پرش به محتوا
جستجو

تلفن کتاب کنکور:

021-66176300

جمع بندی درس دین و زندگی

هر چه به زمان کنکور سراسری نزدیک‌تر می‌شوید دچار استرس شده و توان کافی برای یادگیری مطالب خوانده شده را ندارید اما با یک برنامه ریزی منسجم می‌توان در دوران جمع بندی به یک نتیجه مطلوب دست پیدا کرد. دین و زندگی به عنوان یکی از درس‌های عمومی در دفترچه کنکور سراسری شناخته می‌شود که اگر مطالعه مناسبی داشته باشید می‌توانید در دوران جمع بندی بدون توجه به حجم مطالب به آمادگی کامل برسید. جمع بندی درس دین و زندگی به دو بخش جمع بندی امتحان نهایی و کنکور سراسری تقسیم بندی می‌شود که هر کدام دارای شرایط مخصوص به خود است. در ادامه به هر دو مورد اشاره خواهیم داشت:

جمع بندی درس دین و زندگی برای امتحان نهایی

در جمع بندی درس دین و زندگی برای امتحان نهایی باید دقت داشته باشید که مطالب یادگیری شده را با دقت مرور کنید و آن‌هایی را که در آن مشکل دارید با علامت مشخص کنید تا در زمان جمع بندی بتوانید مجدد آن‌ها را مطالعه کنید. در زمان مطالعه درس دین و زندگی می‌توانید با مشخص کردن نکات مهم، جمع بندی مفیدتری داشته باشید. با توجه به این که امتحان نهایی دارای سؤالات مختلف و متنوع است بهتر است برای این که یک محیط دقیق و واقعی را ترسیم کنید، نمونه سؤالات امتحان نهایی دوره‌های گذشته را مرور کنید.

جمع بندی درس دین و زندگی

مرور امتحانات نهایی سال‌های گذشته به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید با نوع سؤالات مختلف آشنا شوید و بدانید که سؤالات بیشتر از چه موضوعاتی مطرح می‌شود. توجه کنید که طراحان سؤالات نهایی ممکن است به صورت سلیقه‌ای عمل کرده و سؤالات را از بخش‌های نامتعارف مطرح کنند پس در دوران جمع بندی بهتر است تمام مطالب خوانده شده را به صورت دقیق مرور کنید تا میزان آمادگی خود را به شکل کامل افزایش دهید.

جمع بندی درس دین و زندگی برای کنکور سراسری

5 نکته کلیدی در زمان جمع بندی درس دین و زندگی برای کنکور سراسری وجود داشته که به شرح زیر است:

  1. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان مطالعه درس دین و زندگی باید به آن توجه کنید این است که سرتیترهای اصلی کتاب را با دقت به ذهن خود بسپارید تا ملکه ذهن شما شود. مطالعه دقیق سرتیترهای کتاب باعث می‌شود تا در زمان جمع بندی بتوانید تمامی متن خوانده شده را به صورت دقیق به یاد بیاورید. این نکته دارای اهمیت است که در هنگام جمع بندی به نکات کلیدی یادداشت شده نیز توجه کنید و به صورت دوره‌ای آن را بخوانید.
  2. با توجه به این که درس دین و زندگی دارای متن و آیات فراوان بوده که هر کدام به یکدیگر وابسته است بهتر است در زمان مطالعه، مطالب مهم و کلیدی را هایلایت کنید تا در زمان جمع بندی بتوانید در مدت زمان کوتاهی نکات مهم را مجدد مرور کنید. ذکر این نکته حائز اهمیت است که برای درس دین و زندگی اولویت خود را بر روی کتاب درسی بگذارید و پس از مطالعه‌ی کامل آن به دنبال کتاب‌های کمک آموزشی باشید.
  3. در زمان مواجه شدن با آیه‌های قرآنی مختلف بهتر است ابتدا معنی آیه را به دقت به ذهن بسپارید تا ضمن یادگیری دقیق، بتوانید تیترهای متن اصلی را با آیه منطبق کرده و یادگیری را افزایش دهید. اگر این کار در دوران جمع بندی برای شما دشوار است بهتر است برای رسیدن به هدف تعیین شده از کتاب‌های کمک آموزشی استفاده کنید.
  4. در دوران جمع بندی درس دین و زندگی بهتر است تست‌های متنوع را امتحان کنید. توصیه می‌شود تمام مطالبی را که مطالعه کرده‌اید را به صورت تست دوره کنید تا با بخش‌های مختلف کتاب آشنا شده و یادگیری افزایش پیدا کند. تحلیل کردن سؤالات خوانده شده باعث می‌شود که در یک مدت کوتاه به جمع بندی مناسب دست پیدا کنید.
  5. توجه به خلاصه نویسی می‌تواند بسیار سودمند باشد و از آن جایی که زمان جمع بندی بسیار کوتاه است بهتر است از خلاصه نویسی های خود استفاده کنید. خلاصه نویسی باعث می‌شود تا با تکرار مطالب، یادگیری را افزایش دهید که این امر برای تست زنی بهتر مؤثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *