پرش به محتوا
جستجو

تلفن کتاب کنکور:

021-66176300

آموزش جمع بندی درس ریاضی (کنکور + پایه)

جمع بندی درس ریاضی

برای جمع بندی نهایی درس مهمی مانند ریاضی، نیاز به یادآوری یک‌سری موارد با اهمیت وجود دارد. البته باید در نظر بگیرید که هدف شما به عنوان یک دانش آموز برای این جمع بندی؛ به جهت موفقیت در کنکور است یا امتحانات پایان ترم! ما در ادامه به طور خلاصه برای هر یک از موارد گفته شده، یک جمع بندی مفید را خواهیم آورد تا دانش آموزانی که هنوز تصمیم قاطعانه برای خود نگرفته اند، به یک نتیجه مناسب دست پیدا کنند.

جمع بندی درس ریاضی برای امتحان نهایی

جمع بندی ریاضی

همانطور که می دانید و بارها توسط استاتیدتان هم شنیده اید، ریاضی را نمی توان یک شبه آموخت. به همین دلیل است که همه افرادی که دستی در ریاضی دارند، توصیه     میکنند که برای یادگیری این درس به ظاهر دشوار، مرحله به مرحله گام بردارید. در واقع یکی از ابتدائی ترین مراحل خواندن و جمع بندی ریاضی این است که شما در حین خواندن فصل های مختلف اقدام به یادداشت برداری کرده باشید تا در روزهای آخر منتج به امتحان، فقط به همان یادداشت برداری های‌تان اکتفا کنید.

قدم بعدی می تواند دوره کردن مثال ها و تمریناتی باشد که در طول ترم به آنها پرداخته اید. همچنین کتاب های آموزشی که حتماً تا به الان خریداری کرده اید نیز بخش های خلاصه درسنامه دارند که می توانید بعنوان جمع‌بندی بیشتر، از آن استفاده کنید.

جمع بندی درس ریاضی برای کنکور سراسری

کتاب ریاضی

به دلیل وجود مباحث گسترده و پیچیده در درس ریاضی برای این که بتوانید به یک نمره مناسب دست پیدا کنید بهتر است در دوران جمع بندی درس ریاضی عالی عمل کنید. جمع بندی درس ریاضی به دلیل وجود فرمول و مسائل مختلف می‌تواند حائز اهمیت باشد. در این بخش قصد داریم تا چند نکته کلیدی در مورد جمع بندی درس ریاضی برای شما عزیزان همیشه همراه بیان کنیم:

  • به دلیل این که حجم مطالب ریاضی گسترده بوده و مطالب آن سنگین است بهتر است داوطلبان کنکوری زمان مناسبی را برای جمع بندی درس ریاضی اختصاص دهند. داوطلبان باید در طول روز به صورت پیوسته جمع بندی درس ریاضی را در دستور کار خود قرار دهند چرا که باعث می‌شود تا بتوانند به یک وضعیت مطلوب دست پیدا کنند. بهتر است در تابستان مراحل جمع بندی مطالب ریاضی به صورت کامل انجام شود که این امر برای رسیدن به یک ثبات ذهنی مؤثر است.
  • در بحث جمع بندی درس ریاضی داوطلبان به سه دسته مختلف تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام با توجه به میزان اطلاعات خود باید جمع بندی را انجام دهند. دانش آموزان ضعیف باید بر روی مطالبی که در آن مشکل دارند تمرکز کنند. دانش آموزان متوسط بهتر است به دنبال تثبیت یادگیری باشند و دانش آموزان قوی سعی کنند در دوران جمع بندی تست‌های متنوع را امتحان کنند.مواردی در مورد ریاضی
  • برای این که بتوان به یک جمع بندی مناسب در درس ریاضی رسید بهتر است که جمع بندی توسط بهترین منابع و متنوع انجام شود. در واقع اگر بخواهید به یک وضعیت مناسب برسید بهتر است با منابع مناسب که برای جمع بندی آماده و منتشر شده است پیش بروید. وجود منابع مناسب این اختیار را به شما می‌دهد که بتوانید بر بخش‌های مختلف کتاب دسترسی داشته باشید و به خوبی مطالب خوانده شده را جمع بندی کنید.
  • در دوران جمع بندی اگر نتوانید مسائل را به خوبی تحلیل کنید و بهترین منابع مختلف برای دوران جمع بندی پاسخ گوی نیاز شما نباشد بهتر است در این دوران به اساتید خود مراجعه کنید تا با توضیحات مناسب، نقاط ضعف شما را پوشش دهند که این امر برای کسب یک رتبه‌ی مناسب اهمیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *