پرش به محتوا
جستجو

تلفن کتاب کنکور:

021-66176300

بهترین منابع مطالعه درس زیست شناسی (پایه + کنکور)

در بحث انتخاب بهترین منابع درس زیست شناسی دو نکته وجود دارد که برخی از داوطلبان صرفاً به دنبال یادگیری مطالب کتاب و ساده کردن مفهوم نوشته‌ها هستند که در این صورت می‌توانند منابعی را انتخاب کنند که دارای درس‌نامه مناسب و ساده است. برخی نیز به دنبال تست زنی بوده و می‌خواهند میزان اطلاعات یادگیری شده را به شکل جالبی تثبیت کنند، این افراد نیز باید به دنبال خرید کتاب‌هایی باشند که دارای تست‌های فراوان است. ما در این بخش سعی کرده‌ایم تا بهترین منابع پایه‌های مختلف را به صورت تفکیک شده قرار دهیم تا دسترسی راحت‌تری به کتاب‌ها داشته باشید. اگر از جمله افرادی هستید که می‌خواهید با بهترین منابع درس زیست شناسی آشنا شوید پس بهتر است در ادامه با ما همراه باشید:

منابع درس زیست شناسی برای پایه دهم

دانش آموزان پایه دهم از منابع کمکی زیر برای درس زیست شناسی بهره ببرند:

کتاب زیست شناسی دهم سری سیر تا پیاز

کتاب زیست شناسی دهم سری سیر تا پیاز از انتشارات گاج بوده که با درس نامه متنوع و جامع آغاز می‌شود. درس‌نامه کتاب به گونه‌ای است که دانش آموزان را از خواندن مطالب دیگر بی نیاز می‌کند. وجود درس‌نامه جامع که تمامی نکات را به زبان ساده و با مثال‌های فراوان بیان می‌دارد باعث شده است تا کتاب فوق به عنوان یک کتاب مهم و عالی در پایه دهم در درس زیست شناسی محسوب شود. در ادامه وجود سؤالات کنکوری مختلف که از سال‌های گذشته گرفته شده است میزان یادگیری را می‌سنجد.کتاب زیست شناسی دهم سری سیر تا پیاز

کتاب مذکور دارای ویژگی‌های متعدد بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به وجود درس‌نامه کاملاً اصولی منطبق بر مطالب کتاب، وجود مطالب تکمیلی درسی در قالب دوپینگ، ارائه خودمانی جهت درک بیشتر مطالب، وجود 1400 سؤال چهارگزینه‌ای طبقه بندی شده به همراه پاسخ تشریحی و 1200 سؤال امتحانی تیپ بندی شده اشاره کرد. در واقع اگر بخواهید به صورت پایه‌ای در درس زیست شناسی به یک موفقیت چشمگیر دست پیدا کنید بهتر است کتاب فوق را مدنظر داشته باشید.

زیست شناسی دهم پروبیوتیک

کتاب فوق یکی از کتاب‌های جالب در زیست شناسی دهم محسوب می‌شود که از انتشارات نارنجی بوده و دارای ویژگی‌های متعدد برای دانش آموزان پایه دهم تجربی است. کتاب مذکور دارای نکات کلیدی و نکات مهم درس بوده که توانسته است به صورت کاملاً جامع و هوشمند مطالب کتاب درسی را به زبان ساده برای هر دانش آموزی بیان کند. وجود توضیحات تکمیلی موجود در کتاب باعث شده است تا افراد بتوانند با نکات مختلف مطالب آشنا شوند. در ادامه، جمع بندی نکات بیان شده به صورت طبقه بندی شده توانسته است یادگیری را افزایش دهد. در کنار مفاهیم بیان شده وجود اشکال و جداول مختلف یادگیری را تسهیل می‌بخشد که دانش آموزان پایه دهم می‌توانند از این کتاب برای یادگیری پایه‌ای درس زیست شناسی استفاده کنند.

منابع درس زیست شناسی برای پایه یازدهم

دانش آموزان پایه یازدهم از منابع کمکی زیر برای درس زیست شناسی بهره ببرند:

زیست شناسی یازدهم حرف آخر

کتاب فوق از انتشارات دپارتمان زیست شناسی حرف آخر است که توانسته این روزها جایگاه مناسبی در بین دانش آموزان پیدا کند. کتاب مذکور با بیان مطالب مهم درس زیست شناسی که به صورت اندام حسی، تنظیم شیمایی، دستگاه عصبی و غیره است توانسته مطالب را به صورت کاملاً ساده و اصولی بیان کند. پیچیدگی‌های غیر قابل درکی که در درس زیست شناسی وجود دارد توسط این کتاب به زبان ساده بیان شده است که همین امر یادگیری را به شکل کامل افزایش می‌دهد. شیوه آموزشی نگارش شده در کتاب فوق می‌تواند برای تمامی دانش آموزان ضعیف تا قوی بسیار کاربردی باشد چرا که بیان مطالب به شیوه روان بوده که مطالب سخت و دشوار را آسان می‌کند.

از جمله مزایای استفاده از کتاب زیست شناسی یازدهم حرف آخر می‌توان بزیست شناسیه تحلیل و پاسخ به سؤالات کنکوری سال‌های گذشته اشاره کرد. در این کتاب پس از ارائه یک مبحث به صورت کامل، شیوه‌های دقیق تست زنی مطرح می‌شود که می‌تواند باعث افزایش مهارت تست زنی دانش آموزان شود. مطالب کتاب به همراه تصاویر باکیفیت بوده که همین امر باعث زیبایی کتاب شده و یادگیری را افزایش می‌دهد.

کتاب زیست شناسی یازدهم تجربی سری سیر تا پیاز

همان طور که می دانید کتاب فوق از سری کتاب‌های انتشارات گاج است که دارای ویژگی‌های کلیدی زیادی بوده و طرفداران بسیاری در بین دانش آموزان دارد. با بررسی بخش‌های مختلف کتاب می‌توان متوجه شد که وجود درس‌نامه و سؤالات کنکوری ادوار گذشته به عنوان یک نکته کلیدی مثبت محسوب می‌شود. از جمله ویژگی‌های دیگر کتاب می‌توان به ارائه ایستگاه‌های آموزشی و جمع بندی کنکور، ارائه مطالب کنکوری در قالب نگاه به گذشته، وجود 1500 سؤال چهار گزینه‌ای آموزشی و تست‌های وی آی پی اشاره کرد. اگر بخواهید در پایه یازدهم یک کتاب مناسب در درس زیست شناسی خریداری کنید بهتر است به دنبال انتخاب کتاب زیست شناسی یازدهم تجربی سری سیر تا پیاز باشید.

منابع درس زیست شناسی برای پایه دوازدهممنابع درسی

دانش آموزان پایه دوازدهم از منابع کمکی زیر برای درس زیست شناسی بهره ببرند:

زیست شناسی دوازدهم تست آبی

کتاب زیست شناسی دوازدهم تست آبی دارای ساختار مشخص بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به درخت دانش، درس‌نامه، سوالات کنکور سراسری، سؤالات مکمل و پاسخ نامه تشریحی اشاره کرد. یک کتاب کامل برای پایه دوازدهم در درس زیست شناسی محسوب می‌شود که دانش آموزان را برای ورود به کنکور سراسری آماده می‌کند. در واقع کتاب با وجود درخت دانش توانسته است موضوع به موضوع مطالب را به صورت تست‌های بسته بندی شده مشخص کند. درخت دانش به مسیر درست دانش آموزان در یادگیری درس زیست شناسی کمک می‌کند. درس‌نامه کتاب به شکل مناسبی با استفاده از تصاویر مختلف تمامی مطالب کتاب را پوشش داده است و سؤالات کنکور سراسری باعث می‌شود تا میزان یادگیری دانش آموزان سنجیده شود.

در بخش سؤالات مکمل، وجود سؤالات کنکوری ادوار گذشته برای برطرف کردن نیازهای آموزشی دانش آموزان گردآوری شده است که در انتهای هر بخش یک آزمون جمع بندی نیز مشاهده می‌شود که شامل 20 سؤال متنوع است. در انتها نیز وجود پاسخ نامه تشریحی به شکل کامل، ابهامات را برای دانش آموزان برطرف می‌کند.

کتاب زیست شناسی دوازدهم جلد بانک تست سری میکرو طبقه بندی

از کتاب‌های پرطرفدار پایه دوازدهم در درس زیست شناسی کتاب فوق است که دارای 555 صفحه بوده و در بردارنده 1500 سؤال چهار گزینه‌ای متنوع است که دارای پاسخ نامه تشریحی است. دانش آموزان می‌توانند با تهیه جلد آموزش این کتاب درس‌نامه را نیز به صورت کامل مطالعه کنند. در کتاب فوق می‌توان علاوه بر سؤالات چهار گزینه‌ای متنوع، 10 آزمون جامع که به سبک کنکوری تهیه و تنظیم شده است را مشاهده کنند که باعث پیشرفت چشمگیر در یادگیری این درس می‌شود. پاسخ نامه تشریحی به زبان ساده تمامی مطالب را آموزش می‌دهد و می‌تواند تمام ابهامات را برطرف کند.

در جلد آموزشی کتاب، مطالب کتاب درسی به زبان ساده و روان توضیح داده شده است که همین امر باعث می‌شود تا نیازی به تهیه کردن منابع دیگر نباشد. شما می‌توانید علاوه بر درس‌نامه کامل، تست‌های کنکور سراسری سال 98 را نیز در این کتاب تجربه کنید. اگر به دنبال یک کتاب کامل هستید و می‌خواهید میزان اطلاعات خود را در درس زیست شناسی افزایش دهید بهتر است به کتاب فوق فکر کنید.

منابع درس زیست شناسی برای کنکور

میکرو طبقه بندی زیست جامع

کتاب زیست شناسی آی کیو گاج

یکی از کتاب‌هایی که در زمینه تست توانسته است بسیار عالی عمل کند کتاب زیست شناسی آی کیو گاج بوده که فاقد درس‌نامه است. در واقع این کتاب برای افرادی که قصد دارند تا تست‌های متنوع را تجربه کنند بسیار مفید است. کتاب فوق دارای دو جلد بوده که جلد نخست آن دارای تست‌های متنوع است و در جلد دوم پاسخنامه درج شده است. تست‌های کتاب آی کیو گاج در دو دسته بندی تألیفی و کنکوری است که باید بیان کرد 85 درصد سؤالات به صورت تألیفی و 15 درصد نیز به صورت کنکور سراسری قرار گرفته است.

با توجه به بررسی‌های انجام شده و ماهیت کتاب می‌توان بیان کرد که سؤالات موجود در کتاب به دو بخش تقسیم بندی شده که یک بخش مربوط به یادگیری مطالب و در بخش دیگر میزان آمادگی داوطلب سنجیده می‌شود. اگر می‌خواهید میزان اطلاعات خود را با بیش از 5 هزار تست چهارگزینه‌ای مختلف محک بزنید بهتر است به دنبال خرید کتاب فوق باشید.

کتاب میکرو طبقه بندی زیست جامع

کتاب مذکور نیز در دو جلد مختلف تهیه و روانه بازار شده است که جلد نخست آن مربوط به سؤالات کاملاً تخصصی و جلد دوم آن مربوط به پاسخ‌های تشریحی است که برای داوطلبان رشته تجربی بسیار کاربردی است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب این است که سؤالات به صورت کاملاً طبقه بندی شده به سه بخش میکرو طبقه بندی، آنچه تاکنون آموخته‌ایم و آنچه از این پس خواهیم خواند تقسیم بندی شده است. وجود تست‌های شمارشی و پاسخ نامه کاملاً تشریحی کتاب را ارزشمند کرده و باعث می‌شود تا انتخاب بسیاری از داوطلبان باشد.

اگر شما از جمله افرادی هستید که در آزمون‌های آزمایشی درس زیست شناسی را زیر 50 درصد می‌زنید بهتر است این کتاب را تهیه کنید چرا که می‌تواند به شکل ویژه‌ای میزان اطلاعات شما را افزایش دهید و برای دانش آموزان ضعیف و متوسط بسیار کاربردی است. کتاب مذکور به صورت کامل سؤالات کنکور ده سال اخیر را پوشش داده است که با وجود پاسخ نامه تشریحی به عنوان یک انتخاب مهم مطرح می‌شود.

کتاب زیست نشر الگو

شاید بتوان به جرات بیان کرد که کتاب فوق به عنوان یک کتاب جامع در زمینه ارائه تست‌های ترکیبی درس زیست شناسی در پایه‌های مختلف است که این کتاب به صورت پایه به پایه و جامع تمامی مطالب کتاب درسی را پوشش داده است. وجود تست‌های تألیفی و سراسری و همچنین تست‌های آزمون آزمایش سنجش و قلم چی در کتاب باعث شده است تا تمامی سؤالات کنکوری و تألیفی به خوبی پوشش داده شود و یک منبع کامل برای تست زنی است.

در بخش دیگر کتاب می‌توان درس‌نامه آن را مشاهده کرد که تقریباً ساده بوده و به مانند درس نامه کتاب درسی دانش آموزان است اما یک تفاوت در آن دیده می‌شود و آن هم این است که درس‌نامه به صورت خلاصه شده و نکته برداری بوده و وجود تصاویر مختلف نیز باعث افزایش یادگیری می‌شود. می‌توان گفت کتاب فوق برای تمامی داوطلبان با هر سطح علمی مناسب است و می‌تواند به عنوان یک منبع طلایی شناخته شود.

زیست شناسی خیلی سبز

زیست شناسی خیلی سبز یک منبع مناسب از انتشارات خیلی سبز بوده که برای داوطلبان رشته تجربی منتشر شده است. این کتاب دارای استراتژی مخصوص به خود بوده که توانسته است تست‌های هر فصل را به صورت مجزا بیان کند. در پایان هر فصل می‌توان پاسخ نامه همان فصل را مشاهده کرد که به عنوان یک درس‌نامه کوچک شناخته می‌شود. درس‌نامه کتاب همان پاسخ نامه سؤالات تستی هر فصل است که باعث شده است یک سبک جدیدی به کتاب آموزشی اضافه کند.

وجود تصاویر و اشکال مختلف در کتاب باعث افزایش یادگیری دانش آموزان می‌شود و نکات ترکیبی گفته شده به عنوان رمز کلیدی در موفقیت بیشتر است. تست‌های مطرح شده در کتاب، ترکیبی از تست‌های مختلف کنکوری بوده و سطح تست‌ها بالا و پیچیده به نظر می‌رسد.

زیست فاگو (فاگو زیست)

کتاب فوق به عنوان یک کتاب کاملاً آموزشی در درس زیست شناسی شناخته می‌شود که با محوریت آموزش برای دانش آموزان و داوطلبان کنکوری منتشر شده است. به جرات می‌توان گفت کتاب فوق با بیان نکته‌های کلیدی می‌تواند گره گشای دانش آموزان باشد. در این کتاب تصاویر به شکل مؤثری استفاده شده است تا برای بیان مفاهیم مؤثر باشد. باید عنوان کرد که کتاب فوق فاقد تست بوده و صرفاً جهت یادگیری مطالب آموزشی کاربردی است. یک نکته قابل ذکر این است که کتاب زیست فاگو حجم زیادی داشته و برای کسانی که زمان کمی برای مطالعه دارند مناسب نیست.

2 دیدگاه دربارهٔ «بهترین منابع مطالعه درس زیست شناسی (پایه + کنکور)»

  1. عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *