پرش به محتوا
جستجو

تلفن کتاب کنکور:

021-66176300

جمع بندی درس شیمی

جمع بندی درس شیمی

جمع بندی دروس کنکوری و یا درس شیمی پایه های مختلف دبیرستان دارای اهمیت است و این موضوع بخصوص برای داوطلبان کنکور روشن بوده و می‌دانند که شیمی به خاطر داشتن ساختار پیچیده و محاسباتی باید به شکل اصولی جمع بندی شود. در جمع بندی درس شیمی باید از روش‌های اصولی مانند طبقه بندی مطالب خوانده شده، تحلیل آزمون و مرور مطالب استفاده شود. جمع بندی صحیح می‌تواند ضامن موفقیت شما در کنکور و امتحانات پایان ترم باشد و باید بدانید که درس شیمی برای رشته تجربی بسیار دارای اهمیت است. اگر بخواهید جمع بندی مناسبی در این درس داشته باشید بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

جمع بندی درس شیمی

 جمع بندی درس شیمی برای کنکور سراسری

ابتدا به جمع بندی درس شیمی برای کنکور می پردازیم که موارد زیر اهم آن را تشکیل می دهند:

·         استفاده از منابع صحیح در دوران جمع بندی

می دانید که زمان جمع بندی مطالب کوتاه است و باید در این بازه زمانی شیوه صحیحی را انتخاب کنید. با توجه به نوع یادگیری خود و سطح مطالبی که فرا گرفته‌اید می‌توانید به دنبال منابع مناسب برای جمع بندی صحیح درس شیمی باشید. با توجه به شرایط خود یک یا چند کتاب مناسب برای جمع بندی انتخاب کرده و به آن پایبند باشید.

·         مرور سریع کتاب

به دلیل این که درس شیمی دارای مفاهیم حفظی، محاسباتی، حل کردنی و حاشیه نویسی است بهتر است قبل از ورود به کنکور سراسری و در دوران جمع بندی مطالب کتاب را به صورت ورق زدن سریع مطالعه کنید. به دلیل وجود مباحث مختلف در درس شیمی و فرار بودن آن بهتر است مرور مطالب کتاب را در یک محیط آرام و مناسب انجام دهید.

·         استفاده از آزمون‌های شبیه ساز

اگر بخواهید در دوران جمع بندی میزان یادگیری خود را افزایش دهید و در عین حال بدانید که در چه مرحله‌ای قرار دارید بهتر است از آزمون‌های شبیه ساز استفاده کنید. آزمون‌هایی که بتوانند محیط کنکور سراسری را برای شما به ارمغان بیاورند به عنوان یک آزمون شبیه ساز تلقی می‌شوند. در این آزمون بهتر است سؤالاتی را که اشتباه پاسخ داده‌اید، علامت گذاری کرده تا بعد از اتمام آزمون مطالب صحیح را دوره کنید.

·         استفاده از مطالب خلاصه نویسی شده

قطعاً در زمان شیوه مطالعه درس شیمی، نکته برداری‌های مناسبی انجام داده‌اید که بسیار شبیه به فلش کارت است. در دوران جمع بندی استفاده از مطالب خلاصه نویسی شده می‌تواند بسیار دارای اهمیت باشد چرا که مطالب مهم کتاب را در سریع‌ترین زمان ممکن برای شما تثبیت می‌کند، پس بهتر است در این دوران از مطالب حاشیه نویسی شده‌ی خود استفاده کنید.

استفاده از مطالب خلاصه نویسی شده

 

 جمع بندی درس شیمی برای همه پایه ها (پایان ترم)

در نظر داشته باشید که جمع بندی دروس مختلف بخصوص درس هایی مثل شیمی که در کنکور مهمتر از بقیه دروس هستند، از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. پیشنهاد ما برا جمع بندی درسی مانند شیمی آن هم برای امتحان نهایی خواندن کتاب به صورت دوره ای و فصل به فصل است. دقت کنید به دلیل آن که ممکن است فصل های کتاب شیمی با یکدیگر ارتباط داشته باشند، تا یک فصل را به خوبی دوره نکرده اید و یاد نگرفته اید، وارد فصل بعدی نشوید. ضمن اینکه جواب دادن به سوالات شیمی امتحان نهایی مانند کنکو به صورت خلاصه نیست، به همین دلیل باید به صورت عمیق شیمی را مطالعه کنید. در نهایت اگر این اتفاقات را به خوبی رقم زده باشید، می تواند منتظر نمره بسیار خوبی باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *