پرش به محتوا
جستجو

تلفن کتاب کنکور:

021-66176300

جمع بندی درس فیزیک برای کنکور و امتحانات نهایی

فیزیک به عنوان یک درس کلیدی در کنکور سراسری و البته امتحانات نهایی است که با توجه به وضعیت یادگیری شما می‌تواند به عنوان یک درس تأثیرگذار شناخته شود. در دوران جمع بندی درس فیزیک باید بتوانید به برخی از اصول پایبند باشید تا در صورت یادگیری دقیق مباحث کتاب، آن‌ها را در ذهن خود تثبیت کنید. زیاد بودن مسائل فیزیک باعث می‌شود تا بخواهید در دوران جمع بندی با یک برنامه ریزی مناسب وارد عمل شوید. برخی از نکات مهم در بحث جمع بندی درس فیزیک وجود داشته که شما برای تثبیت مطالب خوانده شده به آن نیاز دارید:

جمع بندی درس فیزیک برای امتحان نهایی

درس فیزیک از جمله درس هایی است که باید رفته رفته آن را به طور کامل فرا گرفت. در واقع به هیچ دانش آموزی در طول ترم توصیه نمی شود که به صورت فله ای این درس را بخواند. بهترین روش برای جمع بندی این درس که کمی سنگین به نظر می رسد، این است که بعد از هر فصل یادداشت برداری هایی از مطالب مهم (فرمول، تعاریف، تصاویر و غیره) انجام دهید تا بتوانید در روز های آخر منتج به امتحان نهایی آنها را دوره کنید.

جمع بندی مطالب

در نظر داشته باشید که برای مسئله ها و فرمول ها نیز می توانید برگه های جداگانه تهیه کنید و طبق رمز و رموزی که برای فرمول ها قرار داده اید، همه را لیست کرده تا در وقت مناسب دوره کنید. طبیعی است که در روزهای آخر نزدیک به امتحان نمی شود کل کتاب را مجدداً دوره کرد به همین خاطر اگر یادداشت برداری نکنید، کارتان سخت خواهد شد.

البته می توانید این نوید را به شما بدهیم که اگر در حال حاضر هیچ یادداشت یا خلاصه نویسی از درس فیزیک نداشته اید، ناامید نشوید، چرا که کتاب هایی که در بالا به آن اشاره کرده ایم، می توانند به شما کمک کنند، چرا که هر کدام به نوعی خلاصه شده نکات مهم فیزیک پایه هستند. از این رو می توانید با تهیه هر یک از آنها، در چند روز آخر نزدیک به امتحان، با خواندن این کتاب ها ذهن تان را برای امتحان کاملاً آماده کنید.

جمع بندی درس فیزیک برای کنکور سراسری

برای کنکور سراسری فیزیک، یک جمع بندی نهایی صورت می پذیرد که در ادامه نحوه انجام آن را خواهیم گفت:

تعیین وضعیت خود در مباحث فیزیک

مرور نکات

بهتر است در بحث جمع بندی درس فیزیک تمام مباحث خوانده شده را مشخص کرده و وضعیت خود را نسبت به آن مسائل در نظر بگیرید. هدف از این کار این است شما یک دید کلی از وضعیت یادگیری خود داشته باشید و بتوانید در دوران جمع بندی با یک برنامه راهبردی وضعیت خود را مشخص کنید. این کار باعث می‌شود تا شما میزان اطلاعات کسب شده را بسنجید و با یک برنامه ریزی دقیق و از پیش تعیین شده در دوران جمع بندی راندمان کار را افزایش دهید.

استفاده از منابع کاربردی

با توجه به این که در زمان جمع بندی مطالب، زمان کمتری در اختیار دارید باید به دنبال تثبیت یادگیری به کمک منابع کاربردی باشید. بهتر است در این دوران منابعی را انتخاب کنید که بتواند انتظارات شما را در دوران جمع بندی راحت کند. منبع مناسب در این دوران منبعی است که بتواند مطالب خوانده شده را در یک دوره مشخص مرور کند.

استفاده از آزمون‌های شبیه ساز

مرور نکات کلیدی کتاب

استفاده از آزمون‌های شبیه ساز کنکور باعث می‌شود تا در یک وضعیت مشابه کنکور سراسری قرار داشته باشید. پس از انجام آزمون‌های شبیه ساز بهتر است سؤالات حل شده و حل نشده را تحلیل کنید و با بررسی جداگانه هر سؤال بتوانید دلیل عدم پاسخ گویی به آن را متوجه شوید. این امر باعث می‌شود تا در یک زمان محدود ایرادهای خود را برطرف کنید.

مرور نکات کلیدی کتاب با سرعت بالا

یکی از مراحل مهم جمع بندی کتاب فیزیک این است که شما مطالب خوانده شده را با ورق زدن سریع مرور کنید. این کار باعث می‌شود تا در دوران جمع بندی به نکات و فرمول‌های مهم دسترسی داشته باشید و بتوانید مطالب بسیار مهم را در ذهن خود یادآوری کنید. استفاده از این شیوه به عنوان یک مرور سریع برای تثبیت مطالب خوانده شده بسیار کاربردی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *