پرش به محتوا
جستجو

تلفن کتاب کنکور:

021-66176300

آموزش جمع بندی درس عربی کنکور و پایه

علاوه بر نحوه مطالعه صحیح و انتخاب منابع مناسب، جمع بندی دروس نیز حائز اهمیت است. وجود جمع بندی درس عربی برای امتحان نهایی و کنکور دارای اهمیت است. به دلیل پیچیدگی‌هایی که درس عربی دارد باید بتوانید جمع بندی درستی از درس عربی داشته باشید. به صورت کلی درس عربی به بخش‌های ترجمه، قواعد، درک مطلب تقسیم بندی می‌شود که هر کدام دارای اهمیت زیادی است. در تست‌های کنکوری حدود 9 سؤال برای بخش درک مطلب، 8 سؤال برای قواعد و 8 سؤال برای ترجمه در نظر گرفته شده است.

      جمع بندی درس عربی برای امتحان نهایی

می دانید که درس عربی یک درس مهم در امتحانات نهایی محسوب می‌شود که می توانید تأثیر زیادی برای آینده داشته باشد، لذا بهتر است در جمع بندی درس عربی تمامی مطالب خوانده شده را به صورت صحیح دوره کنید. یک تفاوت بزرگ در بین جمع بندی درس عربی برای امتحان نهایی و کنکور وجود دارد و آن هم این موضوع است که در جمع بندی کنکوری، داوطلب مطالب جدیدی را یاد نمی‌گیرد و سعی می‌کند تا مطالب خوانده شده را به صورت کامل مرور کند اما در جمع بندی درس عربی برای امتحان نهایی بهتر است مطالب نخوانده را به صورت کامل فرا بگیرد.

در جمع بندی درس عربی برای امتحانات نهایی باید دقت کنید که بخش فعل که شامل حروف اضافه، زمان، جنس فعل و غیره است به خوبی مطالعه و جمع بندی شود چرا که بخش مهمی از سؤالات از موضوع ذکر شده مطرح می‌شود. در جمع بندی عربی بهتر است تسلط خود را بر روی مباحث ترجمه به صورت کامل افزایش دهید، چرا که این کار باعث می‌شود تا بتوانید به یک سطح مطلوب دست پیدا کنید. مرور مطالب به صورت دوره‌ای باعث تثبیت یادگیری می‌شود و استفاده از منابع آموزشی مختلف به ویژه فیلم‌های آموزشی برای دوران جمع بندی مفید است.

      جمع بندی درس عربی برای کنکور سراسری

برای جمع بندی دقیق درس عربی در کنکور ابتدا باید تمام مطالب خوانده شده را به صورت کلی مرور کنید و در ذهن خود به صورت طبقه بندی شده قرار دهید تا بتوانید در صورت نیاز از مطالب خوانده شده استفاده کنید. داوطلبان کنکور سراسری باید توجه داشته باشند که در زمان جمع بندی، مطالعه مبحثی را در دستور کار خود قرار دهند چرا که به دلیل پیچیدگی درس عربی، مرور درس به درس نمی‌تواند پاسخگوی نیاز داوطلبان باشد. توصیه می‌شود در دوران جمع بندی، آزمون‌های آزمایشی و تحلیلی را به صورت مرتب تکرار کنید تا بتوانید مطالب یادگیری شده را در ذهن خود تثبیت کنید. از شیوه‌های دیگر نیز می‌توانید برای جمع بندی درس عربی استفاده کنید که شامل موارد زیر است:

  • اگر بخواهید عربی را بالای 80 درصد بزنید که یک درصد مناسب برای این درس پیچیده و سخت محسوب می‌شود بهتر است در هنگام جمع بندی فلش کارت‌های مختلف را همراه خود داشته باشید. فلش کارت می‌تواند مطالب پایه‌ای را به شکل مناسبی برای شما یادآوری کند و در مرور مطالب یادگیری شده با سرعت زیاد، موثر است.
  • بهتر است علاوه بر داشتن فلش کارت‌های متنوع از شبیه سازهای کنکور نیز استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا شما به صورت کامل یک محیط کنکوری را برای خود ترسیم کنید که این امر برای قرار گرفتن در وضعیت مشابه کنکور مؤثر است. می‌توانید با شبیه سازهای کنکور به راحتی میزان یادگیری خود را بسنجید و درصدگیری‌های مختلفی برای خود داشته باشید.
  • در زمان جمع بندی درس عربی توجه کردن به متون درک مطلب دارای اهمیت است چرا که شما می‌توانید با مطالعه متون عربی به راحتی با لغات بیشتر آشنا شوید و در کنکور سراسری نتیجه رضایت بخشی کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *