پرش به محتوا
جستجو

تلفن کتاب کنکور:

021-66176300

بهترین منابع درس ریاضی (پایه و کنکور)

یکی از مواردی که باید در زمان انتخاب بهترین منابع درس ریاضی به آن توجه کرد میزان وضعیت یادگیری شما در این درس است. با توجه به این که منابع زیادی برای درس ریاضی در رشته ریاضی و فیزیک، تجربی و انسانی وجود دارد شما باید با توجه به میزان یادگیری خود و همچنین وضعیتی که در آن قرار دارید یک کتاب مناسب را انتخاب کنید. ما در این بخش قصد داریم تا در مورد انتخاب بهترین منابع درس ریاضی در کنکور سراسری به مهم‌ترین منابع کاربردی اشاره داشته باشیم تا در صورتی که به یک یا چند منبع کمک آموزشی نیاز دارید بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید. هر یک از کتاب های معرفی شده را می توانید بنا به نیاز برای امتحانات نهایی و یا کنکور انتخاب نمایید. ابتدا به بهترین منابع ریاضی جهت استفاده برای امتحان نهایی اشاره می کنیم:

هترین منابع ریاضی

منابع درس ریاضی برای پایه  دهم

با توجه به اینکه پایه دهم ریاضی کاملاً مرتبط و مقدمه دو پایه‌ی دیگر تحصیلی می باشد. باید در یادگیری آن دقت بیشتری کرد. لذا کتاب های معرفی شده در ادامه را حتماً تهیه و استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که نیازی به تهیه همه عناوین نیست و هر کدام را که بیشتر با سلیقه و حال و هوای شما تطابق دارد را تهیه کنید.

معرفی کتاب سیر تا پیاز ریاضی دهم گاج

درسنامه این کتاب کمکی، یکی از انواع کتاب های کمکی بسیار مفید است که دانش آموزان می توانند آن را برای فهم بهتر ریاضی دهم تهیه کنند. در بخش دیگری از کتاب مثال های فراوان و انواع تست های آموزشی قرار داده شده است که هر کدام می تواند محک خوبی برای دانش آموزان باشد. لازم به ذکر است تمامی سوال ها و تست ها بهمراه جواب های تشریحی در کتاب آمده است که کار دانش آموزان را راحت کرده است.

معرفی کتاب آبی ریاضی دهم قلم چی

علاوه بر درسنامه ای که در این کتاب کمک آموزشی قرار داده شده است، می توان به خیل عظیمی از سوالات کنکور و پایان ترم آن اشاره کرد که همه‌ی آنها با پاسخ های تشریحی همراه شده اند. اگر حس می کنید که در زمان‌بندی به جهت پاسخ دادن سوالات ریاضی ضعف دارید می توانید به بخش 71 پیمانه 20 و 10 سوالی این کتاب که به منظور مدیریت زمان در امتحان قرار داده شده است، مراجعه کنید.

منابع درس ریاضی برای پایه یازدهم

دانش آموزان عزیز می توانند برای کتاب های کمک آموزشی ریاضی پایه یازدهم از منابع زیر استفاده کنند:

معرفی کتاب ریاضی یازدهم خیلی سبز

در این کتاب آموزشی فصل ها به چندین قسمت تشکیل شده است که از مهم‌ترین بخش های آن می توان به درسنامه فوق العاده آن اشاره کرد. بعد از هر درسنامه تست های مناسبی نیز در نظر گرفته شده است. این کتاب بدرد دانش آموزان کنکوری نیز می خورد چرا که تست های بسیار خوبی دارد. در نظر داشته باشید که تست های کتاب خیلی سبز ریاضی تألیفی هستند.

معرفی کتاب ریاضی یازدهم IQ گاج

این کتاب کمک آموزشی که دارای 312 صفحه است، علاوه بر تدریس کتاب درسی به طور مختصر دارای تست های بسیار مناسبی که با جواب های تشریحی همراه شده است، می باشد. این ویژگی باعث شده است که هم برای دانش آموزانی که قصد دارند در امتحان نهایی و یا کنکور شرکت کنند، مناسب خواهد بود.

منابع درس ریاضی برای پایه دوازدهم

دانش آموزان پایه دوازدهم از منابع کمکی زیر برای ریاضی این پایه بهره ببرند:

معرفی کتاب ریاضی دوازدهم پرسمان گاج

از ویژگی های این کتاب کمک آموزشی می توان به درسنامه قوی آن که همراه با مثال می باشد، اشاره کرد. همچنین دانش آموزان می توانند به بانک سوالات امتحانی پایان ترم نیز دسترسی داشته باشند. گفتنی است که تمامی سوال های این کتاب دارای جواب های کاملاً تشریحی نیز می باشد.

معرفی کتاب ریاضی دوازدهم نارنجک

در کتاب پیش رو  مباحث کلی کتاب در قالب درسنامه به صورت کاملاً روان و مفهومی ارائه شده است. همچنین نمونه سوالات پایان ترم و همینطور انواع تست نیز در بخش دیگری از این کتاب گنجانده شده است که دانش آموزان می توانند براحتی آن را مطالعه کنند.

منابع درس ریاضی برای کنکور

منابع درس ریاضی برای کنکور

اگر قصد شرکت در کنکور سراسری را داشته باشید، به کتاب های جامع تری برای آماده شدن بیشتر نیاز خواهید داشت. لذا توصیه ما بر استفاده از کتاب های زیر است که هر کدام ویژگی و مزیت های خاص خودشان را دارند:

حسابان جامع کنکور میکرو گاج

کتاب فوق به عنوان یکی از کتاب‌های رشته ریاضی فیزیک در درس حسابان است که در دو جلد چاپ شده و برای دانش آموزان رشته ریاضی و فیزیک منتشر شده است. این کتاب پایه‌های دهم تا دوازدهم را پوشش می‌دهد و بسیار کاربردی است. درس‌نامه کتاب دارای توضیحات موضوع به موضوع است و تمامی بخش‌های کتاب را به خوبی توضیح داده است. درس حسابان در کنکور سراسری برای رشته ریاضی دارای اهمیت است. در بحث سؤالات 4 گزینه‌ای می‌توان اشاره کرد که تست‌های مهم با ستاره نمایش داده شده است و همچنین دارای پاسخ نامه تشریحی است.

ریاضیات گسسته و آمار و احتمال جامع کنکور مهر و ماه

یکی از اهداف انتشار این کتاب تقویت تست زنی داوطلبان کنکور سراسری است و با توجه به این که مطالب کتاب دارای گستردگی زیادی است، کتاب به صورت دقیق بر روی درس ریاضیات و آمار و احتمال متمرکز شده است. درس‌نامه کتاب دارای چارچوب منظم بوده و نکات، راهبردها و هشدارهای مهم و تست‌های آموزشی را بیان می‌دارد. کتاب ریاضیات گسسته و آمار و احتمال جامع کنکور مهر و ماه شامل تست‌های متنوع بوده و سعی کرده است تست‌ها را به صورت استاندارد بیان کند. پاسخ نامه درج شده در کتاب به صورت پاسخنامه تشریحی بوده و تمام ترفندهای یادگیری را بیان می‌کند. در کتاب فوق 1500 تست متنوع به چاپ رسیده است که برای افزایش یادگیری مؤثر بوده و می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

هندسه کامل جامع کنکور میکرو طلایی گاج

این کتاب نیز برای رشته ریاضی منتشر شده است و برای درس هندسه بسیار کاربردی است. کتاب به دو بخش کلی تقسیم بندی شده و برای پایه‌های دهم و دوازدهم مناسب است. کتاب هندسه کامل جامع کنکور میکرو طلایی گاج در دو جلد منتشر شده که جلد نخست آن مربوط به تست و پاسخ نامه است و جلد دوم به درس‌نامه اختصاصی، اختصاص داده شده است. تست‌های کتاب فوق به صورت کاملاً طبقه بندی شده برای دانش آموزان سطوح مختلف قرار گرفته است. تست‌های مهم به صورت علامت دار بوده و کسانی که با کمبود وقت مواجه هستند می‌توانند تست‌های علامت دار را مطالعه کنند. در ادامه پاسخ نامه به صورت کاملاً تشریحی تمامی موارد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ریاضیات جامع تجربی با طعم گلابی

کتاب فوق مخصوص رشته تجربی بوده و دارای دو جلد است که در جلد نخست آن درس‌نامه به همراه سؤالات تستی دیده می‌شود و در جلد دوم می‌توان پاسخ نامه را به تفکیک مشاهده کرد. کتاب فوق برای رشته تجربی بسیار مناسب است چرا که توانسته تمامی مطالب را به صورت کامل پوشش دهد. درس‌نامه‌ی کتاب با بیان جزئیات مطالب توانسته است نکات و پیچیدگی‌های درس ریاضی را به خوبی بیان کرد که به عنوان کامل‌ترین درس‌نامه در بین کتاب‌های کمک آموزشی محسوب می‌شود. با مشاهده بخش تست‌های کتاب می‌توان بیان کرد که تست‌ها در سه سطح مختلف ساده، متوسط و سخت وجود داشته که کاربردی است. کتاب مذکور دارای 4000 هزار تست متنوع بوده که تمامی دانش آموزان می‌توانند از این تست‌ها برای افزایش یادگیری خود استفاده کنند.

ریاضیات تجربی جامع تست خیلی سبز

کتاب مذکور مخصوص رشته تجربی بوده و به دلیل داشتن حجم زیادی از مطالب به عنوان یک کتاب مفید در رشته تجربی محسوب می‌شود. درس‌نامه کتاب توانسته است به صورت خلاصه مطالب را بیان کند و درس‌نامه کتاب برای دانش آموزانی که می‌خواهند به یک وضعیت مطلوب دست پیدا کنند مناسب است. تست‌های کتاب ریاضیات تجربی جامع تست خیلی سبز از راحت به سمت سخت حرکت کرده که این امر برای افزایش اعتماد به نفس و یادگیری بهتر مؤثر است. علاوه بر درس‌نامه و سؤالات چهار گزینه‌ای پاسخ نامه کتاب به صورت کامل، تمامی نکات مهم را در برگرفته است تا علاوه بر یادگیری مؤثر باعث رفع اشکال شود.

موج آزمون ریاضی نشر الگو

کتاب فوق برای افزایش آمادگی داوطلبان برای کنکور سراسری در درس ریاضی است که با سؤالات تألیفی خود توانسته است میزان یادگیری افراد را محک بزند. مبحث کتاب موج آزمون ریاضی نشر الگو برای پایه دهم در درس ریاضی، حسابان یازدهم و حسابان دوازدهم کاربردی است. درس‌نامه کتاب مطالب را به صورت خلاصه بیان کرده است و به نکات کلیدی پرداخته تا یادگیری افزایش پیدا کند. تست‌های کتاب نیز به صورت آزمون‌های دسته بندی شده قرار گرفته و به عنوان یک کتاب مهم در تست زنی محسوب می‌شود. اگر بخواهید آزمون‌های جامع را تجربه کنید می‌توانید با انتخاب این کتاب یک منبع مناسب تستی در اختیار داشته باشید. با نگاه به تست‌های متنوع کتاب می‌توان متوجه شد که منبع موج آزمون ریاضی نشر الگودارای 2000 تست تألیفی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *