پرش به محتوا
جستجو

تلفن کتاب کنکور:

021-66176300

جمع بندی درس زیست شناسی

اگر بخواهید زحمت چند ساله شما به نتیجه برسد باید جمع بندی را جدی بگیرید. جمع بندی دروس بسیار مهم است و باعث می‌شود تا مطالب مطالعه شده در ذهن شما مرور و به شکل طبقه بندی شده تثبیت شود. جمع بندی درس زیست شناسی برای داوطلبان کنکور رشته تجربی دارای اهمیت است و باید در دوران جمع بندی به نکات کلیدی مختلف توجه کرد. در این بخش به جمع بندی درس زیست شناسی در دو شیوه جمع بندی امتحان نهایی و کنکور سراسری می‌پردازیم.

جمع بندی درس زیست شناسی برای امتحان نهایی

باید توجه کنید که درس زیست شناسی دارای بخش‌های مختلف و گوناگونی است که سؤالات مختلفی بر اساس نظر طراح سؤال از بخش‌های متنوع آن مطرح می‌شود لذا دانش آموزان باید در دوران جمع بندی درس زیست شناسی برای امتحان نهایی به دقت بخش‌های مختلف خوانده شده را جمع بندی کنند. درس زیست شناسی به دلیل دشواری‌هایی که دارد باید به گونه جمع بندی شود که بتوان در انتها به سؤالات امتحانات نهایی ادوار گذشته پاسخ داد. اگر در دوران مطالعه درس زیست شناسی مطالب مهم را مشخص کرده باشید در این دوران می‌توانید به خوبی با مرور نکات مشخص شده به یک وضعیت مطلوب دست پیدا کنید.

جمع بندی درس زیست شناسی

دانش آموزان برای جمع بندی در این دوران باید ابتدا متن کتاب را به صورت کامل مطالعه کنند و سعی کنند در صورت داشتن هر گونه ابهام از کتاب‌های کمک آموزشی که از انتشارات مختلف وجود دارد برای رفع ابهامات خود در دوران جمع بندی استفاده کنند. توجه کردن به نمونه سؤالات امتحان نهایی سال‌های گذشته باعث می‌شود تا بتوانند میزان یادگیری خود را مشخص کنند و در صورتی که نتوانند به هر سؤال پاسخ دهند بهتر است به متن کتاب برگشته و پاسخ سؤالات را پیدا کرده و مرور کنند.

جمع بندی درس زیست شناسی برای کنکور سراسری

برخی از مهم‌ترین نکاتی که می‌توان در جمع بندی زیست شناسی برای کنکور سراسری به آن توجه کرد شامل موارد زیر است:

رفع اشکالات

یکی از شیوه‌های مناسب جمع بندی در درس زیست شناسی این است که شما در روزهای پایانی به رفع ایرادات خود بپردازید. اگر تست‌های علامت دار دارید که قبلاً به دلیل مشکل یادگیری آن را انتخاب کرده‌اید، در این دوران باید به آن رسیدگی کنید. در دوران جمع بندی بهتر است به نکات مهم توجه کنید و آن‌ها را علامت گذاری کرده تا در روزهای نزدیک به آزمون سراسری مرور کنید. اگر سؤال یا دشواری خاصی در برخی از مباحث وجود دارد بهتر است در این دوران حساس به استاد خود رجوع کرده و از وی بخواهید تا به زبان ساده مباحث را برای شما بیان کند.

مرور متوالی درس زیست

مرور متوالی

در دوران جمع بندی مرور متوالی درس زیست شناسی دارای اهمیت است چرا که این درس دارای پیچیدگی‌های مخصوص به خود بوده و باید به صورت متوالی مرور شود. بهتر است در دوران جمع بندی برای مرور مطالب ابتدا به سراغ مباحثی بروید که در آن‌ها ضعف دارید این کار باعث می‌شود تا ضمن تقویت مطالب ضعیف بتوانید استرس را از خود دور کنید. مدیریت زمان در دوران جمع بندی بسیار مهم است و باید به این اصل کلیدی توجه داشته باشید.

مرور تصاویر و نکات کلیدی

درس زیست شناسی دارای تصاویر و نکات کلیدی زیادی است که باید به آن توجه کنید. تسلط کامل بر روی تصاویر و جداول کتاب باعث می‌شود تا شما در پاسخ دهی به سؤالات عالی عمل کنید. در درس زیست شناسی وجود کلمات و جملات نزدیک به هم وجود داشته که با مطالعه دقیق تصاویر آن می‌توانید اطلاعات را به صورت مجزا در ذهن خود تفکیک کنید. در دوران جمع بندی مرور کامل تصاویر نکات کلیدی دارای اهمیت است.مرور تصاویر و نکات کلیدی

مدیریت زمان

در درس زیست شناسی مدیریت زمان اهمیت دارد چرا که شما باید بتوانید در کنکور سراسری در یک زمان مشخص شده به سؤالات پاسخ دهید. در دوران جمع بندی توجه کردن به تکنیک مدیریت زمان به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید در کنکور سراسری این کار را تکرار کنید. اگر نتوانید در زمان تست زنی مدیریت دقیقی بر روی وقت داشته باشید قطعاً در کنکور سراسری دچار مشکل خواهید شد، پس بهتر است در دوران جمع بندی این کار را تکرار کنید.

مدیریت زمان

اصولی تست بزنید

تکنیک تست زنی دارای اهمیت است و برای درس زیست شناسی بسیار کاربردی است. تست زنی در دوران جمع بندی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی به یک وضعیت مطلوب دست پیدا کنید. تحلیل دقیق تست‌ها و استخراج کردن نکات کلیدی می‌تواند دوران جمع بندی را برای شما شیرین کند چرا که یادگیری دقیق نکات تست‌ها باعث می‌شود تا شما به دور از استرس بتوانید به یک وضعیت مطلوب برسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *