و …] نیاز داریم. بهترین و کاملترین بانک اطلاعاتی کنکوری ها، نزد سنجش است!

به این علت که به تمام اطلاعات دانش‌آموزان و کاربرانی که قصد شرکت در کنکور را دارند و یا قبلا در کنکور شرکت کرده اند دسترسی دارد. پس به بهترین شیوه این نرم‌افزار را طراحی کرده است و به خوبی می تواند به شما کمک کند.

راهنمای انتخاب رشته مجازی سنجش کنکور 1400

 

جالب است بدانید نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش، به تمامی اطلاعات اعم از سهمیه ها و کارنامه های دو مرحله دسترسی دارد. پس نسبت به باقی نرم‌افزارها، از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود.

به طور کلی، استفاده از نرم افزار انتخاب رشته مجازی، دارای کمترین هزینه جهت انتخاب رشته می باشد.

البته در این میان سودجویانی هستند که با سوء استفاده از شرایط روحی و نگرانی های داوطلبین و خانواده ها، قصد فریب شما را دارند تا هزینه های هنگفتی را برای انتخاب رشته به شما تحمیل کنند.

 

رایگان یا هزینه؟ مسأله این است!

شما برای استفاده از این نرم افزار، باید کارت اعتباری (که شامل شماره سریال اعتباری انتخاب رشته می باشد) را خریداری کنید. و به این علت که اطلاعات شما در سازمان سنجش ثبت شده است، تنها با وارد کردن اطلاعاتی که با آن رتبه خود را قبل تر مشاهده کردید (مانند شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد رهگیری) می توانید وارد این سامانه شوید. پس از ورود، با وارد کردن آنچه که به آن تمایل دارید [یعنی همان شهر و استان، رشته و دانشگاه مورد نظر] به شما لیستی شامل احتمالات قبولی های شما ارائه خواهد کرد.

 

چطور می‌توانم به این سامانه وارد شوم؟

  1. برای استفاده از  نرم افزار انتخاب رشته مجازی، ابتدا به سایت سازمان سنجش وارد شویدتصویر سایت سازمان سنجش برای انتخاب رشته کنکور 1400
  2. سپس روی عبارت سراسری که در سمت راست سایت سنجش وجود دارد، کلیک کنید(تصویر زیر)

انتخاب سراسری از منو سایت سنجش برای انتخاب رشته مجازی

 

پس از آن، روی لینک سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی کلیک کنید. همچنین می‌توانید از سربرگ “سراسری” موجود در صفحه اصلی سایت سنجش نیز، به صفحه این سامانه وارد شوید.

البته توجه داشته باشید سامانه انتخاب رشته مجازی سنجش همیشه فعال نیست.

معمولا این سامانه در روز های منتهی به تاریخ انتخاب رشته هر سال، در سایت سنجش فعال می‌شود. پس اگر مراحل را به درستی انجام دادید اما همچنان سامانه را مشاهده نکردید، احتمالاً هنوز سامانه راه اندازی نشده است. کارشناسان کتاب کنکور، پاسخگوی سوالات شما در این مورد خواهند بود. لطفا در دیدگاه های همین نوشته، سوالات خود را بپرسید.

پس از ورود به سامانه، با استفاده از کد پیگیری خود میتوانید وارد صفحه مورد نظر گردید.

با سه روش جستجوی اطلاعات شما امکان پذیر می باشد. در ادامه به روش های مختلف می‌پردازیم که به شرح زیر هستند:

  1. اولین شیوه وارد کردن شماره شناسنامه، شماره سریال ثبت نام، شماره پرونده در نرم افزار مذکور می باشد.
  2. روش دومی که می توانید به نرم‌افزار وارد شوید استفاده شما از شماره پرونده و کد رهگیری و شماره شناسنامه می‌باشد.
  3. آخرین روش ورود، با همان اطلاعات روش دوم با جایگزینی شماره داوطلبی به جای کد رهگیری می باشد.

 

انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش آسان ترین راه انتخاب رشته

چند نکته در مورد سامانه انتخاب رشته سنجش

  • در انتخاب رشته با این نرم‌افزار، دفعات زیادی امکان تغییر رشته و محل ندارید. پس سعی کنید به درستی و با دقت تصمیم بگیرید.
  • مهمترین مواردی که جهت انتخاب رشته باید به آنها توجه کنید، در مرحله اول توانایی و علایق شماست. و در مراحل بعدی توجه به هوش ویژگی‌های شخصیتی هم خوانی با وضعیت مالی و اجتماعی و در نهایت دوری به نزدیکی به محل زندگی می باشد.
  • البته در نظر داشته باشید که کانون فرهنگی آموزش قلم چی و سازمان گزینه دو نیز، نرم‌افزارهای دارند که شما قبل از استفاده از نرم افزار انتخاب رشته سنجش می توانید علاقه خود را با استفاده از این نرم افزارها بسنجید. و سپس وارد نرم‌افزار سازمان سنجش شوید و انتخاب رشته خود را نهایی کنید.

 

پرسش و پاسخ در مورد انتخاب رشته مجازی سنجش

  • سامانه را در سایت سنجش پیدا نمیکنم. چطور می‌توانم وارد شوم؟

سامانه انتخاب رشته مجازی سنجش، در روز های نزدیک به انتخاب رشته کنکور سراسری فعال خواهد شد. اگرهنگام مراجعه به سایت سنجش نتوانستید آن را پیدا کیند، به این معنی است که هنوز از طرف سنجش، این نرم افزار بارگذاری نشده است. لطفا در روز های آینده مراجعه کنید.

  • آیا برای استفاده از نرم افزار انتخاب رشته مجازی سنجش باید هزینه ای پرداخت کنم؟

بله. این سامانه که از سوی سنجش ارائه می‌شود، به صورت پولی در اختیار شما قرار داده خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله را مطالعه کنید.

  • آیا اطلاعاتی که این سامانه در خصوص قبولی ها ارائه می‌دهد، قطعی خواهند بود؟

خیر. اساس کار این سامانه، احتمال است. به این معنی که نسبت به رفتار رتبه های مشابه شما در دوره های گذشته، ظرفیت های هر سال و رشته تحصیلی مورد علاقه شما و بی شمار فاکتور تاثیر گذار دیگر، نزدیک ترین احتمالات را به شما ارائه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *